MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Afgelopen zaterdag met maatje de route's bezocht. Was langer geleden. Ik had al poosje indruk dat er wat weinig bochtjes op het parcours van Dorst lagen, dus extra bochtjes :-q . Ik gebruik geen Strava, maar degenen die dat wel gebruiken zullen hele kluif krijgen om records aan flarden te rijden :winkie: .
Robke was weer goed bezig. Volgende keer houden we weer een kletspraatje hoor...
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Vandaag ook weer eens het drieluik gedaan sinds enige tijd. Ik had al gelezen dat er het e.a. was aangepast in Dorst maar ik vind de baan er niet op vooruit gegaan.
Als het de bedoeling was om de snelheid er uit te halen op sommige delen is dat zeker gelukt. Alleen is de flow er nu jammer genoeg helemaal uit op sommige stukken en ik vind het er ook niet veiliger op geworden met die toegevoegde haakse bochten.

Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Ik snap het idee wel van de plekken waar de snelheid uitgehaald word. Als het druk is dan kan ik me er echt wel iets bij voorstellen dat mensen geen/te weinig rekening met elkaar houden.
Maar de flow wordt er zo wel echt uitgehaald ja. Vooral dat extra stukje vlak voor dat gemaakte jumpje helpt denk ik echt niet (bocht is wel heel scherp), maar misschien heeft het nog wat maanden inrijden nodig.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Vorige week ook voor het eerst met de nieuwe aanpassingen gereden, toch een verrassing. Die voor dat schansje blijft 'leip' vooral nu met die losse zand. Kan me niet voorstellen dat iedereen daar goed door de bocht komt, vrij krap en geen escape. Hier ben je meer met de bocht bezig dan met eventuele voetgangers of viervoeters. Het is weer wat anders dan op de semi-auto piloot rijden :D

Wat is het trouwens met die 'opgevoerde' ebikes... ik schat zo'n 30+ km/h zonder al te veel inspanning. Is dat een nieuwe trend of heb ik ze al die tijd gelukkig gemist?
roderickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 maart 2022, 01:15

Hallo mede-liefhebbers,

Na zo’n 20 paginas van begin en eind van dit megatopic te hebben gelezen omdat ik er met de zoekfunctie niet kwam, toch maar even de vraag;

Heeft er iemand een Komoot tour/route van cadettenkamp & vrachelen die ik mag benutten?
Toen ik nog veel fietste (12jr terug) kende ik elk hoekje en gaatje van Dorst, maar Cadettenkamp & Vrachelen heb ik nooit gezien.
Mijn vriendin is pas net begonnen maar heeft goede benen (Jaja…) dus dit moet prima kunnen.

Ik kan alleen een Gpx bestand van mtbroutes (wat ik in Komoot zou moeten kunnen inladen) niet inladen maar dat gebeurt vaker begrijp ik.

Had de hoop dat iemand me die twee routes kon delen zodat ik ze bij haar ook op de fiets kan laten meelopen en ze zich kan concentreren op fietsen ipv zoeken. Is toch altijd onwennig de eerste keren.

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

roderickert schreef: do 28 april 2022, 07:21 Hallo mede-liefhebbers,

Na zo’n 20 paginas van begin en eind van dit megatopic te hebben gelezen omdat ik er met de zoekfunctie niet kwam, toch maar even de vraag;

Heeft er iemand een Komoot tour/route van cadettenkamp & vrachelen die ik mag benutten?
Toen ik nog veel fietste (12jr terug) kende ik elk hoekje en gaatje van Dorst, maar Cadettenkamp & Vrachelen heb ik nooit gezien.
Mijn vriendin is pas net begonnen maar heeft goede benen (Jaja…) dus dit moet prima kunnen.

Ik kan alleen een Gpx bestand van mtbroutes (wat ik in Komoot zou moeten kunnen inladen) niet inladen maar dat gebeurt vaker begrijp ik.

Had de hoop dat iemand me die twee routes kon delen zodat ik ze bij haar ook op de fiets kan laten meelopen en ze zich kan concentreren op fietsen ipv zoeken. Is toch altijd onwennig de eerste keren.

Bij voorbaat dank!
ik heb van deze rit een export gemaakt: https://www.strava.com/activities/5289712554 hopelijk is is de gps een beetje betrouwbaarder door de lagere snelheid :D
http://gofile.me/6nSt2/n7ZlkCOpg

(dit is dus hoe je de routes samen pakt, je gaat dan halverwege cadettenkamp bij een splitsing links, richting vrachelen, na vrachelen pak je het 2e deel van cadettenkamp, als je beide routes los zoekt, laat maar weten, die heb ik ook wel)


o, en ik zag dat ik em ook in komoot had staan als voltooide tour
https://www.komoot.nl/tour/367010795?sh ... iR&ref=wtd
roderickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 maart 2022, 01:15

Prulleman schreef: do 28 april 2022, 08:07 o, en ik zag dat ik em ook in komoot had staan als voltooide tour
https://www.komoot.nl/tour/367010795?sh ... iR&ref=wtd

Geweldig, dank voor het delen! Ik heb hem meteen gepland.
Op basis van die GPS deed hij het ook prima (althans, het ziet er identiek uit) maar de Komoot is natuurlijk 'native' dus dat zal helpen.
Dank nogmaals!!!
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

De routes + verbindingsstukken staan ook goed aangegeven met de mtb route bordjes, verdwalen zul je niet.

Deze had je al waarschijnlijk, maar ik link ze toch even.
cadettenkamp: https://www.mtbroutes.nl/noord-brabant/teteringen
vrachelen: https://www.mtbroutes.nl/noord-brabant/oosterhout
roderickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 maart 2022, 01:15

orbeaoiz schreef: do 28 april 2022, 09:07 De routes + verbindingsstukken staan ook goed aangegeven met de mtb route bordjes, verdwalen zul je niet.
Die had ik inderdaad, toch bedankt voor de moeite!
roderickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 maart 2022, 01:15

Net weer binnen en wat was ze enthousiast ;)
We hebben aan het einde nog maar een keer een rondje Cadettenkamp gedaan omdat ze dat toch wel heel leuk en 'instap' vond.
Hier een registratie van dat laatste rondje.

Dank voor de assistentie - ik heb nog even melding gemaakt van glas in een van de bochten - heb het meeste weggehaald uit de rijweg maar helemaal weg kon ik het niet krijgen.
De voorlaatste bocht voordat je naar rechts afbuigt richting snelweg/tankstation in een van de kommetjes.
Wees gewaarschuwd!

https://www.komoot.nl/tour/751994313?re ... Ay9OFzlukC
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Glas is een bekend issue, zit dieper in de grond en komt langzaam omhoog. Heb er nog nooit lek gereden overigens
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Ha goed om te horen dat het bevallen is. Glas blijft daar helaas tevoorschijn komen.
Heb ook nog een rondje gemaakt, al veel los zand maar vond het nog goed te doen maar gaat hard.
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

roderickert schreef: do 28 april 2022, 17:20 Net weer binnen en wat was ze enthousiast ;)
We hebben aan het einde nog maar een keer een rondje Cadettenkamp gedaan omdat ze dat toch wel heel leuk en 'instap' vond.
Hier een registratie van dat laatste rondje.

Dank voor de assistentie - ik heb nog even melding gemaakt van glas in een van de bochten - heb het meeste weggehaald uit de rijweg maar helemaal weg kon ik het niet krijgen.
De voorlaatste bocht voordat je naar rechts afbuigt richting snelweg/tankstation in een van de kommetjes.
Wees gewaarschuwd!

https://www.komoot.nl/tour/751994313?re ... Ay9OFzlukC
Mocht je de 3 luik willen in Komoot, laat maar weten.
Mijn fietsje mag vies worden.
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Ben nog geen fan van de nieuwe bochtjes die toegevoegd zijn aan het rondje Dorst. Begrijp dat het gedaan was voor veiligheid maar snap eerlijk gezegd niet zo goed welk probleem opgelost moest worden? Bij geen van de kruisingen met wandelpaden waar nu extra bochten zijn gemaakt heb ik ooit een onveilige situatie met wandelaars gehad.

Misschien is het gewoon wennen maar als je net zoals ik half op autopilot rijdt en je komt dan dit soort onnatuurlijke bochten tegen…de flow is er meteen uit doordat de nieuwe bochten naar mijn smaak niet lekker lopen. Hoop dat ze na inrijden snel beter worden of dat er hier en daar nog wat bijgeschaafd kan worden!
Remmen kan altijd nog
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

Ik denk dat het wel goed komt met die nieuwe bochtjes. Ze lopen al een stuk beter dan een paar weken geleden.
Beetje regen er op en dan nog wat inrijden en dan rolt het een stuk beter. :-q
Plaats reactie