NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
29errules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 21:19

Leuke film. Dit is de verlenging van de track van Elsterberg? Hoelang qua km op je film ongeveer. Dacht dat de route breed zou worden gehouden? Hier gaan discussies op komen als iemand wil inhalen...
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

29errules schreef:Dacht dat de route breed zou worden gehouden? Hier gaan discussies op komen als iemand wil inhalen...
Niet als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar. Rhenen is ook smal, Kwintelooijen ook. Als het allemaal breed moet zijn, dan is het ook minder leuk.

Als je voor je Strava tijden wil gaan: zoek maar een rustig tijdstip.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

Mooi filmpje,en het ziet er goed uit maar ind wel wat lang "smal"..geen zondagochtendrondje meer :-D
geluk is een fijn fietsje en goede benen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We leven uit een smalle portemonnaie. Dus worden er ook smalle paden aangelegd. Een pad dat twee keer zo breed moet worden, wordt ook twee keer zo duur.

Dus als je een wens hebt (dat mag), denk dan ook gelijk na over hoe je dat zou financieren (dat mag ook).

Op de route Amerongen doen we het volgende:

- Alles blijft hetzelfde, maar:
- De slechte stukken die niet meer te onderhouden zijn, worden vervangen door nieuwe
- Een paar knelpunten met veel verschillende recreanten bij elkaar worden uit elkaar getrokken.

Velen van jullie zijn al voorbij gekomen. Nog lang niet iedereen heeft al een keer geholpen. We vragen aan iedereen om minimaal éen dag per jaar de handen uit de mouwen steken. We zijn nog tot ong. half december actief met aanleg tussen Amerongen, Elst, Veenendaal en Overberg.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

heb ik alle begrip voor en ben alleen maar blij met alles wat er gebeurd om de route te verbeteren(er blijft dan op de route Amerongen nog zat "breed"over)....ik hoop tenminste wel dat Amerongen zijn karakter als boswielrenronde zal behouden,er is al "smal"zat vlak in de buurt,Zeist,Rhenen,Kwinteloyen,stuk voor stuk geweldige route's ieder met een eigen karakter....
zal zeker ook mijn steentje bijdragen in het onderhoud al rij ik in de winter weinig op de heuvelrug(train in de winter op de ldd en dorst)maar in de zomer des te meer..
geluk is een fijn fietsje en goede benen
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

ik hoop volgende zaterdag te komen "inrijden" en verkennen dan zondag even de handen uit de mouwen steken met schep en hark. Als dit haalbaar blijkt zoek ik via FB contact over wat en waar.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Vandaag voor het eerst Amerongen (en Leersum en Kwintelooijen) aangedaan. Alle nieuwe stukken ook maar gelijk meegepakt. Zelfs zover dat we aan het einde van een nieuw stuk kwamen waar de vlaggetjes nog in de grond stonden en op de GPS terug naar route moesten. Erg leuk. Mooie kombochten en springbulten. Meer daarvan zou ik zeggen. Volgend voorjaar nog maar eens terug komen. Keep up the good work.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

29errules schreef:Leuke film. Dit is de verlenging van de track van Elsterberg? Hoelang qua km op je film ongeveer. Dacht dat de route breed zou worden gehouden? Hier gaan discussies op komen als iemand wil inhalen...
Ik rij al geruime tijd op de nieuwe paden en ben nog geen problemen tegengekomen. Zolang men zich niet als een stravasshole over de route gaat, gaat gaat het prima, even waarschuwen als je er langs wilt en klaar.

Ook vandaag weer divers bikers achter me gehad en/of ingehaald, heb geen kwaad woord gehoord. Het enige probleem was iemand op de brede klim van de amerongen route die er langs wou op de 30 cm links van me terwijl er 2 meter ruimte rechts was. Uiteraars zonder waarschuwen en daarvoor zit ik net iets te stevig op de fiets. :-)
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

fiftyfast schreef:Mooi filmpje,en het ziet er goed uit maar ind wel wat lang "smal"..geen zondagochtendrondje meer :-D
Gezien de drukte vandaag een prima zondagsrondje, heb alleen maar blije gezichten gezien en totaal geen problemen meegemaakt op de "smalle" nieuwe routes.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

dat is heel mooi :-q ben vanmorgen ook geweest,kon de nieuwsgierigheid niet bedwingen :-D en heb ook geen trubbels gespot,de nieuwe "smalle"gedeelten zijn op veel plaatsen breed genoeg om te kunnen passeren,is me prima bevallen.Paden hebben nu al een behoorlijk goede flow. Good Job :-q
viel wel op dat veel mensen de nieuwe delen nog niet rijden en de oude route blijven volgen,komt waarschijnlijk ook omdat de routepijlen zo nog staan
geluk is een fijn fietsje en goede benen
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

rcoenders schreef:Voor diegene die het nieuwe stukje van de amerongen route nog niet kennen:

http://youtu.be/zo1OUUdgbfk?list=UUmmE- ... V2QE_lXjEg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie film :-q Ben er nog niet geweest, maar gaat zeker gebeuren :-D
En dus kom ik ook helpen bij het onderhouden/verder uitbouwen van de route.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Cyclist schreef:(....)En dus kom ik ook helpen bij het onderhouden/verder uitbouwen van de route.
WELKOM. We hebben een prachtige vorm van Core stability training en Bootcamp in de aanbieding. Een trainingsvorm die in geen enkele wintertraining van de actieve en verwende mountainbiker mag ontbreken. De enige materialen die nodig zijn, zijn tuingereedschap als hark en bats. Er zijn geen kosten aan verbonden. Deze sportschool is helemaal gratis en je oogst veel bewondering van passanten op de fiets!

Afbeelding

de Groene Lijn is de huidige route zoals je die kent. Rood is nieuw. De kraan staat nu niet ver van de Veenseweg (kijk op de kaart). Je ziet twee rode lijnen. De kraan staat bij het bovenste punt van de onderste rode lijn. Voor Kenners: op het hoogste punt (Elsterkop) bij het heideveld met het uitzicht niet rechts maar links. De track takt op de top naar links af.

Afbeelding
Forumleden Nicoh en Ragr hebben vandaag een tweestrooks afdaling voor jullie gemaakt. Links voor de snelle jongens (m/v) en rechts voor de technische.
Laatst gewijzigd door bert l. op ma 1 december 2014, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Om nog meer van zo'n mooie jumps te kunnen maken, heb ik maar even wat geld overgemaakt naar NL19INGB0005037761. Ter compensatie voor het niet mee kunnen werken (tja, doordeweeks werken en in het weekend familieverplichtingen). Ben blij dat ik nu 1x per 2 weken even kan fietsen.... Hopelijk vrijdag maar een keertje gaan proberen. Houd wel van die jumps :-q
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Volgens mij is de forumnaam van Jos RagR ,Bert :-q
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

Klopt. C'est moi.
AJ_MTB schreef:Zijn er al foto's om het uitgevoerde en nog uit te voeren werk een gezicht te geven?
Nou, een VOOR en NA plaatje dan, van vandaag:

Twee MTBers hebben de nieuwe track al gevonden, maar 'lopen dood' op de kraan en harkers. Nico wijst ze waar ze wél heen kunnen. :-q
Afbeelding

En dezelfde kombocht nadat wij er mee bezig zijn geweest :)
Afbeelding
Raggen!
Gesloten