NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

yo-eddy schreef: wo 8 juli 2020, 14:53
RoySmit schreef: wo 8 juli 2020, 11:51

Serieus eddy?
Lekker kortzichtig vind je niet?
niks brave burgers gewoon netjes je vignet kopen als je ergens wilt rijden waar dat VERPLICHT is.

zo af en toe contr daarop is niet erg zorgt voor bewustwording.

Maar goed er zijn genoeg "stoere" mannen zoals jij die dat niet nodig vinden
Hoezo kortzichtig, ik geef een notabene een altenatief en verder kan ik mij (buiten bike parks met liftpassen) helemaal geen routes herinneren in mijn vele buitenland tripjes waar ik een kaartje moest kopen om te mogen fietsen. Ken wel wat trailheads in USA waar een collecte bus staat maar verder niet.
Dus dit lijkt weer een beetje een Nederlandse oplossing die gewoon niet zo strookt met mijn (de enige juiste inderdaad :tong ) opvatting van mountainbiken, maar waarschinlijk is de hele wereld gek en hebben ze in (een deel) NL de wijsheid in pacht.
Dus omdat het in het buitenland niet zo is en bij jou USA maten niet zo is mag het hier niet en is het maar een nederlandse oplossing?

En nu doe je dus alsof het alleen op de UHR met vignet en controle gaat??? En je zegt dus dat jullie in schoorl de wijsheid in pacht hebben omdat het anders gaat?

Ja dat is een rare gedachten die erg kortzichtig is.
Dat we uitgerekend jou moeten uitleggen waarom er een vignet is en wat ermee gedaan wordt is al vreemd.

En het is vooral vreemd dat je zo je stempel wilt drukken op het feit dat er een vignet is en dat er een keer een controle wordt gedaan. (dit gebeurt echt bijna nooit namelijk)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

RoySmit schreef: wo 8 juli 2020, 15:25
Dus omdat het in het buitenland niet zo is en bij jou USA maten niet zo is mag het hier niet en is het maar een nederlandse oplossing?
Ik zeg nergens dat het niet mag, ik geef alleen aan hoe het op heel veel andere plekken geregeld is. .

RoySmit schreef: wo 8 juli 2020, 15:25 En nu doe je dus alsof het alleen op de UHR met vignet en controle gaat??? En je zegt dus dat jullie in schoorl de wijsheid in pacht hebben omdat het anders gaat?
De Strijd Schoorl-UHR zit echt alleen in jouw hoofd. Ik ben intern bij Schoorl minstens zo kritisch op bepaalde zaken als dat ik op dit forum ben
Ik ben echt niet anti-UHR hoor, alleen vallen mij bepaalde zaken op die ik hier benoem.

RoySmit schreef: wo 8 juli 2020, 15:25 Ja dat is een rare gedachten die erg kortzichtig is.
Dat we uitgerekend jou moeten uitleggen waarom er een vignet is en wat ermee gedaan wordt is al vreemd.
En het is vooral vreemd dat je zo je stempel wilt drukken op het feit dat er een vignet is en dat er een keer een controle wordt gedaan. (dit gebeurt echt bijna nooit namelijk)
Ik heb braaf een vignet voor UHR (hoewel ik er max 6 x per jaar rij) en neem aan dat de centjes goed terrecht komen.Je hoeft mij echt niet uit te leggen wat het idee erachter is. Ik geloof alleen dat de centjes ook op een positievere manier binnen kunnen komen dan met verplichte vignetten en handhaving. Ik lees in dit topic veel "eigen schuld"en "iedereen hoort dit te weten" en "verplicht" etc etc daar krijg ik altijd een beetje jeuk van. Het merendeel v.d. bikers heeft de beste bedoelingen en rijdt echt niet express "illegaal"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Strijd UHR-Schoorl zit alleen maar bij een aantal Schoorl fanboys in hun hoofd, mocht die strijd überhaupt al bestaan.
Er is niemand op de UHR mee bezig in ieder geval.

Wat ze in Schoorl doen, doen ze in Schoorl.
Wat ze in Utrecht doen, doen ze in Utrecht.
Wat ze in Zuid-Limburg doen, doen ze in Zuid-Limburg.
Wat ze in Nijmegen doen, doen ze in Nijmegen.

Zoveel manieren, geen goed of fout, maar allemaal verschillende aanpakken. Mooi toch, houden zo. En als je jouw eigen manier zo geweldig vind, dat moet je dat toch blijven vinden. Blijf vooral in de spiegel kijken, maar hou eens op om andere mensen als jouw spiegel te gebruiken.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben Roy, Rob, Boss, Jacco etc nog steeds dankbaar voor onze schoolreisjes naar het Schoorlse om bij hen de kunst van het vrijwilligerswerk te leren. "Hoe doen jullie dat nou met zo'n groep? Hoe werkt dat nou, trail-onderhoud?". Nou, gewoon zo!, op z'n Noord-Hollands: doen en voordoen.
De rest is geschiedenis.

Als fanboy ging (hopelijk wordt dit snel voltooid verleden tijd) ik de afgelopen jaren graag mee naar de jaarlijkse uitjes bij de rechtbank in Haarlem en de Raad van State in Den Haag. Kon ik gelijk weer eens kijken of Mark en Lex & Max thuis waren. (Ze waren vergeten dat ik zou komen).

Onderkoffer huur ik wel eens éen van de twee vakantiehuizen van onze vrinden van SBB in de Staatsduinen. Kan ik iedereen aanraden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: wo 8 juli 2020, 20:44 Ik ben Roy, Rob, Boss, Jacco etc nog steeds dankbaar voor onze schoolreisjes naar het Schoorlse om bij hen de kunst van het vrijwilligerswerk te leren. "Hoe doen jullie dat nou met zo'n groep? Hoe werkt dat nou, trail-onderhoud?". Nou, gewoon zo!, op z'n Noord-Hollands: doen en voordoen.
De rest is geschiedenis.

Als fanboy ging (hopelijk wordt dit snel voltooid verleden tijd) ik de afgelopen jaren graag mee naar de jaarlijkse uitjes bij de rechtbank in Haarlem en de Raad van State in Den Haag. Kon ik gelijk weer eens kijken of Mark en Lex & Max thuis waren. (Ze waren vergeten dat ik zou komen).

Onderkoffer huur ik wel eens éen van de twee vakantiehuizen van onze vrinden van SBB in de Staatsduinen. Kan ik iedereen aanraden.
dit dus :-q ....... wel confronterend hoe lang die schoolreisjes al weer geleden zijn :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zip.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren voor het eerst Kwintelooijen eens gereden, dat is toch wel een verrassend rondje moet ik zeggen! Serieuze hoogtemeters voor iets wat wel in Nederland maar niet in Zuid-Limburg ligt ;-)

Met de e-mtb was het klimmen gewoon leuk maar ik kan me voorstellen dat het zonder "e" hier en daar stevig aanpoten is. En dat motocross-circuit zag er ook erg gaaf uit, ook met een hoogteverschil wat je niet zo snel zou verwachten in NL.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Inderdaad een erg leuk rondje en het lag er ook prima bij.
Gisteren met mijn 2 zoons een rondje Rhenen en Kwintelooijen gedaan.
Was vrij druk met bezoekers (we waren er in de middag), maar op route zelf erg rustig.
We zijn 1x ingehaald en er was nog iemand met een e-bike...dat laatste kon niet op enige waardering rekenen van mijn zonen. :winkie:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je hebt natuurlijk geen idee waarom iemand op een e-bike rijdt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt. :-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

awinkel schreef: ma 13 juli 2020, 09:44 Inderdaad een erg leuk rondje en het lag er ook prima bij.
Gisteren met mijn 2 zoons een rondje Rhenen en Kwintelooijen gedaan.
Was vrij druk met bezoekers (we waren er in de middag), maar op route zelf erg rustig.
We zijn 1x ingehaald en er was nog iemand met een e-bike...dat laatste kon niet op enige waardering rekenen van mijn zonen. :winkie:
Was het een rode Merida?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Poeh...daar vraag je mij wat... Ik stond er met mijn rug naar toe en hoorde ineens een hoop bandengeruis achter mij.
Wat meteen opviel waren de dikke banden. Wat ik snel zo even zag was het een fatbike.
Het zou een zwarte met rode accenten geweest kunnen zijn.
Mijn zoontje van 9 die nog uit stond te hijgen van zijn 1ste rondje Kwintelooijen merkte op dat hij die op een e-bike ook wel sneller het rondje had kunnen rijden. :-D

Het schiet mij net te binnen dat de eigenaar volgens mij samen met zijn gezin(?) op het recreatieterrein aanwezig was.
Als je Kwintelooijen oprijdt aan de rechterkant.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

awinkel schreef: ma 13 juli 2020, 11:03 Het zou een zwarte met rode accenten geweest kunnen zijn.
Dat klinkt als Kermit, wij waren daar nl ook aan het eind van de middag.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

We werden nog ingehaald door iemand in een lichtgrijs lycrapak. Was jij dat?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

awinkel schreef: ma 13 juli 2020, 11:16 We werden nog ingehaald door iemand in een lichtgrijs lycrapak. Was jij dat?
:o
Nee...als ik je had ingehaald dan zou je wss (de kleur van) m`n fiets wel onthouden hebben :wink:
Plaats reactie