NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

awinkel schreef: zo 16 januari 2022, 17:58
P@trick schreef: zo 16 januari 2022, 17:45 Even een gewetensvraagje, is er van af Rhenen een verbindingsroute naar kwint? De route die ik nu gebruik gaat over een wandelpad waar je niet mag fietsen (en ik loop dan natuurlijk netjes naast mijn fiets :tong :winkie: ) maar er moet toch een ‘legale’ manier zijn?
Vooral doorgaan met die route te gebruiken… Dat gaat vast helpen in het contact tussen de MTB stichting van de UHR en de landeigenaar…NOT!
Zorg ervoor dat je niet 1 van de eikels bent waardoor straks weer een route gesloten moet worden.

Enige legale route is via het fietspad langs het vakantiepark. Mooi moment om even wat te eten en te drinken.
Hey! Be nice, say hi!

En nu terug in je bench!
Laatst gewijzigd door P@trick op zo 16 januari 2022, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

bouwpakket schreef: zo 16 januari 2022, 18:32
awinkel schreef: zo 16 januari 2022, 17:58

Vooral doorgaan met die route te gebruiken… Dat gaat vast helpen in het contact tussen de MTB stichting van de UHR en de landeigenaar…NOT!
Zorg ervoor dat je niet 1 van de eikels bent waardoor straks weer een route gesloten moet worden.

Enige legale route is via het fietspad langs het vakantiepark. Mooi moment om even wat te eten en te drinken.
Iets anders verwoord: mocht je willen dat hier ooit een legale fietsverbinding komt, blijf daar dan nu weg met de fiets. Ook al wordt je niet gezien, de bandensporen worden opgemerkt. Iedere keer dat iemand daar fietst maak diegene de kans kleiner dat we daar ooit wat mogen ism de terreineigenaar
Ah, dat is duidelijk. Ik ga hem voortaan via het vakantiepark rijden. Wat extra kilometers over het asfalt om bij te komen
:-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja, als je zelf aangeeft illegaal binnendoor van Rhenen naar Kwintelooijen te rijden, dan moet je niet gek op staan te kijken als je daarop aangesproken wordt…
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Singletrack Sundays schreef: zo 16 januari 2022, 17:54 Zoveel Harry slinger love was er vandaag niet.
Was afgesloten en stond brandweer, politie en trauma helikopter.
Hopelijk is het goed afgelopen met de persoon in kwestie.

Vandaag ook Rhenen en kwint gedaan, vooral laatste blijft ech zo’n leuke route. Drie rondjes achter elkaar gedaan :)
Mister HarrySlingerLove is zelf vandaag ook hard gevallen. Op Rhenen. Gelukkig alles nog heel.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

P@trick schreef: zo 16 januari 2022, 20:42 Ah, dat is duidelijk. Ik ga hem voortaan via het vakantiepark rijden. Wat extra kilometers over het asfalt om bij te komen
:-q
Top! Wordt gewaardeerd :-q
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

awinkel schreef: zo 16 januari 2022, 20:43 Tja, als je zelf aangeeft illegaal binnendoor van Rhenen naar Kwintelooijen te rijden, dan moet je niet gek op staan te kijken als je daarop aangesproken wordt…
Vandaar ook mijn vraag of er een legale route is…
Ik woon daar een dik uur vandaan en kom er niet elke dag dus ben ook niet op de hoogte van de lokale situatie daar. Heb jij nooit ergens over de stoep gefietst terwijl je weet dat dat niet mag? :wink:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

P@trick schreef: zo 16 januari 2022, 20:59
awinkel schreef: zo 16 januari 2022, 20:43 Tja, als je zelf aangeeft illegaal binnendoor van Rhenen naar Kwintelooijen te rijden, dan moet je niet gek op staan te kijken als je daarop aangesproken wordt…
Vandaar ook mijn vraag of er een legale route is…
Ik woon daar een dik uur vandaan en kom er niet elke dag dus ben ook niet op de hoogte van de lokale situatie daar. Heb jij nooit ergens over de stoep gefietst terwijl je weet dat dat niet mag? :wink:
Check volgende keer even de borden bij de ingang van het bospad waar je erin bent gegaan
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bouwpakket schreef: zo 16 januari 2022, 21:08 Check volgende keer even de borden bij de ingang van het bospad waar je erin bent gegaan
Die borden staan niet overal. Toen ik ooit de 1e keer ‘t net nieuwe Kwint wilde rijden waren we met 4 man aan ‘t zoeken waar de route exact lag. Uiteindelijk ergens ‘t bos ingereden (hier stond geen enkel bord) waar veel sporen liepen. Wisten wij veel…
Bovenaan, in de buurt van de lange trap, werden we staande gehouden: Hoppetee, 4x €90,-. Veel discussie over en weer, bezwaar aangetekend, incl foto’s en onderbouwing. Jaartje later: Alle 4 de boetes geseponeerd. Gebrek aan bewijs.
Inmiddels weten wij beter, maar voor nieuwkomers op de UHR is het niet vanzelfsprekend dat je buiten de routes nergens vrij mag rijden.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Hallo,
Ik zou binnenkort Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooien aan elkaar willen lussen voor een dagje mtb-en.
Is daar 1 gpx van beschikbaar?
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je kunt toch:
a) via de UHR site bij de Google Maps komen die je kunt exporteren met alle routes, verbindingsroutes, etc...
b) gemakkelijk zelf even ze aan elkaar plakken met in welke volgorde je ze wilt rijden, waar je wilt beginnen, etc...

Is een paar minuten werk.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

cheeta schreef: za 22 januari 2022, 19:37 Je kunt toch:
a) via de UHR site bij de Google Maps komen die je kunt exporteren met alle routes, verbindingsroutes, etc...
b) gemakkelijk zelf even ze aan elkaar plakken met in welke volgorde je ze wilt rijden, waar je wilt beginnen, etc...

Is een paar minuten werk.
Laat ik daar nu net niet in thuis zijn / talent voor hebben :wink: Maar alleeh, ik zal eens een poging wagen.
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik stuur je zo via pm een uhr5-gpx daar zit Hoge Ginkel nog in maar dat kun je nu niet meer zo rijden.
Wellicht heb je er wat aan.
Je kunt ook Fred mtb-sport een bericht sturen die heeft een hele rits aan gpxen, stonden vroeger in z'n onderschrift. Hij wil je vast ook wel helpen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

El-Fenomeno schreef: za 22 januari 2022, 18:13 Hallo,
Ik zou binnenkort Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooien aan elkaar willen lussen voor een dagje mtb-en.
Is daar 1 gpx van beschikbaar?
Toevallig gisteren (bijna) die rit gereden. Als je wilt kan ik vast wel een gpx van Strava af halen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

El-Fenomeno schreef: za 22 januari 2022, 18:13 Hallo,
Ik zou binnenkort Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooien aan elkaar willen lussen voor een dagje mtb-en.
Is daar 1 gpx van beschikbaar?
Pak deze maar https://www.komoot.nl/tour/561762174.
Overigens hoef je daarvoor niet vanuit Soest te vertrekken, dus inkorten is toegestaan. ENJOY !!!!
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanmiddag 5x Kwint en 2x Rhenen gereden. Wat blijven dit toch 2 pareltjes van tracks. Kudos voor ‘t onderhoud. :-q
Plaats reactie