NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef: do 16 januari 2020, 09:46Dat zijn inderdaad de grootste "huftertjes" en daar komt de 50'er achter soms goed van pas. Zeker na een paar rondjes. Kwintelooijen is echt de grootste sloper op de UHR.
En dan te bedenken dat er renners zijn die het rondje meer dan 1x doen :tong
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 19 januari 2020, 20:14
Fred (mtb-sport) schreef: do 16 januari 2020, 09:46Dat zijn inderdaad de grootste "huftertjes" en daar komt de 50'er achter soms goed van pas. Zeker na een paar rondjes. Kwintelooijen is echt de grootste sloper op de UHR.
En dan te bedenken dat er renners zijn die het rondje meer dan 1x doen :tong
Inderdaad, op de lijst van Chris (https://www.kluitech.nl/n/ronderidders.php) zie je zelfs 31 en 21 ronden. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: zo 19 januari 2020, 19:05 Jongetjes van 6 zijn natuurlijk geen referentie kader :winkie: :winkie: :winkie: ...... klinkt als tof rondje, zal met mijn kabouter ook die kant eens op :-q
Haha, misschien zouden gewoon wat meer mensen met de onbevangenheid van jongetjes van zes een rondje moeten fietsen... Jip vond het in ieder geval het leukste rondje tot nu toe zei hij, "vooral de stukjes naar beneden".
Het is wel een klere-eind rijden vanaf huis voor een rondje van net geen 3 km, maar zo in combi met Rhenen toch wel de moeite waard voor een keertje.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik zeg funda.nl en wur.nl
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: ma 20 januari 2020, 10:16 Ik zeg funda.nl en wur.nl
Schoorl is ook prachtig maar binnen NL is regio Amerongen een goede tweede :-q ....... heb stiekem wel eens gekeken en voor wat wij in Schoorl achter zouden laten kun je echt wel iets moois kopen daar ...... ben alleen bang dat ik de zee/duinen ga missen.

Maat van mij is jaar of 8 terug naar Heelsum verhuist dus altijd goed excuus om langs te gaan
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

mmm, eens kijken of ik dat er bij mijn wederhelft doorkrijg. Vrees dat die haar huisartsenpraktijk niet van de hand wil doen :roll:

(De zee missen ken ik na 7 jaar in Haarlem gewoond te hebben)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

38x10 schreef: zo 19 januari 2020, 18:21 Vandaag met de mini-me (6 jaar oud) kwintelooijen gedaan. Het was namelijk de enige route op de uhr die hij nog niet gefietst had.
Ging boven verwachting goed. Omhoog voluit pratend (hij hoeft natuurlijk ook maar 20 kg + fiets omhoog te slepen :D). Omlaag waar het kon de lastige lijntjes kiezen. Stukje met drops vond hij het leukst.
Uiteindelijk 1x af moeten stappen omdat hij een bocht omhoog verkeerd inschatte ("de zon scheen in mijn ogen"), rest non - stop gefietst. Best stoer vond ik.
Daarna nog anderhalve ronde Rhenen gereden, en toen was 'ie toch wel een beetje moe.. :winkie:
Dus er moet een nieuw wensenlijstje komen voor de mini-me :-q
Wel goed van hem (en van jezelf) dat hij ze allemaal al minimaal 1x heeft gefietst.
Kan ik niet zeggen :oops: (heb HV nog niet gereden)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Knap van hem dat ie het gewoon even doet hoor :-q
Weet je zeker dat het de zo'n was? Ik denk dat hij vergeten was te schakelen van de 38 x 10 naar de 38 x 50 :tong
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

38x10 is het enige verzet dat hij heeft op zijn fietsje natuurlijk. Anders wordt 'ie nooit een beetje sterk :winkie:

Hij baalde er overigens fors van, volgens hem betekende afstappen dat hij nu het rondje nog niet uitgespeeld had. Het liefste was hij nog een keer rondgegaan. Gelukkig heb ik hem dat uit zijn hoofd weten te praten (anders had ik ook nog een keer gemoeten :winkie: :winkie: :winkie: ) door te zeggen dat hij vast de enige 6-jarige is die uberhaubt het rondje rond komt(??), en dat heel veel "grote mensen" nog veel vaker moeten afstappen (dat is denk ik wel waar), en dat deze poging dus gewoon telde (het kwam per slot van rekening door de zon :D ).
Uiteindelijk was hij (gelukkig!!) vooral trots!

(En ik moet zeggen dat ik het rondje op iets lagere snelheid ook wat meer begon te waarderen. Als je tong niet op je voorwiel ligt vallen ineens een hoop leuke lijntjes op)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 20 januari 2020, 10:31
bert l. schreef: ma 20 januari 2020, 10:16 Ik zeg funda.nl en wur.nl
Maat van mij is jaar of 8 terug naar Heelsum verhuist dus altijd goed excuus om langs te gaan
Wereldstad Heelsum!!!! :-q :-q :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kuijtje.nl schreef: di 21 januari 2020, 15:51
yo-eddy schreef: ma 20 januari 2020, 10:31
Maat van mij is jaar of 8 terug naar Heelsum verhuist dus altijd goed excuus om langs te gaan
Wereldstad Heelsum!!!! :-q :-q :-q
achternaam Kuit ..... ook nog ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 21 januari 2020, 17:07
kuijtje.nl schreef: di 21 januari 2020, 15:51

Wereldstad Heelsum!!!! :-q :-q :-q
achternaam Kuit ..... ook nog ;)
:D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

38x10 schreef: di 21 januari 2020, 12:27 (En ik moet zeggen dat ik het rondje op iets lagere snelheid ook wat meer begon te waarderen. Als je tong niet op je voorwiel ligt vallen ineens een hoop leuke lijntjes op)
Bij de meeste komt wijsheid met de jaren.. :bier:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik voel me nog steeds een groot kind, zeker op de MTB, dus wat dat betreft heb ik nog een lange weg te gaan. Gelukkig! :winkie: :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Eerst Rhenen zien en dan sterven!
#OpaRijdtEenIZZO
Plaats reactie