Co de boswachter

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Gister een "aanvaring" met de boswachter :o gehad in de bosen bij De Bilt,

iemand dit eerder meegemaakt en maken ze er werk van..?

Grote verhalen over oneigenlijk gebruik van de wildwissels en "hier niet fietsen" borden. Logisch en de man heeft gelijk, maar 't is wel een beetje geziek natuurlijk.
!! 26inch en dikke banden !!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Knerbert schreef:Gister een "aanvaring" met de boswachter :o gehad in de bosen bij De Bilt,

iemand dit eerder meegemaakt en maken ze er werk van..?

Grote verhalen over oneigenlijk gebruik van de wildwissels en "hier niet fietsen" borden. Logisch en de man heeft gelijk, maar 't is wel een beetje geziek natuurlijk.
Nee nog niet eerder, zelfs met boswachters staan praten. Vind het niet echt geziek, je weet dat je er niet mag komen en neem de consequenties daarvoor.

Verder is er nu een vaste route bij Lage Vuursche dus zullen ze meer gaan opletten en strenger optreden in de omgeving daarvan.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

shiv is inderdaad ook eens een boswachter tegen gekomen...

deze man was gelukkig de redelijkheid zelve. Was mooi aan het toeren in het delense woud, mooie dual-tracks daaro. nooit acht op gegeven dat ik er niet zou mogen biken (tenminste, ik hoopte stilletjes dat het wel toegelaten zou worden).

Komt me dus de boswachter tegemoet in zijn terreinauto, en vertelt me dat ik hier op de mountainbike toch echt het verkeerde pad had gekozen. netjes terugfietsen werd mij geboden, en daar bleef het gelukkig bij. Een kort gesprekje was bij deze voldoende.

Maar voor zover ik dat al niet deed, let ik nu nog meer op waar ik wel of niet gewenst ben met mijn bike. ik wil geen kwaad bloed zaaien, en het scheelt veel boze gezichten. en voor zover ik weet kan een bhoswachter gewoon een boete uitschrijven, en zestig euro is me een beetje teveel van het goede...

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

oke....ik rij paard en kom wel eens buiten de paden maar doe er ook rustig aan en ga daar niet wild scheuren.....ben inderdaad al 2 keer aangehouden door de boswachter maar ik kom er steeds af met een waarschuwing. als ze je naam en adres e.d. hebben genoteerd dan kan het inderdaad zijn dat ze er werk van maken, anders heb je alleen maar een waarschuwing.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Dat paardrijders inderdaad niet altijd netjes rijden werd in Belgie bewezen. Ik stond daar op een parkeerplaats, er kwamen 3 paarden aan, wat deden deze paarden met bestuurders? Precies. haaks rechts de bossen en nee, er was geen route! :-q

V.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ligt ook erg aan jezelf, altijd netjes blijven, heeft voor altijd gewerkt.
Beetje zielig kijken en de weg vragen naar een dorp scheelt ook enorm. Met verdwaalde nette mtb'ers heeft zelfs de boswachter medelijden.
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

"Ik zat net nog op de route in Amerongen ehhh Lage Vuursche! :(( "
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Ach ja, een vals adres werkt ook (geen ID bij, echt niet hoor : Suprised : ),

Alleen moet ik die man dan niet nog een keer tegenkomen, want dan ken ik m'n "nieuwe" adres niet :tong

Maar goed, ik gaat dus een ander stekje zoeken, en t bos is voor de beesten
!! 26inch en dikke banden !!
Plaats reactie