MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Over het opnieuw opengaan is nog niets bekend. Dat is afhankelijk van het weer.
Volgende week werd regen verwacht. Dus misschien?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

WzL schreef: di 21 april 2020, 10:07 Wellicht is het een idee om hetzelfde beleid te gaan voeren als in Loonse en Drunense duinen, alhoewel ik daar geen voorstander van ben, echter als dat dit soort situaties kan voorkomen. Nu lijkt het erop dat de Tracks ten onder gaan aan het eigen succes.
Vergunning bedoel je? Teveel grondeigenaren hier. En het is niet nodig voor het onderhoud.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

rorikev schreef: di 21 april 2020, 09:45 Rob heeft het hier nog niet gemeld, maar Dorst wordt compleet afgesloten.
Cadettenkamp en Vrachelen deels. De schade wordt te groot. Foto’s en verdere uitleg staan op Facebook.
Heeft hij gisteren gemeld hoor...
Laatste bericht pagina 393...
Maar ik snap het wel teruglezen is soms lastig :winkie:
Onderhoudsman schreef: ma 20 april 2020, 16:12 Laatste nieuws.... komende dagen gaat Dorst helemaal op slot !
Vervolgens gaat Cadettenkamp voor de helft dicht !
En tenslotte gaat op Vrachelen het stuk Meerberg er tussen uit !
Omleidingen zullen worden aangegeven .

Dit alles met pijn in ons hart maar hebben net expres nog even gefietst met de leden van de stichting om zeker te zijn van ons besluit !

Gr onderhoudsteam
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bergbike schreef: di 21 april 2020, 10:34
WzL schreef: di 21 april 2020, 10:07 Wellicht is het een idee om hetzelfde beleid te gaan voeren als in Loonse en Drunense duinen, alhoewel ik daar geen voorstander van ben, echter als dat dit soort situaties kan voorkomen. Nu lijkt het erop dat de Tracks ten onder gaan aan het eigen succes.
Vergunning bedoel je? Teveel grondeigenaren hier. En het is niet nodig voor het onderhoud.
Maart nog dreigende problemen wegens te nat, April sluitingen wegens te droog?
Ik denk dat het "succes" en grote aantallen gebruikers juist de oorzaak zijn van problemen met het onderhoud?
Ik zou best voorstander van zijn een vergunningensysteem zodat de grote aantallen worden beperkt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Zo gauw de bodem niet meer voldoet aan de standaard die door het onderhoudsteam op de rondjes geplakt is horen we weer termen als 'trailrespect' en 'afsluiting'.
Wellicht een keer verstandig het streven naar uitbannen van alle seizoensinvloeden te beperken tot het eerste van de 'kattenbakgrit en matten' rondjes: Dorst. Dat was altijd al een vrij gekunsteld baantje.
Als dat een jaar of 5 geleden al gebeurd was hadden Vrachelen en Cadettenkamp gewoon kunnen blijven het was. Namelijk: losse rondjes waar slechts enkele tientallen gebruik van maakten en die iedere maand een andere uitdaging boden. Dan had het '3-luik' niet zo'n regionale aanzuigende werking gehad en was 'laagdrempeligheid' niet de insteek geworden. Nu is persoonlijk prestige van een enkeling de oorzaak van grotere toeloop dan het gebied aankan, en wordt door het strooien met grind, plaatsen van snelheidsremmers en lukraak graven van afwateringsgaten de toplaag losser en losser.

En dan is nu het seizoen aangebroken, kan er niet gefietst worden en krijgen oa 'de beginners' de zwarte piet. Good thinking!
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Dat het doel is voorbij geschoten is wel duidelijk in ieder geval en bv Vrachelen is er wat mij betreft zeker niet op vooruit gegaan sinds de "aanleg" ......maar hoe lossen we dit op? Afsluitingen van aangelegde paden is natuurlijk wat niemand wil. Vergunningen voor lokale gebruikers? stukken route weer terug aan de natuur geven?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

MonkeyRider schreef: wo 22 april 2020, 11:42 Dat het doel is voorbij geschoten is wel duidelijk in ieder geval en bv Vrachelen is er wat mij betreft zeker niet op vooruit gegaan sinds de "aanleg" ......maar hoe lossen we dit op? Afsluitingen van aangelegde paden is natuurlijk wat niemand wil. Vergunningen voor lokale gebruikers? stukken route weer terug aan de natuur geven?
Jij en ik lossen dat oa op door op een ander type fiets verder van huis offroad/mixed te rijden volgens mij 😉.
De saga trailrespect/onderhoud op het 3 luik zal de komende jaren blijven doorgaan en is m.i. onomkeerbaar. Tenzij SBB/NM/defensie de 2 nieuwste routes dichtgooien en we gewoon teruggaan naar de oude gedoogsituatie (incl de takkenlegger van vrachelen 😂😂). Dan sterven het overtal aan gebruikers en het onderhoud vanzelf uit.
Vergunningen zou kunnen, maar handhaven is een tweede. Op het Cadettenkamp wordt er al niet eens gehandhaafd op crossmotoren/quads/drugsdumpingen/brandstichting, dus zie ik er dat niet van komen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Klopt :D ik zit veel vaker op de gravelbike in de omgeving, maar dat blijft ook alleen maar goed gaan als je dat niet met zijn honderden, in groepjes, op zondagochtend en op aangelegde routes gaat rijden..........nou is zo'n gravelbike gelukkig totaal niet leuk, dus dat zal wel loslopen voorlopig :winkie:

Blijft triest dat goedbedoelde mtb routes ondergaan aan hun eigen "succes" en regelmatig moeten (of bijna moeten) worden gesloten.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Even (misschien ongevraagd :lol: ) een tip van mij: neem een 27,5+ bike. Die rijdt fantastisch door los zand en sloopt geen mooie route's. Zomer en winter, altijd lol, zonder beperkingen, behalve asfalt :-q
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

ijskonijn schreef: wo 22 april 2020, 14:44 Even (misschien ongevraagd :lol: ) een tip van mij: neem een 27,5+ bike. Die rijdt fantastisch door los zand en sloopt geen mooie route's. Zomer en winter, altijd lol, zonder beperkingen, behalve asfalt :-q
Je moet er van houden van die plus banden. Reed zelf met 2.8, maar werd gek van dat vage gevoel in de kombochten, vooral bij deze snelle tracks. Bandenspanning luistert super nauw. Ik ga maar eens binnenkort kijken in Bergschenhoek of Vlaardingen, denk dat het daar wel goed zou moeten zijn.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Rollingforever schreef: wo 22 april 2020, 20:00
ijskonijn schreef: wo 22 april 2020, 14:44 Even (misschien ongevraagd :lol: ) een tip van mij: neem een 27,5+ bike. Die rijdt fantastisch door los zand en sloopt geen mooie route's. Zomer en winter, altijd lol, zonder beperkingen, behalve asfalt :-q
Je moet er van houden van die plus banden. Reed zelf met 2.8, maar werd gek van dat vage gevoel in de kombochten, vooral bij deze snelle tracks. Bandenspanning luistert super nauw. Ik ga maar eens binnenkort kijken in Bergschenhoek of Vlaardingen, denk dat het daar wel goed zou moeten zijn.
Hmmm dan heb ik tip voor je, want de mijne stuurt vlijmscherp en voelt volledig onder controle. De juiste velgen zijn cruciaal, want veel plus rijders hebben te brede (en zware velgen). Ik heb wielset laten bouwen met NewMen Evo SL 35 mm breed, Dlight spaken, Hope naven. Banden RoRo 2,8. Bandenspanning rond 1,1 bar.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

weer even on-topic: Onderhoudsploeg succes :-q
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ok, dank je voor de tip!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

ijskonijn schreef: wo 22 april 2020, 14:44 Even (misschien ongevraagd :lol: ) een tip van mij: neem een 27,5+ bike. Die rijdt fantastisch door los zand en sloopt geen mooie route's. Zomer en winter, altijd lol, zonder beperkingen, behalve asfalt :-q
Fatbike time ;-)
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

petter schreef: do 23 april 2020, 17:17
ijskonijn schreef: wo 22 april 2020, 14:44 Even (misschien ongevraagd :lol: ) een tip van mij: neem een 27,5+ bike. Die rijdt fantastisch door los zand en sloopt geen mooie route's. Zomer en winter, altijd lol, zonder beperkingen, behalve asfalt :-q
Fatbike time ;-)
Jep :-q

Ook in omgeving Grenspark/ Kalmthout vandaag heel goed te gebruiken
Plaats reactie