NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef: (Scheelt ook weer in het aantal klachten over geparkeerde auto's met fietsenrekken achterop.)
Wie klagen er exact? Wandelaars? Die hebben dus meer recht op een parkeerplaats, waar dan ook? Beetje krom, nietwaar?
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Giant-E schreef:
bert l. schreef: (Scheelt ook weer in het aantal klachten over geparkeerde auto's met fietsenrekken achterop.)
Wie klagen er exact? Wandelaars? Die hebben dus meer recht op een parkeerplaats, waar dan ook? Beetje krom, nietwaar?

Er zal vast een verklaarbare reden zijn, maar die gedachte kreeg ik nou ook. Als ik m’n fietsdrager in de kofferbak leg dan veroorzaak ik geen overlast?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef:In principe zou je wel lopend met de fiets aan de hand via Rhenen (vanaf de Defensieweg) naar Kwintelooyen door het bos kunnen?
Geen idee hoeveel kilometer dat is overigens.

Edit volgens Google maps is de kortste doorsteek vanaf de Defensieweg 900meter.
Dan ben je met fietsen toch nog sneller, ik wel in ieder geval. :winkie:
Lopen met fiets zou juridisch mogen, maar of het verstandig is???? Gewoon dat stukje bos links laten liggen en accepteren dat je een klein stukje mag herstellen over het asfalt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er is altijd wat te klagen en er zijn altijd klagers. En sinds we een naam en gezicht hebben, weet men ons te vinden.
Je kunt het ook omdraaien. Parkeerruimte is beperkt, beperkte ruimte moet gedeeld worden. Parkeerplaatsen zijn vaak op verkeerde plaatsen aangelegd. Voor ons fietsers is 1km peddelen tussen de auto en de route geen probleem. Voor een wandelaar die in totaal 2km wandelt ligt dat anders. Ergo: wij gaan onze deelnemers die met de auto komen op de andere beschikbare parkeerplaatsen wijzen.
Voorbeeld is Donderbergparkeerplaats aan het begin van de Route Leersum. Staat vaak overvol met auto's die op het gras staan. Dat keert zich tegen ons. Als je mensen zover krijgt dat ze op de twee grote parkeerplaatsen aan de snelweg gaan parkeren, lost dat een hoop op.

Case closed, goede wil getoond, kleine bijdrage geleverd. Punt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Hoewel natuurlijk iedereen evenveel ‘recht’ heeft op een parkeerplaats heb ik wel begrip voor het standpunt van jullie als organisatie. Toch die goede reden dus.

:winkie: of we kunnen ook massaal juist wel die parkeerplaatsen bezetten zodat wij als mtb-ers minder last hebben van de wandelaars...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of je gunt mekaar wat...
en je parkeert vooral niet buiten de vakken want dat levert de grootste ergernis op.
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Het was maar een geintje hè... ( smilie )
Ik ben een groot voorstander van het meewerken aan een goed imago. Laten we er voor waken dat we straks niet in dezelfde hoek staan als de racers, de naam van die groep fietsers is door een aantal van hen zo beschadigd dat de hele racefietsgemeenschap er op aangekeken wordt.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Fred (mtb-sport) schreef:
Rayb81 schreef:In principe zou je wel lopend met de fiets aan de hand via Rhenen (vanaf de Defensieweg) naar Kwintelooyen door het bos kunnen?
Geen idee hoeveel kilometer dat is overigens.

Edit volgens Google maps is de kortste doorsteek vanaf de Defensieweg 900meter.
Dan ben je met fietsen toch nog sneller, ik wel in ieder geval. :winkie:
Lopen met fiets zou juridisch mogen, maar of het verstandig is???? Gewoon dat stukje bos links laten liggen en accepteren dat je een klein stukje mag herstellen over het asfalt.
Gaat prima, heb ik ook wel eens gedaan.
Zijn er wel meer die dat doen maar dan op de fiets, Wel eens een dag geholpen als vrijwilliger bij kwintelooijen en dat zie je gewoon complete pelotons in het "wild"
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bert l. schreef: Als je mensen zover krijgt dat ze op de twee grote parkeerplaatsen aan de snelweg gaan parkeren, lost dat een hoop op.
Graag zelfs en dan met af en aanrij trail naar de route :) scheelt weer wat in de Auto/MTB tijd verhouding.
Zet hem nu altijd op Leersumse veld omdat dit de eerste P op de heuvelrug is die ik tegen kom.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Dat had ik dus met de P op de bergweg, nooit van bewust geweest dat er mensen zouden zijn die dat als vervelend ervaren. Of ik nou drie kwartier of vijftig minuten in de auto zit maakt mij niet uit en als dat meehelpt aan de goodwill om deze prachtige routes daar te kunnen behouden dan zet ik m voortaan wel op die andere parkeerplaats neer.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Even een verslag van onze dag op de Utrechtse Heuvelrug. Omstreeks 6u00 vertrokken uit Brugge met 6 man en één dame richting Amerongen. In de omgeving van Breda wat opgehouden door de dagelijkse files, en aan het pontje te Amerongen ook een beetje moeten wachten, maar verder alles heel vlot verlopen.

Bij aankomst eerst een vignet afgehaald bij de fietsenwinkel. Dan verder met de auto naar de parking aan het dierenasiel. Deel één van onze dag werd de groene lus. Al van bij de start haalden we ons hartje op. In de buurt van Brugge hebben we amper stroken off-road die 2km lang zijn. Hier van de start tot het einde.

Vervolgens deden we de blauwe lus. Opnieuw genieten met volle teugen. Alles wat je maar kan verlangen vindt je hier terug. Na deze lussen terug naar het dorp gereden, om iets te gaan eten bij Buitenlust. Iets meer dan een uur later gingen we zoek naar de rode lus. We bleven maar genieten van al het moois dat we onder wielen geschoven kregen.

Als laatst reden we nog de paarse lus. Intussen hoorden we al de eerste donderslagen, en werd het behoorlijk donker. Ondanks het dreigende weer, konden we ons in alle rust nog wat opfrissen, de fietsen op de auto's plaatsen, en afzakken naar wielercafé de Proloog. Ik had daags voordien contact gehad, en ze waren op de hoogte dat er "Belgen" zouden langskomen. Niet veel later viel de regen met bakken uit de lucht, waardoor we iets langer bleven hangen. We werden nog wat verwend met wat lokale gebakjes.

De verre verplaatsing was absoluut de moeite. De €7,5 is iedere eurocent dubbel en dik waard. Een diepe buiging aan alle vrijwilligers die alles mooi houden. We fietsen in totaal 73km, waarvan héél véél off-road.

We hebben nu al besloten om in het najaar terug te komen, en deze keer zeker 2 dagen. We willen alle routes eens rijden.

Ik had 2 camera's mee op mijn fiets, en ga de volgende dagen iets in elkaar steken. De link komt ook hier .


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ik kreeg op één van de lussen een paar leuke opmerkingen over mijn trui. Misschien herken je deze ...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door i-mac op wo 23 mei 2018, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

i-mac schreef:Even een verslag van onze dag op de Utrechtse Heuvelrug. Omstreeks 6u00 vertrokken uit Brugge richting Amerongen. In de omgeving van Breda wat opgehouden door de dagelijkse files, aan het pontje te Amerongen ook een beetje moeten wachten, maar verder alles heel vlot verlopen.

Bij aankomst eerst een vignet afgehaald bij de fietsenwinkel. Da
... en toen boven het toetsenbord in slaap gevallen..
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leuk verslag, en dat shirt wil ik ook. Up the Irons!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

i-mac schreef:We hebben nu al besloten om in het najaar terug te komen, en deze keer zeker 2 dagen. We willen alle routes eens rijden.
Kan ook in 1 dag, scheelt je weer een overnachting.......

Maar nog veel belangrijker: Dat shirt, hoe/wat/waar verkrijgbaar? Heb veel van Maiden (zonder Iron Maiden kan je net zo goed dood zijn), maar fietsshirt ontbreekt nog.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Dat shirt heb ik zelf ontworpen. Er is dus maar 1 exemplaar ...

Er zijn er echter ook te koop bij http://www.ironmaiden.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie