NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bouwpakket schreef: zo 24 januari 2021, 08:41 De oude route 1.0 bestaat niet meer. Probeer deze ook niet na te rijden, want (je gelooft het misschien niet) dit is best een kwetsbaar natuurgebied. De boswachter ziet graag dat wij ons aan de 2.0 route houden. En momenteel wil hij dat we er niet komen (gesloten)

Van de 2.0 route is een deel momenteel dus weg door boswerk. Waar je voorheen die een (te) dicht bos reed, is er nu een open vlakte. We zullen hier een nieuw stukje trail aan moeten leggen. Dit proberen we met hetzelfde karakter als de rest te doen. Verwacht geen technisch lastigstere track, want dat staat de terreineigenaar niet toe
Het stuk route wat verdwenen is, is vanaf de top van de route tot aan het hek? Dus veruit het grootste deel bestaat nog. Alleen de greppel en de bocht daarna zijn we kwijt.

Was volgens mij ook het enige stuk in de omgeving met naaldbomen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmorgen even langs (dus niet op het parcours :winkie: ) Kwintelooyen gereden op de gravebike en er staan nog steeds bomen........
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

wanneer gaat zo'n terrein eigenaar nu eens begrijpen......hoe technischer de route hoe rustiger in z'n bos :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 24 januari 2021, 21:53 wanneer gaat zo'n terrein eigenaar nu eens begrijpen......hoe technischer de route hoe rustiger in z'n bos :winkie: :winkie:
Nou, laten we zeggen dat kwint sowieso niet het meest gebruikte stukkie trail is :lol:
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef: zo 24 januari 2021, 15:22 Vanmorgen even langs (dus niet op het parcours :winkie: ) Kwintelooyen gereden op de gravebike en er staan nog steeds bomen........
Afbeelding
O joh.. :winkie:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

bouwpakket schreef: zo 24 januari 2021, 08:41De boswachter ziet graag dat wij ons aan de 2.0 route houden. En momenteel wil hij dat we er niet komen (gesloten)
Nou heb ik daar gistermiddag een paar uur rondgelopen, en zeker anderhalf uur lang fietste er iemand met een dikke full face helm rondjes over Kwint. Waar is die boswachter als je 'm nodig hebt :D

Enne, o ja: namens mijn kids: BEDANKT voor de zandbergen die er nu liggen. Ik heb m'n bad even moeten ontstoppen nadien :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Marcobiker schreef: ma 25 januari 2021, 11:05
bouwpakket schreef: zo 24 januari 2021, 08:41De boswachter ziet graag dat wij ons aan de 2.0 route houden. En momenteel wil hij dat we er niet komen (gesloten)
Nou heb ik daar gistermiddag een paar uur rondgelopen, en zeker anderhalf uur lang fietste er iemand met een dikke full face helm rondjes over Kwint. Waar is die boswachter als je 'm nodig hebt :D

Enne, o ja: namens mijn kids: BEDANKT voor de zandbergen die er nu liggen. Ik heb m'n bad even moeten ontstoppen nadien :D
Er zijn altijd mensen die vinden dat regels niet voor hun van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 25 januari 2021, 11:09 Er zijn altijd mensen die vinden dat regels niet voor hun van toepassing zijn
Die mogen wat mij betreft best een bonnetje krijgen in de bonus. (2* de boete) 🎫💸
◼︎ Go round the outside.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Staat er ter plekke ook aangegeven dat het afgesloten is?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: ma 25 januari 2021, 13:50 Staat er ter plekke ook aangegeven dat het afgesloten is?
Linten bij dwars over het pad bij de start en een A4 op het bord. En bij de startklim op het bruggetje is het afgelint en ook daar diezelfde A4

Sommige mensen verlangen van ons dat we elke meter af gaan zetten. We krijgen dit soort opmerkingen: "ja, maar bij die afzetting ben ik de route niet opgegaan"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die linten lijken mij duidelijk zat.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je moet ook nog een veehek openmaken als je de linten negeert
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je hebt mensen met een enorme Stelconplaat voor de kop. Laatst op Schoorl waren en boswerkzaamheden (zo'n harverster kop je niet terug) Afgezet met bouwhekken, linten, kingsize bord hoe en waarom. En nog heb je volk dat letterlijk over de hekken klimt. Hoe achterlijke gladiool kan je zijn? Zonder pardon op de bon, het is eens een keer klaar met vriendelijk vragen. Het zijn altijd de zelfde types die het verkloten voor mensen die zich wel weten te gedragen en zich aan de spelregels houden. (zo moeilijk zijn die niet)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

awinkel schreef: ma 25 januari 2021, 14:03 Die linten lijken mij duidelijk zat.
Situatie was absoluut duidelijk zat. Lint bij de ingang lag op de grond, A4 hing er duidelijk zichtbaar. Linten bij het hek waren ook duidelijk zichtbaar.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

bouwpakket schreef: ma 25 januari 2021, 11:09
Marcobiker schreef: ma 25 januari 2021, 11:05
Nou heb ik daar gistermiddag een paar uur rondgelopen, en zeker anderhalf uur lang fietste er iemand met een dikke full face helm rondjes over Kwint. Waar is die boswachter als je 'm nodig hebt :D

Enne, o ja: namens mijn kids: BEDANKT voor de zandbergen die er nu liggen. Ik heb m'n bad even moeten ontstoppen nadien :D
Er zijn altijd mensen die vinden dat regels niet voor hun van toepassing zijn
[wijst even heel voorzichtig naar het ritje van een mountainbike/racewereldkampioenmevrouw uit Wageningen dit weekend]
Ook bekende mensen lappen regels aan hun laars. Ik vond het licht teleurstellend.
Plaats reactie