NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sama schreef: wo 15 januari 2020, 15:53 Weer eens wat anders als met de lift omhoog :tong
Dat zou het wel gelijk een top parcours maken :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: wo 15 januari 2020, 18:16 Het is gewoon zwaar omdat je vanaf 0 echt flink stijl moet klimmen.
No offence, maar jullie rijden koud uit de auto die klim op. :-{
Die overigens nog best te doen is hoor, gewoon op 70% omhoog. Verderop liggen, inderdaad beneden na een scherpe bocht, wél een paar smerige kuitenbijters.
Wij pakken altijd eerst Rhenen, of Amerongen... en eenmaal goed warm pas Kwint. Scheelt aanmerkelijk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 15 januari 2020, 18:34
MVMVML schreef: wo 15 januari 2020, 18:16 Het is gewoon zwaar omdat je vanaf 0 echt flink stijl moet klimmen.
No offence, maar jullie rijden koud uit de auto die klim op. :-{
Die overigens nog best te doen is hoor, gewoon op 70% omhoog. Verderop liggen, inderdaad beneden na een scherpe bocht, wél een paar smerige kuitenbijters.
Wij pakken altijd eerst Rhenen, of Amerongen... en eenmaal goed warm pas Kwint. Scheelt aanmerkelijk.
Ja dat geloof ik. Ik dacht ook: misschien beter eerst Rhenen moeten doen ipv gelijk deze.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ook grappig die drop bovenaan, neem ik voortaan mee :-q :-q
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: wo 15 januari 2020, 18:34
MVMVML schreef: wo 15 januari 2020, 18:16 Het is gewoon zwaar omdat je vanaf 0 echt flink stijl moet klimmen.
No offence, maar jullie rijden koud uit de auto die klim op. :-{
Die overigens nog best te doen is hoor, gewoon op 70% omhoog. Verderop liggen, inderdaad beneden na een scherpe bocht, wél een paar smerige kuitenbijters.
Wij pakken altijd eerst Rhenen, of Amerongen... en eenmaal goed warm pas Kwint. Scheelt aanmerkelijk.
Meeste mensen die er voor het eerst komen verwachten niet dat de eerste klim gelijk de langste is. Als je er iets te enthousiast aan begint is het een heel eind naar boven. Als je dan diep in het rood gaat is de rest van de route echt pittig omdat je nauwelijks tijd krijgt om te herstellen :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sama schreef: wo 15 januari 2020, 20:30 Ook grappig die drop bovenaan, neem ik voortaan mee :-q :-q
Die is echt prima te doen :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Jammer dat er geen beelden op staan van die twee nare klimmetjes na een scherpe bocht naar rechts.
Daar vergis je je ongetwijfeld in als je voor het eerst op Kwint bent ;)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Elvander schreef: do 16 januari 2020, 09:25Jammer dat er geen beelden op staan van die twee nare klimmetjes na een scherpe bocht naar rechts.
Daar vergis je je ongetwijfeld in als je voor het eerst op Kwint bent ;)
Dat zijn inderdaad de grootste "huftertjes" en daar komt de 50'er achter soms goed van pas. Zeker na een paar rondjes. Kwintelooijen is echt de grootste sloper op de UHR.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Elvander schreef: do 16 januari 2020, 09:25 Jammer dat er geen beelden op staan van die twee nare klimmetjes na een scherpe bocht naar rechts.
Daar vergis je je ongetwijfeld in als je voor het eerst op Kwint bent ;)
Ik zal ze vast wel ergens erop hebben staan :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heel logisch hoor, dat je die loopstukken er uit knipt :D :wink:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik was juist aan het wachten op een heel treintje dat stil zou vallen ;)

Zelf natuurlijk ook gehad en het heeft me zelfs meerdere bezoekjes gekost voor ik Kwintelooijen kon fietsen zonder af te hoeven stappen.
Met zo'n groepje koud uit de auto is het al knap als iedereen het zonder te vallen weet te volbrengen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wat ik altijd doe is als warming-up een rondje Rhenen en dan de verbindingsroute gebruiken om even wat bij te komen e daarna Kwintelooijen rijden.
Dan gaat zeker het klimmen een stuk beter.
Wat mij opvalt is dat het eerste rondje altijd het langzaamst is. Daarna kom je beter in je ritme en worden de tijden sneller.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

awinkel schreef: do 16 januari 2020, 11:12 Wat ik altijd doe is als warming-up een rondje Rhenen en dan de verbindingsroute gebruiken om even wat bij te komen e daarna Kwintelooijen rijden.
Dan gaat zeker het klimmen een stuk beter.
Wat mij opvalt is dat het eerste rondje altijd het langzaamst is. Daarna kom je beter in je ritme en worden de tijden sneller.
Ja achteraf was dat beter geweest. Eerst Rhenen en dan Kwint ipv andersom.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Vandaag met de mini-me (6 jaar oud) kwintelooijen gedaan. Het was namelijk de enige route op de uhr die hij nog niet gefietst had.
Ging boven verwachting goed. Omhoog voluit pratend (hij hoeft natuurlijk ook maar 20 kg + fiets omhoog te slepen :D). Omlaag waar het kon de lastige lijntjes kiezen. Stukje met drops vond hij het leukst.
Uiteindelijk 1x af moeten stappen omdat hij een bocht omhoog verkeerd inschatte ("de zon scheen in mijn ogen"), rest non - stop gefietst. Best stoer vond ik.
Daarna nog anderhalve ronde Rhenen gereden, en toen was 'ie toch wel een beetje moe.. :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: zo 19 januari 2020, 18:21 Vandaag met de mini-me (6 jaar oud) kwintelooijen gedaan. Het was namelijk de enige route op de uhr die hij nog niet gefietst had.
Ging boven verwachting goed. Omhoog voluit pratend (hij hoeft natuurlijk ook maar 20 kg + fiets omhoog te slepen :D). Omlaag waar het kon de lastige lijntjes kiezen. Stukje met drops vond hij het leukst.
Uiteindelijk 1x af moeten stappen omdat hij een bocht omhoog verkeerd inschatte ("de zon scheen in mijn ogen"), rest non - stop gefietst. Best stoer vond ik.
Daarna nog anderhalve ronde Rhenen gereden, en toen was 'ie toch wel een beetje moe.. :winkie:
Jongetjes van 6 zijn natuurlijk geen referentie kader :winkie: :winkie: :winkie: ...... klinkt als tof rondje, zal met mijn kabouter ook die kant eens op :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie