MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Of misschien even een apart topic aanmaken. Zo valt het niet erg op. :wink:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen :tong : Wat zijn dat voor bizarre KOM's op Strava op de routes? Meestal houd ik alleen mijn eigen tijden op de langere segmenten wat in de gaten maar laatst zat ik eens door te klikken...Bijna 70km/u op een slingerend stuk singletrack op Cadettenkamp, 80km/u over het zandpad langs de minicamping op Vrachelen? :lol: Dit soort ongeloofwaardige snelheden maken een KOM nog zinlozer dan ze sowieso al zijn. Of er zijn wat bijzonder talentvolle rijders gemist door de profploegen :roll: :bier:
Be nice :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ok. Ik rijd voortaan wel wat langzamer dan! :lol: :lol: :lol:
Volgens mij ben ik de traagste rijder aller tijden. Jammer dat je daar geen vermelding voor krijgt in Strava! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Ad58 schreef: do 5 september 2019, 15:15 Ok. Ik rijd voortaan wel wat langzamer dan! :lol: :lol: :lol:
Volgens mij ben ik de traagste rijder aller tijden. Jammer dat je daar geen vermelding voor krijgt in Strava! :bier:
Tijd voor een Strava update zou ik zeggen.. :winkie: De rode lantaarn is toch een begrip in de wielerwereld :lol:
Be nice :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

B@rry schreef: do 5 september 2019, 15:12 Mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen :tong : Wat zijn dat voor bizarre KOM's op Strava op de routes? Meestal houd ik alleen mijn eigen tijden op de langere segmenten wat in de gaten maar laatst zat ik eens door te klikken...Bijna 70km/u op een slingerend stuk singletrack op Cadettenkamp, 80km/u over het zandpad langs de minicamping op Vrachelen? :lol: Dit soort ongeloofwaardige snelheden maken een KOM nog zinlozer dan ze sowieso al zijn. Of er zijn wat bijzonder talentvolle rijders gemist door de profploegen :roll: :bier:
sja.. dit zijn uitzonderingen.. soms loopt er een normale weg vlak naast en pakt ie een wielrenner of auto mee, of iemand heeft daadwerkelijk zitten sjoemelen. Ik kijk meestal ook alleen naar de langere segementen, deze zijn aardig betrouwbaar (en realistisch).

Als ik er echt voor ga, ga ik voor een PR op een heel rondje (Dorst, CK of Vrachelen), deze hier zit ik in de top 2% met ~10% verschil met de KOM. Kijk ik naar kleinere segmenten, is het verschil over het algemeen groter, top 2-10% en 5-30% langzamer dan de KOMs. De bizarre koms waar jij het over hebt wijken bv 130% af van mijn tijd, en dat is inderdaad niet realistisch, dit zijn er echter maar een paar (stuk of 3 kan ik er vinden).

Elevate is een leuke chrome plugin om dit soort dingen snel te kunnen zien, die plot gewoon extra data bij al je segmenten, hier kan je ook zien waar je (procentueel) dicht bij een KOM zit en dus wellicht een kansje maakt, zo probeer ik de laatste tijd een segment op CK te pakken, sta nu 3e, misschien zit er nog iets meer in :) (bij de langere segmenten haal ik dit nooit, daar ben ik gewoon niet snel genoeg voor.)
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik denk dat ik hier morgen eens ga verkennen.

Is de track in bergbike zijn link nog goed is al paar jaar oud....
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

De track van bergbike zal voor een groot deel nog wel kloppen, maar als je de bordjes volgt moet het zeker goed gaan.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Het is moeilijk om verkeerd te rijden daar! Ofschoon ik iemand ken die het wél lukt.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Gei-Kek schreef: za 7 september 2019, 18:17 Is de track in bergbike zijn link nog goed is al paar jaar oud....
Tegenwoordig loopt de route andersom. :tong

Paar details op Vrachelen zijn anders. Te klein om moeite voor te doen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Er is op Vrachelen wel een splitsing waar het de moeite waard is om de juiste te kiezen. Er is er maar één volgens mij. En die gaat omhoog. Links is een stuk steiler en hoger en wordt vervolgd door een echt leuk stukje. Misschien wel het leukste stukje van Vrachelen. Rechts is een stuk minder steil en het vervolg is ronduit saai.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Aankomstsnelheid valt reuze mee, het aanloop stuk is gewoon recht. De drop zelf valt ook reuze mee; die zal misschien 50 cm zijn, maar meteen na het dropje gaat er een hellinkje steil naar beneden en dat maakt hem eng. In principe kun je hem gewoon rollend nemen. Ik ben nu voor de tweede keer daar geweest maar ik durf hem nog niet.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Snelheid valt inderdaad mee, zit net na een klimmetje en dan een vlak/ietwat aflopend stuk. Met 10+ km/u kan je en gewoon rollen (gewicht goed naar achter). Als je te langzaam gaat, ga je makkelijker otb.

Je kan em ook met 20+ nemen, dan ga je wat langer door de lucht, maar moet je vooral uitkijken dat je na de landing de bomen ontwijkt.

Met beperkte snelheid kan je het best links de makkelijke lijn aanhouden. Met hogere snelheid lukt dat niet en moet je rechts over de stronken tussen de bomen door.

Beide is prima te doen (hoewel ik zelf ook een periode heb gehad dat ik de chicken route nam). En bij twijfel eerst kijken en dan beslissing maken wel of niet en nooit op het laatste moment twijfelen, dan gaat het mis
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik start meestal bij Dorst (waar je ook de overgang hebt naar Cadettenkamp) dus eerst een volledig rondje Dorst, dan half Cadettenkamp, overgang naar Vrachelen (groene pijltjes volgen, dus bij een splitsing links). Dan Vrachelen helemaal en terug naar de 2r helft Cadettenkamp.

Dan kan je Dorst nog fris pakken, beetje bijkomen op CK voor Vrachelen. En dan lekker uittoeren bij CK. (Maar ik warm op als ik naar het bos toe rij, als je koud begint is Cadettenkamp misschien nog niet zo slecht)

Voorbeeld:
Activiteit https://strava.app.link/yMxiFINDNZ
Segment drieluik zoals hier beschreven
https://strava.app.link/Yi7G3p9DNZ
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik rijd het drieluik op dezelfde wijze als Prulleman, maar ik ga ook per fiets naar Dorst zodat ik al opgewarmd ben.
Misschien even ten overvloede: bij de drop kun je kiezen voor rechtdoor (de echte drop) of rechts om de boom ( de chickenrun). De chickenrun heeft geen drop, daar pak je alleen het steile hellinkje naar beneden. Beide afdalinkjes komen op hetzelfde punt bij de bomen uit. Misschien is het een goed idee om de eerste keer de chickenrun te doen zodat je ervaart hoe dat afdalinkje is en hoe je uitkomt bij de bocht bij de bomen. Gaat dat allemaal goed, dan kun je misschien de drop eens proberen. Zoals Prulleman al schreef, die kan gewoon rollend.

Notitie aan mezelf: zo moet ik het ook gaan proberen! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

GeertMTB schreef: za 7 september 2019, 23:50 ik ga hem binnenkort een keertje rijden inclusief de 2 anderen, is een rondje van 30km?

anderhalf a twee uur trappen moet te doen zijn, alleen vanwege die drop ben ik aan het twijfelen of dorst als eerste of als laatste te rijden.
Maak je niet te druk over die drop. Zoals in eerdere berichten al aangegeven wordt kan je hem gewoon rollend nemen. Ik denk dat ik hem met een snelheid van rond de 20 km/h neem. Als ik rustig aan doe kan ik links aanhouden en zit de snelheid er goed in dan moet ik rechtdoor over de boomwortels.

Dorst rijd ik het liefst als ik eerst goed opgewarmd ben, woon zelf in Breda, tegen Teteringen aan. Standaard rondje voor mij is helf Cadettenkamp, Vrachelen, andere helft Cadettenkamp en dan Dorst. En als ik weinig tijd heb alleen Cadettenkamp en Dorst.
Remmen kan altijd nog
Plaats reactie