MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Is goed te doen !! :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Lag er zeker goed bij :-q

Was ook gezellig druk :)
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Op Vrachelen gisteren twee gasten ingehaald die op een dergelijk ding over de route reden: https://www.youtube.com/watch?v=0BkY-wy2ZvM

Nu ben ik al veel tegengekomen op de routes, maar hier stond ik echt even :o perplex. Het leek ze wel goed af te gaan.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:D lijkt op een vlak stukje nog wel te doen maar met meer hoogte verschil :roll: :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

beter dan de scooter, tegen de richting in op Cadettenkamp van de week... :roll:
(kwam net de laastse "afdaling" naar beneden in de volle sprint naar de finish/hekjes)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wat een idioot! :o Gelukkig geen crash zeg. Op dat stukje zit je zó boven de 30....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Op woensdag alles gereden,maar het gaat niet beter meer worden als nu !!!!
Dus rijden zou ik zeggen

Gr
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

dat kan ik bevestigen met een mooi PR van 22.58 op Dorst !
Thanks wederom voor al het werk!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ad58 schreef: ma 12 augustus 2019, 17:02 Wat een idioot! :o Gelukkig geen crash zeg. Op dat stukje zit je zó boven de 30....
Lees nog eens terug waarvoor route Cadettenkamp nu net níet bedoeld was volgens degenen die 'm hebben aangelegd..... Vanwege de drukte in dat stuk bos uitdrukkelijk geen racebaan. Iets met 'hand in eigen boezem' . Die scooter hoort daar niet, maar "volle sprint" en "boven de 30" dus ook niet.
Los van of het een scooter/fietser/wandelaar is: niemand kent het mtb symbool, het is daar van oudsher een plek waar veel mensen op verschillende manieren hun tijd besteden en je zit daar heel dicht op wandelpaden: kun je dus beter ook een tandje minder doen als de begroeiing zoals nu dicht(er) is. Kun je je sparen om in Dorst door te rijden.

Zo, moraalridderharnas uit. Ff naar het Cadettenkamp straks 😋
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

nou... ik vind het nogal een verschil.. een wandelaar die je ergens bij een kruising tegenkomt, of een uitzondering waarbij een wandelaar zich echt op de route bevind (dan is het snelheidsverschil prima te handelen). Bij de drukkere stukjes tussen bv de parkeerplaats en het stuifzand is het overzichtelijk genoeg en kan je met aangepaste snelheid rijden.

Ik had het hier over een SCOOTER (die niet eens daar in de buurt hoort te komen) die in TEGENGESTELDE richting op het parkoers rijdt.. dan heb je een aardig snelheids verschil, heel wat anders dan met een wandelaar..

Ik ken genoeg stukken waar je rekening kan/moet houden met mogelijke andere recreanten, maar dat stuk valt daar naar mijn idee niet onder.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Tsja, dat gebeurt daar al jaren. Vlakbij Breda Noord. Ik vond de aanleg vd route daar per definitie al niet heel slim, maar gedane zaken, etc. Ook regelmatig quads, crossmotoren, etc op de Cadettenkamp route, maar dat gebeurde ook allemaal al voor Rob daar een route aanlegde over grotendeels bestaande paden (langs de zandvlakte). Daar kan/mag je dus iets van vinden (doe ik ook), maar juist die drukte was destijds aanleiding om daar te benadrukken dat het geen racebaan moest worden. Simpelweg omdat er zich daar veel mensen ophouden en de politie zich daar nooit laat zien om ook maar íets te handhaven. Als jij dan toch gaat sprinten daar kun je er feitelijk weinig van zeggen.

Wat overigens niet wegneemt dat ik daar ooit zelf ook in de clinch heb gelegen met een tokkie op een crossmotor. Hoort daar ook niet, maar feit is nu eenmaal dat ze er wel zijn.

Wat mij betreft waren er uberhaupt nooit routes gekomen op Cadettenkamp en Vrachelen. Die paar tientallen bikers die daar voorheen hun rondjes reden beten minder met de overige recreanten dan de honderden mtbers van nu. Toen was er alleen de Brabant Water takkenlegger die het er niet mee eens was😉
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Har77 schreef: do 15 augustus 2019, 16:12 Tsja, dat gebeurt daar al jaren. Vlakbij Breda Noord. Ik vond de aanleg vd route daar per definitie al niet heel slim, maar gedane zaken, etc. Ook regelmatig quads, crossmotoren, etc op de Cadettenkamp route, maar dat gebeurde ook allemaal al voor Rob daar een route aanlegde over grotendeels bestaande paden (langs de zandvlakte). Daar kan/mag je dus iets van vinden (doe ik ook), maar juist die drukte was destijds aanleiding om daar te benadrukken dat het geen racebaan moest worden. Simpelweg omdat er zich daar veel mensen ophouden en de politie zich daar nooit laat zien om ook maar íets te handhaven. Als jij dan toch gaat sprinten daar kun je er feitelijk weinig van zeggen.

Wat overigens niet wegneemt dat ik daar ooit zelf ook in de clinch heb gelegen met een tokkie op een crossmotor. Hoort daar ook niet, maar feit is nu eenmaal dat ze er wel zijn.

Wat mij betreft waren er uberhaupt nooit routes gekomen op Cadettenkamp en Vrachelen. Die paar tientallen bikers die daar voorheen hun rondjes reden beten minder met de overige recreanten dan de honderden mtbers van nu. Toen was er alleen de Brabant Water takkenlegger die het er niet mee eens was😉
Beetje zuur hoor.. ik ben blij dat ik op fietsafstand van huis wat gevarieerde routes heb, en als het geen racebaan moet zijn, dan kan je beter wat meer technische features aanleggen dan een strak parkoers met weinig hoogte verschil en weinig scherpe bochten.

ik vind overigens niet dat ik ergens iemand tot last ben, ik fiets er zelf ook met mijn kinderen van 6 en 8 en juist op deze route kom je veel kinderen tegen omdat de route relatief eenvoudig is (en daarom een perfecte aanvulling). Maar dan wil niet zeggen dat je sommige stukken niet lekker kan knallen. bv dit stuk: https://www.strava.com/segments/19259876 nog nooit een andere recreant tegengekomen en heerlijk om met 30 tussen de bomen te slalommen. de KOM daar staat op een gemiddelde van 33 en een max van 40km /uur. Ik zou willen dat ik het op die snelheid kon :)
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Prulleman schreef: do 15 augustus 2019, 16:29
Har77 schreef: do 15 augustus 2019, 16:12 Tsja, dat gebeurt daar al jaren. Vlakbij Breda Noord. Ik vond de aanleg vd route daar per definitie al niet heel slim, maar gedane zaken, etc. Ook regelmatig quads, crossmotoren, etc op de Cadettenkamp route, maar dat gebeurde ook allemaal al voor Rob daar een route aanlegde over grotendeels bestaande paden (langs de zandvlakte). Daar kan/mag je dus iets van vinden (doe ik ook), maar juist die drukte was destijds aanleiding om daar te benadrukken dat het geen racebaan moest worden. Simpelweg omdat er zich daar veel mensen ophouden en de politie zich daar nooit laat zien om ook maar íets te handhaven. Als jij dan toch gaat sprinten daar kun je er feitelijk weinig van zeggen.

Wat overigens niet wegneemt dat ik daar ooit zelf ook in de clinch heb gelegen met een tokkie op een crossmotor. Hoort daar ook niet, maar feit is nu eenmaal dat ze er wel zijn.

Wat mij betreft waren er uberhaupt nooit routes gekomen op Cadettenkamp en Vrachelen. Die paar tientallen bikers die daar voorheen hun rondjes reden beten minder met de overige recreanten dan de honderden mtbers van nu. Toen was er alleen de Brabant Water takkenlegger die het er niet mee eens was😉
Beetje zuur hoor.. ik ben blij dat ik op fietsafstand van huis wat gevarieerde routes heb, en als het geen racebaan moet zijn, dan kan je beter wat meer technische features aanleggen dan een strak parkoers met weinig hoogte verschil en weinig scherpe bochten.

ik vind overigens niet dat ik ergens iemand tot last ben, ik fiets er zelf ook met mijn kinderen van 6 en 8 en juist op deze route kom je veel kinderen tegen omdat de route relatief eenvoudig is (en daarom een perfecte aanvulling). Maar dan wil niet zeggen dat je sommige stukken niet lekker kan knallen. bv dit stuk: https://www.strava.com/segments/19259876 nog nooit een andere recreant tegengekomen en heerlijk om met 30 tussen de bomen te slalommen. de KOM daar staat op een gemiddelde van 33 en een max van 40km /uur. Ik zou willen dat ik het op die snelheid kon :)
Niks zuur. Realistisch. Ik rij al jaren (25) in dat hele gebied, dus denk te weten waar het over gaat. Dingen toegankelijk maken voor de massa is niet per definitie beter. Geldt overal: van Everest tot de Alpen in mn Zwitserland tot aan Dorst en omgevi ng. De druk op zo'n gebied neemt zodanig toe dat er problemen/conflicten uit ontstaan én er maatregelen móeten volgen om de natuur geschikt te maken aan de massa, ipv dat een kleine groep zich aanpast aan de omgeving. 10 jaar terug was Vrachelen een stuk leuker zonder dat kattebakgrind, wegversperringen, etc. Nu er op zondag volksstammen met de auto die kant opkomen is de charme wel weg.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Daarom fiets ik ook zelden in de weekeinden. :wink:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Onderhoudsman schreef: do 15 augustus 2019, 13:36 Op woensdag alles gereden,maar het gaat niet beter meer worden als nu !!!!
Dus rijden zou ik zeggen

Gr
Inderdaad! Goed ook dat dat ene boomstronkje op Cadettenkamp nu rood is gemaakt. Dacht een maandje geleden dat ik naar de opticien moest maar blijkbaar was ik niet de enige die daar met zijn pedaal achter was blijven hangen.
Plaats reactie