NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Tijgerhaai en Giant-E: Touche en zit zeker wat in. Ik ben eerlijk gezegd iets meer vd vloeiende lijnen zoals bijv. Rhenen. Diversiteit op UHR is :-q
Maar (durf te vragen): Hebben jullie die ronde(s) van destijds wel eens gereden? Ik vermoed van niet, want zelfs destijds bij het EK MTB stonden de buitenlanders versteld dat er zo’n parcours mogelijk was.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Uiteraard ook niks mis met mooie flow trails. Kan ik zeker ook waarderen op zijn tijd. Maar zoals ik wel vaker zeg "elke dag pindakaas op je broodje gaat ook vervelen" De aangehaalde routes heb ik helaas nooit gereden. Dus ja, ik heb geen vergelijk in deze. Maar als ik de vernieuwde/nieuwe routes door het land rijd komt het, sorry dat ik het zeg, allemaal wel een beetje op het zelfde neer. Routes die vooral door iedereen te rijden moeten zijn.

De discussie waarom dat is hoeven wij nu niet te voeren dat gebeurt al elders op dit forum. En in diverse podcasts hebben wij het verhaal van boswachter Rein kunnen horen. Zijn verhaal is helemaal duidelijk en ook alle begrip voor. Ik ben het alleen niet eens met het tempo van ophogen van het niveau van sommige routes (alle hoeft echt niet) naar wat men dan "3.0" noemt. (jeuk aan je ballen term) Op zich helemaal prima dat je mensen die denken dat mountainbiken net zo iets is als fietsen naar de buurtsuper wil laten wennen aan dat het echt wel wat anders is dan een rondje fietsen in het bos. Daarbij ga je echter wel voorbij aan het feit dat er ook mensen zijn die al jaren met de sport bezig zijn en echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Roepen "als je meer wil dan ga je maar naar het buitenland" vind ik een loze opmerking. Ik zou het graag doen hoor, maar dat is gewoon niet reëel.

Ik denk echter wel dat een lus als Kwintelooijen prima geschikt is om de lat een paar treden hoger te leggen. Zeker nu er gewerkt wordt aan een classificatie systeem zodat je ook aan iedereen duidelijk kan maken dat het hier om een ander koekje gaat. Een betere verbinding met Rhenen zou mooi zijn, maar ook in de huidige situatie heb je prima de keuze tussen lekker rondje Rhenen en/of wat ruiger werk op Kwintelooijen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik heb zeker niks tegen Kwintelooyen zoals het was en zo’n soort ronde is alleen maar goed als afwisseling. Voor sommige challenges zoals ronderidders was het wel een “dingetje” om deze 10x te doen. Aan de andere kant was het “ leed” ook weer vlot geleden.
Dus Kwintelooyen 3.0 (uitgaande dat dit 2.0 was) zeker niet qua karakter aanpassen, al zou ik graag 1x per jaar een soort gedoogdag om het oude cross country keertje te rijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Fred (mtb-sport) schreef: za 23 januari 2021, 17:01 Ik heb zeker niks tegen Kwintelooyen zoals het was en zo’n soort ronde is alleen maar goed als afwisseling. Voor sommige challenges zoals ronderidders was het wel een “dingetje” om deze 10x te doen. Aan de andere kant was het “ leed” ook weer vlot geleden.
Dus Kwintelooyen 3.0 (uitgaande dat dit 2.0 was) zeker niet qua karakter aanpassen, al zou ik graag 1x per jaar een soort gedoogdag om het oude cross country keertje te rijden.
dat doe ik stiekem nog wel eens met de oude 7 en de 3 :)
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Giant-E schreef: za 23 januari 2021, 12:04 Nóg een XC route erbij?
Hoe kom je daar bij?
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MTBarc schreef: za 23 januari 2021, 20:17
Giant-E schreef: za 23 januari 2021, 12:04 Nóg een XC route erbij?
Hoe kom je daar bij?
Nou ja, ik bedoel geen pure oldskool xc-route maar zeg nou zelf: Iedereen kan de overige UHR routes toch zonder problemen rijden?
Laten we nou zuinig zijn op die paar km's waar je nog behoorlijk je best moet doen. Ik zie Kwint als "Bergschenhoek op de UHR", maar dan met een betere ondergrond.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Laten we hopen dat ze van Kwint een trail/enduro ronde maken. Lukt het je nog niet dan blijf je maar op de blauwe of rode piste oefenen tot het wel gaat
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Wat een paniek om niks. Gewoon fietsen
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

JasperGr schreef: za 23 januari 2021, 21:26 Laten we hopen dat ze van Kwint een trail/enduro ronde maken. Lukt het je nog niet dan blijf je maar op de blauwe of rode piste oefenen tot het wel gaat
Ik vond Kwint zoals 'ie was al zo gaaf dat ik een kavel er tegenover heb gekocht.

(er waren ook nog wel andere argumenten, maar het fietsende deel van ons gezin vindt het niet erg dat we midden in ons trainingsgebied gaan wonen)

Er zijn vast verbeteringen mogelijk en ik persoonlijk zou het briljant vinden als we (nog) meer hoogtemeters in het rondje kunnen stoppen en dat zou betekenen dat de afdalingen ook steiler worden.
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

Fred (mtb-sport) schreef: za 23 januari 2021, 17:01 Ik heb zeker niks tegen Kwintelooyen zoals het was en zo’n soort ronde is alleen maar goed als afwisseling. Voor sommige challenges zoals ronderidders was het wel een “dingetje” om deze 10x te doen. Aan de andere kant was het “ leed” ook weer vlot geleden.
Dus Kwintelooyen 3.0 (uitgaande dat dit 2.0 was) zeker niet qua karakter aanpassen, al zou ik graag 1x per jaar een soort gedoogdag om het oude cross country keertje te rijden.
want die oude route ligt er nog?
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Gaat Hoge Ginkel nu trouwens open? Zeldzaam momentje dat er twee hele mooie routes dicht zijn
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dreamers :winkie:

Gewoon even op ronde ridders kijken. En wat zien we daar, Bouwpakket heeft er 31x rond gereden. Dat moet ie leuk gevonden hebben :tong
En we liep er van de week track te zoeken op Kwint, juist Bouwpakket.

Dus komt goed :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

g.fisher schreef: za 23 januari 2021, 21:42
Fred (mtb-sport) schreef: za 23 januari 2021, 17:01 Ik heb zeker niks tegen Kwintelooyen zoals het was en zo’n soort ronde is alleen maar goed als afwisseling. Voor sommige challenges zoals ronderidders was het wel een “dingetje” om deze 10x te doen. Aan de andere kant was het “ leed” ook weer vlot geleden.
Dus Kwintelooyen 3.0 (uitgaande dat dit 2.0 was) zeker niet qua karakter aanpassen, al zou ik graag 1x per jaar een soort gedoogdag om het oude cross country keertje te rijden.
want die oude route ligt er nog?
Wellicht, want ging over bestaande paden binnen de kuil en mooi stuk door het bos buiten de kuil. Aantal stukken waren de klims naast de crossbaan waar bij motorcross publiek kon staan. Was een ronde van zo’n 7,5 km en enorme sloper. Genoeg rijders destijds die Kwintelooyen lieten schieten omdat ze deze te zwaar/heftig vonden. Maar totaal niet te vergelijken met de trail zoals tegenwoordig.
Ach, dat was ooit. Nu idd gewoon afwachten, alle vertrouwen in :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

De oude route 1.0 bestaat niet meer. Probeer deze ook niet na te rijden, want (je gelooft het misschien niet) dit is best een kwetsbaar natuurgebied. De boswachter ziet graag dat wij ons aan de 2.0 route houden. En momenteel wil hij dat we er niet komen (gesloten)

Van de 2.0 route is een deel momenteel dus weg door boswerk. Waar je voorheen die een (te) dicht bos reed, is er nu een open vlakte. We zullen hier een nieuw stukje trail aan moeten leggen. Dit proberen we met hetzelfde karakter als de rest te doen. Verwacht geen technisch lastigstere track, want dat staat de terreineigenaar niet toe
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Geen zorgen, was echt niet van plan die route op te zoeken. Komt ook bij dat ik wel heeeeeeeeel diep zou moeten graven in mijn geheugen......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie