MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Vanmiddag even een klein rondje grotendeels over de weg gedaan. Onder anderen over de Bergsebaan en Tilburgsebaan, dus gelijk even gekeken hoe de routes erbij lagen. Naar mijn idee zag het er niet best uit met veelal modder en plassen; hoewel, zoals we inmiddels weten, dit waarschijnlijk snel opdroogt.
(Heb dus slechts een stukje van de nu nog open gedeeltes gezien, geen idee hoe het totaalbeeld is)

Werd nog aangesproken door wat verdwaalde MTB'ers op de Tilburgsebaan die een uur hiernaartoe kwamen rijden voor Dorst. Die route was natuurlijk afgesloten, en kon ze voor de rest ook niet echt een alternatief aanraden... :winkie:
(Volgens hun was er niks te vinden op "de website", dus zelf ook maar eens gekeken net: blijk je toch best wel een waarschuwing te krijgen...)

Ben in ieder geval benieuwd wat de regen de komende dagen doet voor de staat van de routes :bier: (en komende tijd nog maar wat rondjes op de weg doen)
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Update... vandaag uitgebreid met de hark rond gelopen op Dorst maar onder de natte bovenlaag niks als stuifzand !!
Helaas......maar een pluspuntje is dat de stukken die nog open zijn weer wat lucht hebben gekregen .
Hebben ook weer nieuw leemhoudend zand en zijn daar stukken weer mee aan het repareren !

Gezien de lange weersverwachting zie ik niet snel verandering in de huidige situatie .
Het is niet anders we zullen het er mee moeten doen....geloof me ik word hier ook niet blij van !!

Gr robke
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

We weten dat je je best doet Rob en we waarderen het enorm. Ik wèl tenminste! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Overlast van mtbers in oa het Mastbos is zodanig dat SBB er goed aan zou doen om de rondjes gewoon open te gooien. Alles wat normaal op zondag het 3 luik rijdt is nu en groupe bezig op wandelpaden in omliggende bossen die daar absoluut niet geschikt voor zijn. Tot 2x toe mn dochter weg kunnen trekken voor de wielen van een stel Strava ridders. Op het kabouterpad nota bene.
Dat mag die alwetende stichting ook meenemen in besluitvorming, naast het wat lager leggen van de lat vwb bodemgesteldheid. Het is een fietsroute in de natuur. Laat de seizoenen dan ook gewoon invloed hebben.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Knap dat je precies weet wie er allemaal het drieluik rijden..... Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand die normaliter het drieluik rijdt, uitwijkt naar de wandelpaden in het Mastbos!
Ik denk dat je "gewoon" met Corona recreanten te maken hebt.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ad58 schreef: zo 3 mei 2020, 17:20 Knap dat je precies weet wie er allemaal het drieluik rijden..... Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand die normaliter het drieluik rijdt, uitwijkt naar de wandelpaden in het Mastbos!
Ik denk dat je "gewoon" met Corona recreanten te maken hebt.
Nee hoor Ad, precies te zien aan kleding en materiaal om wat voor type fietsers het gaat. Het type dat normaal op het 3 luik te vinden is. Had niks met beginners te maken, maar met het type 'het is zondag DUS ik heb het recht om te fietsen, waar ik dat goeddunk'. Aantal gasten herken ik dan ook nog eens, daarvoor loop (/rij) ik inmiddels lang genoeg mee.

Rondjes moeten gewoon open. Hou je niet van zand, pak lekker je racefiets. Met wat remkippen, wortels en kuilen wordt dat 3 luik ms eens wat selectiever, in plaats van een kinderbaantje. Wordt de drukte vanzelf minder. Problem solved. Kan er weer gefietst worden ipv geouwehoerd over 'trailrespect' en de respectloze benaming 'corona recreant' (legio van die dames en heren gaan op hun 300e Btwin vlotter rond dan degenen die hier als 'echte biker' op hun moral high horse plaatsnemen)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Har77 schreef: zo 3 mei 2020, 17:25
Ad58 schreef: zo 3 mei 2020, 17:20 Knap dat je precies weet wie er allemaal het drieluik rijden..... Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand die normaliter het drieluik rijdt, uitwijkt naar de wandelpaden in het Mastbos!
Ik denk dat je "gewoon" met Corona recreanten te maken hebt.
Nee hoor Ad, precies te zien aan kleding en materiaal om wat voor type fietsers het gaat. Het type dat normaal op het 3 luik te vinden is. Had niks met beginners te maken, maar met het type 'het is zondag DUS ik heb het recht om te fietsen, waar ik dat goeddunk'. Aantal gasten herken ik dan ook nog eens, daarvoor loop (/rij) ik inmiddels lang genoeg mee.

Rondjes moeten gewoon open. Hou je niet van zand, pak lekker je racefiets. Met wat remkippen, wortels en kuilen wordt dat 3 luik ms eens wat selectiever, in plaats van een kinderbaantje. Wordt de drukte vanzelf minder. Problem solved. Kan er weer gefietst worden ipv geouwehoerd over 'trailrespect' en de respectloze benaming 'corona recreant' (legio van die dames en heren gaan op hun 300e Btwin vlotter rond dan degenen die hier als 'echte biker' op hun moral high horse plaatsnemen)
Is het nu niet genoeg geweest? Vertrouw op het oordeel van Rob. Vervelend wat er gebeurd is maar degene die normaal vaak de 3 Luik rijden zijn vooral uitgeweken naar omliggende routes, gravel paden of zelfs op de weg.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Har77 schreef: zo 3 mei 2020, 17:25 (legio van die dames en heren gaan op hun 300e Btwin vlotter rond dan degenen die hier als 'echte biker' op hun moral high horse plaatsnemen)
Dat waag ik toch wel te betwijfelen hoor. :roll:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Gooi ik er ik ook wat anekdotisch bewijs in. Rond Surae/Vijf Eiken neem ik geen toename van mountainbikers waar. Mijn inschatting is dat de genoemde trend (zondagse mountainbikers van tracks naar wandelpad) in het geheel van gewijzigde omstandigheden niet waar te nemen is.


Maar op een kabouterpad mag je wel dubbel als normaal op paden buiten de routes je gedragen als een recreant die 'te gast' is. :-{ Om zo'n nare ervaring met uitgekozen logica op het bordje van het onderhoudsteam te leggen vind ik niet zo eerlijk.
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Helemaal mee eens. Heel veel commentaar van mensen die zo nodig door weer en wind op het drieluik moeten fietsen en alles over bodemgesteldheid beter weten. Zijn die betweters ooit te vinden als er om hulp voor het onderhoud wordt gevraagd?
Die Strava rijders heb je overal en lomperds ook. De echte mountainbikers rijden nu op de weg.
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Oeps dubbel. :-D
Laatst gewijzigd door rorikev op ma 4 mei 2020, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Tof om te horen :-q ik behoor ook tot de groep die normaal op het drieluik te vinden is, maar nu op de weg rijdt!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vrachelen was goed te doen vandaag. Afgesloten stuk uiteraard niet gezien, maar de rest was wel prima op 2 stukken strand na (maar die zijn altijd al mul).

Was ook niet druk, was vergeten goed in mijn agenda te kijken dus uiteindelijk een uur zitten bellen via Microsoft Teams op mobiel :lol: en maar 3 bikers gezien in die tijd. 2e rondje niemand en lekker kunnen knallen
Laatst gewijzigd door Prulleman op wo 6 mei 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

En goed geknald ook heb ik gezien! :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Prulleman schreef: wo 6 mei 2020, 17:21 Vrachelen was goed te doen vandaag. Afgesloten stuk uiteraard niet gezien, maar de rest was wel prima op 2 stukken strand na (maar die zijn altijd al mul).

Was ook niet druk, was vergeten goed in mijn agenda te kijken dus uiteindelijk een uur zitten bellen via Microsoft Teams op mobiel :lol: en maar 3 bikers gezien en die tijd. 2e rondje niemand en lekker kunnen knallen

Dan had je vandaag vast de mooiste werkplek :lol: :lol:

Welk stuk is precies afgesloten? Wil ook weer eens een rondje maken, de laatste tijd alleen wezen hardlopen op Vrachelen...
Plaats reactie