NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

Jurriaan schreef: zo 20 september 2020, 09:39
bert l. schreef: za 19 september 2020, 16:47 Dat is niet mijn werk, maar dat van JPF, hier bekend als G. Fisher. Dank doorgeschoven aan hem!
Jij doet ook Kwintelooijen G. Fisher, toch?
ja, kwint, rhenen en verbindingsroute. tijdje terug nog even met je staan kletsen op de eerste klim van kwint
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Die bedoelde ik, dan heb ik de juiste voor mee :bier:
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Vandaag 16x kwintelooijen gefietst. Wat een heerlijk rondje. Klimmetjes zijn lekker zwaar en in de afdalingen krijg je ook nooit echt rust. En hij ligt er niet bij als een biljartlaken.
Wat me wel opviel was dat er nog redelijk wat minder geoefende fietsers reden. Hadden veel moeite met de klimmen en met name de afdalingen
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

wvdb schreef: zo 20 september 2020, 17:25 Vandaag 16x kwintelooijen gefietst. Wat een heerlijk rondje. Klimmetjes zijn lekker zwaar en in de afdalingen krijg je ook nooit echt rust. En hij ligt er niet bij als een biljartlaken.
Wat me wel opviel was dat er nog redelijk wat minder geoefende fietsers reden. Hadden veel moeite met de klimmen en met name de afdalingen
zoo! mooie rit! goede omschijving van Kwint ook, het is de tegenpool van "flowroute" Rhenen. Kwint heeft weer een week op nr 1 gestaan in de route top10 , dan word het gelijk een stuk drukker..
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

wvdb schreef: zo 20 september 2020, 17:25 Vandaag 16x kwintelooijen gefietst. Wat een heerlijk rondje. Klimmetjes zijn lekker zwaar en in de afdalingen krijg je ook nooit echt rust. En hij ligt er niet bij als een biljartlaken.
Wat me wel opviel was dat er nog redelijk wat minder geoefende fietsers reden. Hadden veel moeite met de klimmen en met name de afdalingen
Knappe prestatie dan... :-q
Was er vanmiddag ook om een UHR5 rondje te maken, maar op de Kwint viel me dat ook op. Zowel omlaag als omhoog waren er toch heel veel die daar aan het hobby’en waren. Dan vraag ik me echt wat je daar dan leuk aan vindt als het je continue moet afstappen. Alleen op de Kwint al dik 15 was personen voorbij gestoken. :~

...gelukkig kon ik er overal toch nog mooi omheen manoeuvreren, maar heb me er ook wel over verbaasd.

Rhenen zelf was daarentegen lekker rustig op het moment dat ik er over heen kwam en ligt er wel lekker bij.
Laatst gewijzigd door Joop! op zo 20 september 2020, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

wvdb schreef: zo 20 september 2020, 17:25 Vandaag 16x kwintelooijen gefietst. Wat een heerlijk rondje. Klimmetjes zijn lekker zwaar en in de afdalingen krijg je ook nooit echt rust. En hij ligt er niet bij als een biljartlaken.
Wat me wel opviel was dat er nog redelijk wat minder geoefende fietsers reden. Hadden veel moeite met de klimmen en met name de afdalingen
:-q netjes man! Doe ik je niet na
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

wvdb schreef: zo 20 september 2020, 17:25 Vandaag 16x kwintelooijen gefietst. Wat een heerlijk rondje. Klimmetjes zijn lekker zwaar en in de afdalingen krijg je ook nooit echt rust. En hij ligt er niet bij als een biljartlaken.
Wat me wel opviel was dat er nog redelijk wat minder geoefende fietsers reden. Hadden veel moeite met de klimmen en met name de afdalingen
Ja, ik zag al iets op Strava voorbij komen...missie hoogtemeters geslaagd, al grenst dit redelijk aan zelfkastijding :lol:
Desalniettemin, respect :-q
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

haha, ja dat klopt TenZNL, maar heb over een aantal weken een marathon met nog wat meer hoogtemeters, Dus alle pijn die ik nu lijdt, lijdt ik dan niet.
Het ritje stond eigenlijk al op de planning voor zaterdag, maar omdat de shifter ermee ophield weer richting huis gegaan. Snel een nieuwe gehaald en vandaag voor de herkansing.
Joop! schreef: zo 20 september 2020, 18:18 Knappe prestatie dan... :-q
Was er vanmiddag ook om een UHR5 rondje te maken, maar op de Kwint viel me dat ook op. Zowel omlaag als omhoog waren er toch heel veel die daar aan het hobby’en waren. Dan vraag ik me echt wat je daar dan leuk aan vindt als het je continue moet afstappen. Alleen op de Kwint al dik 15 was personen voorbij gestoken. :~

...gelukkig kon ik er overal toch nog mooi omheen manoeuvreren, maar heb me er ook wel over verbaasd.

Rhenen zelf was daarentegen lekker rustig op het moment dat ik er over heen kwam en ligt er wel lekker bij.
Ik snap ook niet waarom ze niet voor Rhenen kiezen. Imo een prachtig rondje en perfect voor de wat minder geoefende fietser. Lijkt mij dat fietsen toch een heel stuk leuker is dan lopen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

wvdb schreef: zo 20 september 2020, 21:48 Ik snap ook niet waarom ze niet voor Rhenen kiezen. Imo een prachtig rondje en perfect voor de wat minder geoefende fietser. Lijkt mij dat fietsen toch een heel stuk leuker is dan lopen.
Misschien kiezen ze juist voor Kwint om progressie te boeken? Ik heb daar juist wel bewondering voor.

(Ik bijvoorbeeld kwam in 2013, toen ik begon met deze hobby, ook div klimmen op Bergschenhoek niet omhoog.)
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Hallo allemaal,
Vanochtend een (lees)bril gevonden op Rhenen. Net na de klim uit de Wokkel. Ik heb bril meegenomen. Laat maar weten.
gr. Mark


ps: best kekke bril trouwens. Met lichtjes links en rechts. Ik wist niet dat Orbital op de UHR fietste... :-D
Knakworstkweker

OurTimeIsNow schreef: vr 9 oktober 2020, 11:26 Hallo allemaal,
Vanochtend een (lees)bril gevonden op Rhenen. Net na de klim uit de Wokkel. Ik heb bril meegenomen. Laat maar weten.
gr. Mark


ps: best kekke bril trouwens. Met lichtjes links en rechts. Ik wist niet dat Orbital op de UHR fietste... :-D
Degene die hem kwijt is kan dit nu niet lezen :lol:
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

OurTimeIsNow schreef: vr 9 oktober 2020, 11:26 Hallo allemaal,
Vanochtend een (lees)bril gevonden op Rhenen. Net na de klim uit de Wokkel. Ik heb bril meegenomen. Laat maar weten.
gr. Mark
Zo dan? 8)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

:D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

LoL
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Briljant. wie volgt?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie