NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Over een week zal je pas iets van grotere verschillen zien verwacht ik
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het regent wel, maar heel erg licht; effectief is het 0mm. Er hangt een soort miezer in de lucht. Een beetje zoals je bij mist ook wel hebt

Afbeelding
Om hier wat aan te doen is meer nodig dan een paar druppels.

Vanochtend merkte ik dat Rhenen ook al uit elkaar begint te vallen en mul wordt. Die hebben we nog niet gehad, geloof ik. Je ziet ook her en der de meest vreemde 'escape lanes'. En argeloze beginner die dit een prima moment vinden om ervaring op te doen. "Ik kan toch fietsen".
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

bert l. schreef: do 4 juni 2020, 12:58 Het regent wel, maar heel erg licht; effectief is het 0mm. Er hangt een soort miezer in de lucht. Een beetje zoals je bij mist ook wel hebt

Afbeelding
Om hier wat aan te doen is meer nodig dan een paar druppels.

Vanochtend merkte ik dat Rhenen ook al uit elkaar begint te vallen en mul wordt. Die hebben we nog niet gehad, geloof ik. Je ziet ook her en der de meest vreemde 'escape lanes'. En argeloze beginner die dit een prima moment vinden om ervaring op te doen. "Ik kan toch fietsen".
Laatste kombocht linksom van de wokkel, een paar diepe sporen rechtdoor en een bocht later ineens een spoor dwars op de route. Iemand de bocht gemist en vervolgens geprobeerd om dwars door de bosjes terug op de route te komen? :-?

Verder inderdaad sporen rechtdoor vanuit de meest flauwe bochten. I.c.m. de blijkbaar noodzakelijke helm banner hoop ik niet dat er slachtoffers gevallen zijn.
De afdaling langs het maïsveld is ook best venijnig nu, daar zag ik de vorige keer (toen het nota bene minder mul was) een paar escape lanes het veld in. :o

Goed, we zijn zo verwend door Rhenen dat de lat behoorlijk hoog ligt. Ben al een tijdje niet meer op andere routes geweest, wil niet weten hoe die er nu bij liggen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rhenen is op het moment een van de drukkere routes in NL en het gebruik is echt serieus gestegen de afgelopen tijd. Meer gestegen dan te verklaren valt met veel beginners. Ik denk dat het trailrespect en de sluiting van andere routes veel impact heeft en de drukte heeft verhoogd. En duidelijk wordt dus dat hoewel de route in eerste instantie niet veel last van de droogte had, dat dus nu wel anders is door te intensief gebruik. De gevolgen van denken dat het er prima bij ligt, dus ik kan nog wel fietsen. Ooit houdt het op, maar de regen is op tijd (mits het even wat langer doorzet)
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

door de corona regels hebben we een tijd weinig onderhoud kunnen doen op rhenen, alleen de nieuwe bochten (Tina.T) hebben onderhoud gehad.
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Lag er super bij hoor. Alleen de afvloeiingen naar de watergaten op sommige plekken waren wat dichtgeslibd. Verder ligt Rhenen er denk ik qua routes in NL gewoon super bij. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Voor álle UHR routes geldt toch nog steeds #blijfweg?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dat geldt voor alle routes die tot duinzand gereden worden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het parcours Rhenen zal in de komende maand geasfalteerd worden. Houd daarom in de komende weken rekening met tijdelijke omleidingen. Door te asfalteren zal het parcours minder technisch worden. We denken dat we hierdoor ook minder last van droogte en wateroverlast zullen krijgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar mogelijk zal gebruik gemaakt worden van bestaand asfalt dat hergebruikt zal worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: do 2 juli 2020, 20:57
Afbeelding

Waar mogelijk zal gebruik gemaakt worden van bestaand asfalt dat hergebruikt zal worden.
Rockgarden!!!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

bert l. schreef: do 2 juli 2020, 20:57 Het parcours Rhenen zal in de komende maand geasfalteerd worden. Houd daarom in de komende weken rekening met tijdelijke omleidingen. Door te asfalteren zal het parcours minder technisch worden. We denken dat we hierdoor ook minder last van droogte en wateroverlast zullen krijgen
Bert, #corona heeft je kalender zeker drie maanden stilgezet?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

"Namens de organisatie van "de 5 van Rhenen" willen wij hierbij aan de gemeente Rhenen onze dankbaarheid betuigen voor het uitbreiden en opknappen van de parkeerplaats op de Autoweg.
Wegens overweldigende belangstelling was deze ingreep nodig en de gemeente ging mee in ons argument dat dit uitzonderlijk en niet te overtreffen evenement goed is voor de landelijke uitstraling van Rhenen."
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: vr 3 juli 2020, 06:51 "Namens de organisatie van "de 5 van Rhenen" willen wij hierbij aan de gemeente Rhenen onze dankbaarheid betuigen voor het uitbreiden en opknappen van de parkeerplaats op de Autoweg.
Wegens overweldigende belangstelling was deze ingreep nodig en de gemeente ging mee in ons argument dat dit uitzonderlijk en niet te overtreffen evenement goed is voor de landelijke uitstraling van Rhenen."
:lol: :lol: :lol: :lol: :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: vr 3 juli 2020, 06:51 "Namens de organisatie van "de 5 van Rhenen" willen wij hierbij aan de gemeente Rhenen onze dankbaarheid betuigen voor het uitbreiden en opknappen van de parkeerplaats op de Autoweg.
Wegens overweldigende belangstelling was deze ingreep nodig en de gemeente ging mee in ons argument dat dit uitzonderlijk en niet te overtreffen evenement goed is voor de landelijke uitstraling van Rhenen."
De nieuwe asfaltlaag zal ook zeker racefietsers aantrekken :tong
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Geeft weer een hele andere draai aan de term Boswielrenners :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie