NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: wo 27 januari 2021, 05:21 Of niet durft.
Niet durft (de aanleg) omdat aanleg verboden is.........
Oh ja, daarna wellicht niet durft te rijden, maar dat “probleem” is er niet :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Of niet wil, omdat je er geen bikepark van wilt maken maar het bij bosfietsen wilt houden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gemeenschappelijk factor
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Kijk eens even op de Youtube filmpjes van BCpov, en dan vooral die waar ze hun eigen trail aanleggen. Maken uitstekend gebruik van het materiaal in het bos (grond, stenen, omgevallen bomen). Weliswaar redelijk tijdrovend en je moet er veel bouwskills voor hebben, maar zoiets is wel erg gaaf. Maar ik ben bang (weet 100% zeker) niet te doen in NL, gekeken naar de potentiële gebruikers ("een drop van 2 meter, kan best op mijn stadsfiets" tot "is die feature afgezet? Zal wel niet voor mij zijn")...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Je weet dat dergelijke trails ook in Canada omstreden zijn? Vaak illegaal aangelegd, even vaak worden verwijderd en dat dit (ook) al jaren speelt? Het is echt niet zo dat daar wel alles mag en kan.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

George schreef: wo 27 januari 2021, 15:04 Je weet dat dergelijke trails ook in Canada omstreden zijn? Vaak illegaal aangelegd, even vaak worden verwijderd en dat dit (ook) al jaren speelt? Het is echt niet zo dat daar wel alles mag en kan.
+1

Ik heb dit ook meerdere malen gelezen. Northshore is een ander verhaal, maar ook daar zullen ze dezelfde obstakels hebben moeten overwinnen. Overigens ook "illegaal" op wandelpaden begonnen
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

op soesterhoogt achter dat restaurant bouwden ze toch vanalles zelf ?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Totdat de boswachter daar een streepje extra kon halen als ie het dicht zou gooien. En aldus geschiede.

Maar even terug naar Kwint, is er een update beschikbaar? (ik bedoel dat wens denken daar schrijven we de andere helft van het forum wel mee vol).
Update als dat er een graafdatum gepland is etc?
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo 27 januari 2021, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef: wo 27 januari 2021, 17:44Update als dat er een graafdatum gepland is etc.
Wow. Vertel!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: wo 27 januari 2021, 19:22
Jurriaan schreef: wo 27 januari 2021, 17:44Update als dat er een graafdatum gepland is etc.
Wow. Vertel!
Spannend!!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bert l. schreef: wo 27 januari 2021, 10:14 Of niet wil, omdat je er geen bikepark van wilt maken maar het bij bosfietsen wilt houden.
Knuppel in het hoenderhok:

NL is juist één groot bikepark, met km na km na km veilig brede flowtrail waar zaken als anticiperen, nadenken, spelen met houding, doseren van je remmen (allemaal onder de noemer techniek te schuiven) nauwelijks nodig is. Je kan prima een technisch XC rondje uitzetten op Nederlandse bodem, zonder te grijpen naar rockgardens aan bouwafval, gaps over het fietspad of een 3 m hamsterrad. Kwint is/was hier het overduidelijke bewijs van. Van mij mag er nog 150 km van zoiets in de regio bij komen.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

eRicW schreef: wo 27 januari 2021, 21:34
bert l. schreef: wo 27 januari 2021, 10:14 Of niet wil, omdat je er geen bikepark van wilt maken maar het bij bosfietsen wilt houden.
Knuppel in het hoenderhok:

NL is juist één groot bikepark, met km na km na km veilig brede flowtrail waar zaken als anticiperen, nadenken, spelen met houding, doseren van je remmen (allemaal onder de noemer techniek te schuiven) nauwelijks nodig is. Je kan prima een technisch XC rondje uitzetten op Nederlandse bodem, zonder te grijpen naar rockgardens aan bouwafval, gaps over het fietspad of een 3 m hamsterrad. Kwint is/was hier het overduidelijke bewijs van. Van mij mag er nog 150 km van zoiets in de regio bij komen.
Van ons ook! Nu nog een terreineigenaar vinden die dat ook wil (nog niet gevonden)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kan iemand een plaatje van een klifhanger plaatsen svp?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bert l. schreef: do 28 januari 2021, 00:13 Kan iemand een plaatje van een klifhanger plaatsen svp?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hilco schreef: wo 27 januari 2021, 17:21 op soesterhoogt achter dat restaurant bouwden ze toch vanalles zelf ?
Meer kwestie van een stukje bos slopen was dat. :((
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie