MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Netjes hoor! :-q Ik moet wel vaker afstappen nu...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ad58 schreef: di 2 juni 2020, 10:26 Netjes hoor! :-q Ik moet wel vaker afstappen nu...
Thanks. Oefening baart kunst denk ik :bier:
life starts @ 150bpm...
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Vandaag kon ik het niet laten om na 3 maanden de racefiets weer eens te verruilen voor de scalpel...even een rondje Vrachelen gedaan. Het lag er best aardig bij na de regen van afgelopen dagen.

Alleen die houtsnippers....ik snap dat de onderhoudsmannen iets moeten doen maar ik vind het niks. Hopelijk valt er komende week nog meer regen zodat de boel opknapt, en ik pak im de tussentijd de racefiets maar weer.
Remmen kan altijd nog
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Zo, begin van de middag nog een ritje gedaan. De track (Vrachelen) lag er al weer een stuk beter bij (zonder afstappen lukte laatst al, maar nu al helemaal :P ); de meest mulle stukken (eerdergenoemde klim en zandvlakte) zijn nog steeds mul, maar wel beter te doen.

Na eerdere buien bleek wel dat alleen te toplaag vochtig was, en de grond daaronder nog steeds droog. Heb dit zelf niet gecheckt ( :winkie: ), maar dit zou nu natuurlijk ook het geval kunnen zijn. Ben benieuwd hoe lang het stand houdt :-q
Jeronimo73 schreef: za 6 juni 2020, 16:46 Alleen die houtsnippers....ik snap dat de onderhoudsmannen iets moeten doen maar ik vind het niks. Hopelijk valt er komende week nog meer regen zodat de boel opknapt, en ik pak im de tussentijd de racefiets maar weer.
Die beslissing was op zich wel begrijpelijk, mijns inziens. Het idee was volgens mij om in ieder geval Vrachelen weer volledig te openen; de houtsnippers hielpen daar wel bij, gezien dit toch beter rijdt dan het (erg) mulle zand.

Verder hoop ik met je mee :bier:
Laatst gewijzigd door S.R. op za 6 juni 2020, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Prima oplossing hoor die houtsnippers, beter dan zand of helemaal niet kunnen rijden. Bij de routes aan de kust zie je het noodgedwongen ook veel. En hout kan tegen regen.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Heb vanmorgen een rondje gedaan, heb nu veel last van jeuk. Zou dat al de processierups zijn?
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Rollingforever schreef: za 6 juni 2020, 17:10 Heb vanmorgen een rondje gedaan, heb nu veel last van jeuk. Zou dat al de processierups zijn?
Geen idee, zelf nog nooit last van gehad (ook vorig jaar niet). Volgens mij zou je het ook wel moeten herkennen aan bulten/bultjes op, bijvoorbeeld, je armen of benen?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Rollingforever schreef: za 6 juni 2020, 17:10 Heb vanmorgen een rondje gedaan, heb nu veel last van jeuk. Zou dat al de processierups zijn?
Bij het Cadettenkamp staan waarschuwingsborden dus de kans is dik aanwezig.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

De houtsnippers vind ik ook een prima oplossing! Alleen raakte ik bij 1 stuk de weg even kwijt... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

S.R. schreef: za 6 juni 2020, 17:15
Rollingforever schreef: za 6 juni 2020, 17:10 Heb vanmorgen een rondje gedaan, heb nu veel last van jeuk. Zou dat al de processierups zijn?
Geen idee, zelf nog nooit last van gehad (ook vorig jaar niet). Volgens mij zou je het ook wel moeten herkennen aan bulten/bultjes op, bijvoorbeeld, je armen of benen?
Check! 🥴
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Rollingforever schreef: za 6 juni 2020, 17:10 Heb vanmorgen een rondje gedaan, heb nu veel last van jeuk. Zou dat al de processierups zijn?
Gisteren in Tilburg op een fietspad in park:
Afbeelding

Ik heb al een dikke week bultjes op mijn armen en jeuk, net als vorig jaar. Heb de ervaring dat het minder erg wordt als je na afloop van iedere rit je armen met ducttape "schoonmaakt". En hooikoortstabletten slikken.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Helpt föhnen niet?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Le_Android
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 8 juni 2020, 11:16

Gisteren rondje Vrachelen gedaan, lag er na de regen van de voorbije dagen heerlijk bij. Ben midden-maart begonnen met mtb'en en heb de route nog niet zo goed meegemaakt.
Boomsnippers vond ik overigens een erg handige oplossing: al dat mulle zand drukte de pret nogal :lol:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ad58 schreef: ma 8 juni 2020, 11:09 Helpt föhnen niet?
Ja, maar niet zo lang. Is na een tijdje "uitgewerkt".
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Na lange tijd de routes te hebben ontzien ben ik vandaag Vrachelen weer opgegaan. Ligt er echt perfect bij. Een paar dagen regen en een weekendje aanrijden maakten dat ik sneller rond ging dan ooit! Houtsnippers zijn wat mij betreft een top oplossing. Mooie natuurlijke bodembedekking en een leuke afwisseling met harde bodem en los zand.

Petje af voor het onderhoud!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie