MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Hoe is het na de regen op de route's? Beetje begaanbaar hopelijk, want ik
zou toch wel weer eens lekker rondje willen rijden bij jullie. :wink:
Asfalft rijden gaat beetje vervelen
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Er is maar weinig regen gevallen, veel los zand. Vond het niet heel lekker rijden iets teveel driften, maar nog altijd beter dan asfalt :D
In de droogte is er flink doorgefietst, maar zal wel door vakanties komen. De flesjes water van de verhuurbedrijven kom je ook genoeg tegen.
CannondaleScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 12:21

Vandaag toch nog even gaan kijken. Vrachelse heide ligt er echt niet goed bij en zal ik aanraden te vermijden. Maar ik moet zeggen dat Cadettenkamp en Dorst me toch beiden positief verraste. Dit is zeer zeker goed te rijden. Ja er zijn wat mulle stukken maar het is niet zo dat het echt drama is.
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Gisteren gestart met Dorst, maar ik vond het een drama. Fietste echt niet lekker en de nieuwe bocht/klim was werkelijk een puinhoop. De matten lagen allemaal los en erg slecht te passeren.
Even wat regen afwachten voor een hernieuwde poging.
gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Hoe ligt het erbij? Ik heb neiging om morgenochtend de route's te bezoeken :winkie:
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

ijskonijn schreef: di 6 september 2022, 21:39 Hoe ligt het erbij? Ik heb neiging om morgenochtend de route's te bezoeken :winkie:
@ijkonijn ben je geweest? Gezien de regen zou het deze ochtend nog wat nat zijn geweest.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

orbeaoiz schreef: wo 7 september 2022, 14:06
ijskonijn schreef: di 6 september 2022, 21:39 Hoe ligt het erbij? Ik heb neiging om morgenochtend de route's te bezoeken :winkie:
@ijkonijn ben je geweest? Gezien de regen zou het deze ochtend nog wat nat zijn geweest.
Fantastisch. In 1 woord! Het was ongelooflijk genieten. Super. Er lag vrijwel geen plasje. De Drieluik dubbel gereden .
Er lag nog een boom over de route, maar die werd door de vervanger van Rob (die heeft het Zwitsers leven-gevoel momenteel) weggezaagd. Goed bezig :-q
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

ijskonijn schreef: wo 7 september 2022, 19:01 Fantastisch. In 1 woord! Het was ongelooflijk genieten. Super. Er lag vrijwel geen plasje. De Drieluik dubbel gereden .
Er lag nog een boom over de route, maar die werd door de vervanger van Rob (die heeft het Zwitsers leven-gevoel momenteel) weggezaagd. Goed bezig :-q
Dat klinkt goed! Morgen voordat er weer regen komt maar eens een kijkje nemen.
Vandaag sla ik over, het zal wel erg druk zijn.

Na al dat werken aan de tracks wel verdiend :D voor de rest is het erg stil vanuit mtb tracks oosterhout.
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

Vandaag na 1,5 maand weer een rondje dorst en cadettenkamp gereden. Lag er weer goed bij na de regen :-D
Je merkt wel dat er door de droogte best wat kuilen en "hobbels" zijn ontstaan, maar dat mag de pret niet drukken, lekker gereden :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

orbeaoiz schreef: zo 11 september 2022, 11:15
ijskonijn schreef: wo 7 september 2022, 19:01 Fantastisch. In 1 woord! Het was ongelooflijk genieten. Super. Er lag vrijwel geen plasje. De Drieluik dubbel gereden .
Er lag nog een boom over de route, maar die werd door de vervanger van Rob (die heeft het Zwitsers leven-gevoel momenteel) weggezaagd. Goed bezig :-q
Dat klinkt goed! Morgen voordat er weer regen komt maar eens een kijkje nemen.
Vandaag sla ik over, het zal wel erg druk zijn.

Na al dat werken aan de tracks wel verdiend :D voor de rest is het erg stil vanuit mtb tracks oosterhout.
Ben jij de vervanger van Rob?
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

ijskonijn schreef: ma 12 september 2022, 16:35 Ben jij de vervanger van Rob?
Haha nee, dat was onduidelijk geschreven. Ik doelde op Rob dat ie het zwitserleven heeft verdiend na zoveel werk.


Lag er goed bij vandaag, heerlijk om weer in het bos te zijn, vond vrachelse heide op sommige stukken nog steeds erg droog.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Erg stil rond mtbtracksoosterhout......klopt er viel weinig te melden met die extreme droogte. !!
Dat de routes er erg slecht bijlagen kon iedereen wel weten.
Maar goed het regen weer af en toe en gaan dan ook eind oktober weer van alles op vullen en repareren !

We gaan het weer zien....zal vast weer goed komen..😀😀.

Gr
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Onderhoudsman schreef: di 13 september 2022, 12:55 Erg stil rond mtbtracksoosterhout......klopt er viel weinig te melden met die extreme droogte. !!
Dat de routes er erg slecht bijlagen kon iedereen wel weten.
Maar goed het regen weer af en toe en gaan dan ook eind oktober weer van alles op vullen en repareren !

We gaan het weer zien....zal vast weer goed komen..😀😀.

Gr
En droog was het inderdaad, was de langste periode ooit dat ik niet op de mtb heb gezeten.
Nu weer genoeg regen, vond de routes wat 'ruiger' geworden, daar kan ik wel van genieten. 1 of 2 bochten waar het gapend gat wat minder handig is ivm insturen.

Werk genoeg :-q
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

mtbSjors schreef: ma 12 september 2022, 12:20 Vandaag na 1,5 maand weer een rondje dorst en cadettenkamp gereden. Lag er weer goed bij na de regen :-D
Je merkt wel dat er door de droogte best wat kuilen en "hobbels" zijn ontstaan, maar dat mag de pret niet drukken, lekker gereden :-q
Vind het wel wat hebben, vooral na het dropje bij Dorst is het "lekker ruig" voor Dorst begrippen. De cx rijders zullen wel wat minder blij zijn. 😁
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Rollingforever schreef: do 15 september 2022, 21:27 Vind het wel wat hebben, vooral na het dropje bij Dorst is het "lekker ruig" voor Dorst begrippen. De cx rijders zullen wel wat minder blij zijn. 😁
Haha vraag me inderdaad af of je nu nog met je gravel / cx bike deze route gaat doen. Kan me niet voorstellen dat het fijn fietsen is met dat gestuiter
Plaats reactie