MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Jeronimo73 schreef: zo 2 mei 2021, 07:20
Onderhoudsman schreef: ma 26 april 2021, 11:53 Hoor gelukkig weinig klachten over lekke banden...😀😀
Ga er regelmatig even langs om het op te ruimen
Vorige week heb ik daar lek gereden, gelukkig deed de latex zijn ding maar was toch zoveel lucht kwijt dat ik daarna Dorst niet meer kon rijden en naar huis kon met zwabberend voorwiel.
:~ Je had geen pompje mee :~
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Gisteren ook een band kapot gereden helaas en er leek niet veel glas te liggen.
Ben daar vandaag gaan kijken en opruimen, maar ik was echt verbaasd over hoeveel glas er ligt .. :o En ik dacht eerst dat het allemaal los lag, maar er steken ook vrij scherpe stukken uit die hard in de grond zitten. Aan het opruimen leek geen eind te komen. Het is een ongewenste en onveilige situatie lijkt me, ook met al het glas dat nu naast de route ligt. Niet fijn en een dure grap, ik zou dan ook graag willen helpen om het beter te maken.
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Na een periode van enerzijds de drukte gemeden te hebben en anderzijds wat blessure leed, gisteren weer sinds lange tijd de MTB uitgelaten op Vrachelen en Cadettenkamp. Ik moet zeggen dat ik weer blij verrast was om weer terug te zijn. En dat kwam mede door de nieuwe stukken en features :winkie:. Echt tof dat een normaal gesproken zo bekende route je toch weer weet te verrassen. Dikke pluim voor de aanleggers/onderhoudsmensen :-q.

Idd ook wel redelijk wat stukken glas gezien en daar waar mogelijk het verder het bos in geslingerd. Maar als het idd 'uit de grond omhoog komt' zoals 'Onderhoudsman Rob' zegt, hebben we de komende tijd nog wel wat te ruimen. Maar als iedereen een stukkie doet, zijn we er zo vanaf :).
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

One Only schreef: zo 2 mei 2021, 12:32
Jeronimo73 schreef: zo 2 mei 2021, 07:20
Vorige week heb ik daar lek gereden, gelukkig deed de latex zijn ding maar was toch zoveel lucht kwijt dat ik daarna Dorst niet meer kon rijden en naar huis kon met zwabberend voorwiel.
:~ Je had geen pompje mee :~
Klopt, ik had geen pompje mee, dat had ik in al die jaren nog nooit nodig gehad. Is een kwestie van risico management :lol:
In het ergste geval moet ik een uur naar huis lopen, dat risico wil ik wel lopen als ik dan geen “overbodige” spullen mee hoef te nemen. Bij een toertocht neem ik wel CO2 patroneren en een binnenband mee.
Remmen kan altijd nog
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Jeronimo73 schreef: di 4 mei 2021, 16:05
One Only schreef: zo 2 mei 2021, 12:32

:~ Je had geen pompje mee :~
Klopt, ik had geen pompje mee, dat had ik in al die jaren nog nooit nodig gehad. Is een kwestie van risico management :lol:
In het ergste geval moet ik een uur naar huis lopen, dat risico wil ik wel lopen als ik dan geen “overbodige” spullen mee hoef te nemen. Bij een toertocht neem ik wel CO2 patroneren en een binnenband mee.
:-q Je kunt de mijne altijd gebruiken :winkie:
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Was vanmiddag goed toeven hier, lekker rustig en de banen lagen er weer geschoren bij.
Mijn fietsje mag vies worden.
Snijkoek
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 15:08
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.9 SL

Ik geniet elke keer weer van de mooie rondjes ten zuiden van Oosterhout. Waar ik even over wil klagen is het volgende, op het enige stukje waar het 2 richting verkeer is, lijkt het wel of men het spelletje " let's play chicken" heel graag speelt. Afgelopen zondag gingen wij netjes aan de kant wat blijkbaar een vrijbrief was voor het tegemoed komende verkeer om nog eens gas te geven.. Met de sturen van tegenwoordig resulteerde dit in een zeer pijnlijke pols voor de rest van de zondag. Dit was niet de eerste keer dat ik dit meemaakte. Laten we een beetje meer respect tonen voor elkaar en even de benen daar stil te houden. Dan hoef ik ook niet meer niet zondagse woorden in het bos te produceren 😘
Snijkoek is goed voor de inwendige mens!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Op zondag, en vooral ‘s ochtends, rijden veel mannen rond die alleen maar rijden voor een hoog km/h gemiddelde.
Even afremmen is dan gewoon geen optie. Ik kom hier dan ook niet meer op zondagochtend. Beter voor mij, en elke bwr malloot.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Snijkoek schreef: do 6 mei 2021, 20:45 Ik geniet elke keer weer van de mooie rondjes ten zuiden van Oosterhout. Waar ik even over wil klagen is het volgende, op het enige stukje waar het 2 richting verkeer is, lijkt het wel of men het spelletje " let's play chicken" heel graag speelt. Afgelopen zondag gingen wij netjes aan de kant wat blijkbaar een vrijbrief was voor het tegemoed komende verkeer om nog eens gas te geven.. Met de sturen van tegenwoordig resulteerde dit in een zeer pijnlijke pols voor de rest van de zondag. Dit was niet de eerste keer dat ik dit meemaakte. Laten we een beetje meer respect tonen voor elkaar en even de benen daar stil te houden. Dan hoef ik ook niet meer niet zondagse woorden in het bos te produceren 😘
Er zijn 2 stukjes: Dorst-Cadettenkamp en Cadettenkamp-Tilburgse baan. Ik denk dat je de laatste bedoelt?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik denk de afslag naar Vrachelen vanaf het Cadettenkamp
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Zou hij niet het eerste deel single track bedoelen als je Cadettenkamp op komt vanuit Tilburgse baan. Voor je t-splitsing krijgt waar je links de route opgaat en rechts er vanaf komt...

Daar heb je soms idd 'stoere mannen' die denken dat iedereen moet wijken...
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Zag gisteren de mannen van het onderhoud weer druk bezig op Dorst :-q.

Was zelf niet op de fiets, maar stond verderop te bootcampen... even de conditie en core op peil brengen :winkie:. Anders had ik even netjes gedag gezegd uiteraard.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Ja en wij zaten op jullie hulp te wachten......betere training had je niet kunnen hebben....
Nee hoor gewoon tussen die pionnen blijven lopen.....😀😀😀
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Het water heeft de tracks goed gedaan (en het onderhoud natuurlijk :wink: ) Weer lekker kunnen fietsen. Op CK geen glas gezien, weet niet of er nog naar gekeken is?

Sommige mensen houden op die verbindingsstukken totaal geen rekening met anderen inderdaad, even inhouden zit er niet in. Maar dit zijn ook vaak dezelfde mensen die vol gas over de oversteek plekken gaan zonder te kijken, of als je ze voorbij wilt dat ze nooit echt aan de kant willen gaan.
Snijkoek
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 15:08
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.9 SL

Ik bedoelde inderdaad het stuk vanaf de Tilburgse baan. Goed om te lezen dat ik niet de enige die er last van heeft.
Snijkoek is goed voor de inwendige mens!
Plaats reactie