MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

broeckie schreef: wo 23 juni 2021, 11:20 Ik ben benieuwd welke kleurencodes onze routes gaan krijgen. Is daar al iets bekend over?
Geel? :wink:
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Er heeft nog helemaal niemand een melding gedaan over de jaarlijkse aanvallen van de buizerd bij Dorst. Is hij verhuisd, of is het seizoen alweer voorbij?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik heb de buizerd nog niet gezien :D

vandaag lag het er overigens superrrrr bij. PR op Dorst, Drieluik en ck+vrachelen (en bijna pr vrachelen). En lekker rustig en goeie temperatuur, kortom perfect voor een rondje knallen :D
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Netjes! Volgens mij zag ik je plaatje van hier ook op Strava staan.

Vanavond was het iets drukker denk ik, maar het ligt er inderdaad prima bij. Zeker voor de tijd van het jaar.
Helaas stak ik zelf niet in dezelfde conditie, al kan ik hooikoorts een beetje als excuus aanvoeren 🤧
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Dat kan kloppen, maar was niet eens de snelste vandaag :D
Aardig door gereden door verschillende gasten. Op dorst iemand nog 1 sec sneller en op vrachelen zelf iemand in 22.27
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

Agamer schreef: wo 23 juni 2021, 16:29 Er heeft nog helemaal niemand een melding gedaan over de jaarlijkse aanvallen van de buizerd bij Dorst. Is hij verhuisd, of is het seizoen alweer voorbij?
Ik heb hem, gelukkig, ook niet op mijn helm gehad dit jaar. Was bijna een traditie aan het worden :-D
Misschien toch een ander plekje gevonden zonder al die mountainbikers die onder het nest door vliegen :-q
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Agamer schreef: wo 23 juni 2021, 16:29 Er heeft nog helemaal niemand een melding gedaan over de jaarlijkse aanvallen van de buizerd bij Dorst. Is hij verhuisd, of is het seizoen alweer voorbij?
Ik weet zeker dat ik bij Dorst meerdere malen (eind april en in mei) de buizerd wel gezien heb. Die hoorde ik vooral ook goed, ze vlogen dan met 2 boven de bomen dus nergens last van.
Paar jaar geleden wel de klauwen in mijn helm gehad
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

laurens87 schreef: do 24 juni 2021, 11:57
Agamer schreef: wo 23 juni 2021, 16:29 Er heeft nog helemaal niemand een melding gedaan over de jaarlijkse aanvallen van de buizerd bij Dorst. Is hij verhuisd, of is het seizoen alweer voorbij?
Ik weet zeker dat ik bij Dorst meerdere malen (eind april en in mei) de buizerd wel gezien heb. Die hoorde ik vooral ook goed, ze vlogen dan met 2 boven de bomen dus nergens last van.
Paar jaar geleden wel de klauwen in mijn helm gehad
Ze zijn gewend geraakt aan die gekke mensen met helmen op denk ik :)
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Prulleman schreef: wo 23 juni 2021, 23:50 Dat kan kloppen, maar was niet eens de snelste vandaag :D
Aardig door gereden door verschillende gasten. Op dorst iemand nog 1 sec sneller en op vrachelen zelf iemand in 22.27
Vrachelen in 22.27! Wow dat haal ik neverrrrr. Vraag me af hoe die tijden worden geregistreerd en gereden.

Zal denk ik ook niet de volledige vrachelen zijn, want de 2019 route (iets meer dan 9 km) staat de kom heren op 22.14. Met het nieuwe stukje zit je ook al snel 20 seconden meer.

Van het weekend is gaan kijken en knallen!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ekivits schreef: do 24 juni 2021, 21:34
Prulleman schreef: wo 23 juni 2021, 23:50 Dat kan kloppen, maar was niet eens de snelste vandaag :D
Aardig door gereden door verschillende gasten. Op dorst iemand nog 1 sec sneller en op vrachelen zelf iemand in 22.27
Vrachelen in 22.27! Wow dat haal ik neverrrrr. Vraag me af hoe die tijden worden geregistreerd en gereden.

Zal denk ik ook niet de volledige vrachelen zijn, want de 2019 route (iets meer dan 9 km) staat de kom heren op 22.14. Met het nieuwe stukje zit je ook al snel 20 seconden meer.

Van het weekend is gaan kijken en knallen!
Volgens mij staat de KOM op ~20:30
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ja klopt, kom staat op 20.26.. (2018, dus zonder extra lusje).

Ik kijk ook gewoon nog steeds naar dat segment uit 2014, ook al is het niet helemaal meer gelijk, Strava matched em nog gewoon.

Aan de ene kant zou het wel fijn zijn om ene keer schoon te beginnen met nieuwe segmenten zo der oude data, maar je kan geen start datum in Strava opgeven, dus als er genoeg overlap is pakt ie toch gewoon oude ritten mee.

Er zit dus niks anders op dat harder trainen :D
Op Dorst en cadettenkamp is het al gelukt, op Dorst is het extra lusje maar klein, denk second of 5. Op cadettenkamp is het wat meer, dat is zeker 20 sec langzamer. Dus extra waardevol om een oud PR te breken :bier:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Zou het zaterdag *morgen) te rijden zijn? Hier en daar valt een buitje momenteel...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ja hoor, zal er prima bijliggen
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Bij de drop van Dorst stond vanochtend een dame te fotograferen. Eindelijk een actiefoto van mezelf :D

Ze zei dat de foto's geplaatst worden op Facebook met de tag mtbroutedorst.

Ben benieuwd!

Hier staan de foto's (bowepics): https://www.facebook.com/groups/4720934 ... ?ref=share
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Hoe is het eigenlijk met de eikenprocessierups op het drieluik? Zag ze 2 weken geleden wel zitten (einde bij Vrachelen bijvoorbeeld), maar had er toen niet heel veel last van. Hopelijk is dat nog steeds zo.
Plaats reactie