NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

rikkertsmf schreef: ma 25 mei 2020, 21:19
TenZNL schreef: ma 25 mei 2020, 20:51
Op Leersum zie ik ze toch ook wel regelmatig.
Er schijnt er ook 1tje rond te lopen ( :tong ) die een vignet als excuus heeft gekocht.
Sneu 3.0 als dat echt waar is :lol:
Dat ligt er natuurlijk aan of 'ie dan ook een helm op heeft...
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

StevenK schreef: ma 25 mei 2020, 22:07
rikkertsmf schreef: ma 25 mei 2020, 21:19
Sneu 3.0 als dat echt waar is :lol:
Dat ligt er natuurlijk aan of 'ie dan ook een helm op heeft...
Ik vind dat je dan ook minstens een E-MTB op je rug moet dragen om het acceptabel te maken :-D
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Rayb81 schreef: ma 25 mei 2020, 20:25 Vandaag wat rondjes op Rhenen gedraaid.
Eigenlijk is het niet lekker rijden meer, veel te mul overal, ik zou er hard van wegblijven :winkie:

Viel me trouwens op dat de spijkerbroeken/gympies brigade (en dat was 95% van wat er rond reed), gewoon over wandelpaden heen en weer rijdt om stukken af te korten of opnieuw te rijden.
Waarschijnlijk weten deze lui gewoon niet beter.
Het is ook een veel te kort rondje, niet de moeite waard. Zo'n klein "achtje" is totaal niet Strava waardig, het ziet er gewoon verre van indrukwekkend uit, dan kan je net zo goed naar de plaatselijke vuilnisbelt.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Robertdj schreef: di 26 mei 2020, 11:56
Rayb81 schreef: ma 25 mei 2020, 20:25 Vandaag wat rondjes op Rhenen gedraaid.
Eigenlijk is het niet lekker rijden meer, veel te mul overal, ik zou er hard van wegblijven :winkie:
Het is ook een veel te kort rondje, niet de moeite waard. Zo'n klein "achtje" is totaal niet Strava waardig, het ziet er gewoon verre van indrukwekkend uit, dan kan je net zo goed naar de plaatselijke vuilnisbelt.
Precies, verkondig die boodschap vooral!
Bij je vrienden, je wielrenmaten en overal op sociale aanplakbiljetten, het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Laatst gewijzigd door Elvander op di 26 mei 2020, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Dit vooral!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Robertdj schreef: di 26 mei 2020, 11:56
Rayb81 schreef: ma 25 mei 2020, 20:25 Vandaag wat rondjes op Rhenen gedraaid.
Eigenlijk is het niet lekker rijden meer, veel te mul overal, ik zou er hard van wegblijven :winkie:

Viel me trouwens op dat de spijkerbroeken/gympies brigade (en dat was 95% van wat er rond reed), gewoon over wandelpaden heen en weer rijdt om stukken af te korten of opnieuw te rijden.
Waarschijnlijk weten deze lui gewoon niet beter.
Het is ook een veel te kort rondje, niet de moeite waard. Zo'n klein "achtje" is totaal niet Strava waardig, het ziet er gewoon verre van indrukwekkend uit, dan kan je net zo goed naar de plaatselijke vuilnisbelt.
Precies. Alle rondjes korter dan 10 km zijn voor watjes, niet de moeite waard daarvoor in de auto te stappen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Alle UHR routes moeten gewoon kleine 10km rondjes worden. Blijven al die toeristen mooi weg
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: di 26 mei 2020, 16:24 Alle UHR routes moeten gewoon kleine 10km rondjes worden. Blijven al die toeristen mooi weg
Leersum West => Maarsbergen
Leersum Oost => Leersum
Amerongen West => Amerongen
Amerongen Oost => Elst

:-q
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Horsthil schreef: di 26 mei 2020, 16:24 Alle UHR routes moeten gewoon kleine 10km rondjes worden. Blijven al die toeristen mooi weg
Of 10km zandbak zoals Leersum.
Blijven ze ook weg.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 26 mei 2020, 17:10
Horsthil schreef: di 26 mei 2020, 16:24 Alle UHR routes moeten gewoon kleine 10km rondjes worden. Blijven al die toeristen mooi weg
Leersum West => Maarsbergen
Leersum Oost => Leersum
Amerongen West => Amerongen
Amerongen Oost => Elst

:-q
Alleen nog de naam Amerongen laten verdwijnen. Zullen we Veluwezoom hernoemen tot Amerongen. En Amerongen dan Veluwezoom 2.0. Noord-Beveland is namelijk niet geloofwaardig
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

StevenK schreef: di 26 mei 2020, 13:44Precies. Alle rondjes korter dan 10 km zijn voor watjes, niet de moeite waard daarvoor in de auto te stappen.
Foutje, in de auto stappen om te fietsen? Dat is pas voor watjes.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: wo 27 mei 2020, 07:02
StevenK schreef: di 26 mei 2020, 13:44Precies. Alle rondjes korter dan 10 km zijn voor watjes, niet de moeite waard daarvoor in de auto te stappen.
Foutje, in de auto stappen om te fietsen? Dat is pas voor watjes.....
Nee hoor.
Sommigen houden gewoon niet van zoveel asfalt rijden zoals jou Fred....
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 08:07
Fred (mtb-sport) schreef: wo 27 mei 2020, 07:02Foutje, in de auto stappen om te fietsen? Dat is pas voor watjes.....
Nee hoor.
Sommigen houden gewoon niet van zoveel asfalt rijden zoals jou Fred....
I know, maar je hebt ook (legale) bospaden/gravelpaden.
Overigens 1: Rondjes korter dan 10 km (zoals Rhenen) kan je ook meerdere keren rijden. Kom je toch aan een afstand.
Overigens 2: Ik pak ook soms de auto om ergens anders te starten, zo dan is die bekentenis er ook weer uit :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Fred (mtb-sport) schreef: wo 27 mei 2020, 08:24 I know, maar je hebt ook (legale) bospaden/gravelpaden.
Overigens 1: Rondjes korter dan 10 km (zoals Rhenen) kan je ook meerdere keren rijden. Kom je toch aan een afstand.
Overigens 2: Ik pak ook soms de auto om ergens anders te starten, zo dan is die bekentenis er ook weer uit :winkie:
Niet iedereen kan Rhenen bereiken via bos en gravelpaden zoals jij.
Qua afstand woon ik waarschijnlijk dichter bij Rhenen dan jij maar ik moet er wel een heel stuk asfalt (en saai) voor rijden.
Verders klaag ik niet want met een beetje plannen kan ik tot Zwolle door het bos rijden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Weet ik wel, elke situatie is anders. Ik heb de mazzel dat ik vanaf huis op 1,5 km in het bos zit en richting LV/HV kan maar ook richting Rhenen. In dat opzicht is Soest zo gek nog niet.
Was meer een lolletje op "Alle rondjes korter dan 10 km zijn voor watjes, niet de moeite waard daarvoor in de auto te stappen."
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie