MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die features maken ‘t juist leuk. Meer van dat graag!
Tom89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 16:30

Ik ben ook zo iemand die er langsaf rijdt... Zijn van die stukjes waar je net even goed kunt aanzetten en op snelheid daar overheen durf ik niet goed :oops: De drop pak ik wel altijd mee.

Staat ook wel op de planning om eens een keer wat lesjes te volgen zodat ik vertrouwder raak met sprongetjes en m'n bochtentechniek ook kan verbeteren.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die ene op het rechte stukje bij Dorst pak ik wel, maar veel stelt het eigenlijk niet voor natuurlijk. In Vrachelen zit ook een natuurlijke jump, kom je flauw dalend (dus met gratis vaart :)) op af en vrij snel daarna volgt een linkerbocht. Die vind ik eigenlijk het leukst.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Vandaag met een collega drieluik gedaan. Heerlijk, zonnetje erbij genieten. En omdat zijn tempo iets rustiger was dan het mijne ook meer ontspannen gereden. Daarom meer gefocust op hoe de bochten aan te snijden en te nemen.

De jumps pakte ik tot begin dit jaar ook niet mee. Nu verschilt het, vaak wel want ik noem mountainbiken niet voor niet buiten spelen :-q
Die op Vrachelen is leuk, iedereen er inderdaad langs. Mijn vriendin (geen snelheidsdeuvel) neemt die ook graag.
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
brianth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 december 2020, 21:53

kermit schreef: do 18 november 2021, 13:47 Die ene op het rechte stukje bij Dorst pak ik wel, maar veel stelt het eigenlijk niet voor natuurlijk. In Vrachelen zit ook een natuurlijke jump, kom je flauw dalend (dus met gratis vaart :)) op af en vrij snel daarna volgt een linkerbocht. Die vind ik eigenlijk het leukst.
Die op Vrachelen is ook veruit mijn favoriet, die loopt heerlijk! Zijn op alle 3 de lussen wel wat plekjes te vinden waar je een jump kan maken. Bijna allemaal net naast de "ideale lijn" , zonder dat je echt naast de track hoeft te rijden. Heeft voor mij zeker zijn meerwaarde.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor mij ook, dat zijn juist de dingetjes die een route wat kruiden en op smaak brengen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Klopt Kermit ...tja bij dat hekje was het zo druk dat ik even geen beeld bij het geluid heb...!😀

Maar wat denk je van de klimheuvels en de pumptrack wat daar allemaal langs rijd.....
En dan word er vaak gezegd dat ik alle wortels eruit haal...maar als er een zit rijd iedereen erom heen...dussss

Tja zoveel mensen zoveel wensen....!

Fijn weekend
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: vr 19 november 2021, 12:23 Klopt Kermit ...tja bij dat hekje was het zo druk dat ik even geen beeld bij het geluid heb...!😀
Ik reed op een rode Merida e-mtb en we hadden het (oa) even over het niet door het hekje heen fietsen van veel mensen ;-)

Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet iedereen die er op zo'n dag voorbij komt nog in beeld hebt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Vanmiddag nog snel een rondje Dorst (vanaf de Breda kant) gedaan voor naar huis te fietsen vanaf werk. Lag er top bij, er werd ook flink gewerkt! Weinig bladeren het was heerlijk fietsen! PR scherper gesteld naar onder de 23 minuten (22:27 :winkie: )
Bedankt onderhoudsman(nen)
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Onderhoudsman schreef: vr 19 november 2021, 12:23 Maar wat denk je van de klimheuvels en de pumptrack wat daar allemaal langs rijd.....
En dan word er vaak gezegd dat ik alle wortels eruit haal...maar als er een zit rijd iedereen erom heen...dussss
Vorige week klimheuvels meegepakt, iedereen rijdt onderlangs vol gas door. :~

Die onnozele kritiek op wortels bevestigen mijn vermoedens. Zie ook de vele, vele shortcuts. Waarom blijven die kneuzen nou niet lekker op de race rijden? Het weer is prima daarvoor. Lekker vlak asfalt, ruimte zat om in te halen. Scheelt een hoop ergernis onderling.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik hoorde iets over een toertocht aankomende zondag. Zijn de routes wel te rijden voor de recreant? :bier:
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

P@trick schreef: vr 19 november 2021, 19:27 Ik hoorde iets over een toertocht aankomende zondag. Zijn de routes wel te rijden voor de recreant? :bier:
Nee, absoluut niet. Veel te gevaarlijk, blijf weg :bier: :winkie:
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Geen toertocht......hardloopwedstrijd op zondag!
Maar die kruisen de route alleen.....verder helemaal geen last van.....
Alleen even voorrang geven svp....dat is alles
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Onderhoudsman schreef: za 20 november 2021, 00:05 Geen toertocht......hardloopwedstrijd op zondag!
Maar die kruisen de route alleen.....verder helemaal geen last van.....
Alleen even voorrang geven svp....dat is alles
Thanx :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Let op morgen.....er valt wel heel regen !
De 20 mm zijn we al gepasseerd en het is nog niet gedaan

Gr
Plaats reactie