NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag twee keer Amerongen en zes keer Leersum gereden. Lag er perfect bij! Zelfs onbedoeld een PR gereden op Leersum. Wel blij dat ik een helm op had. Aangevallen door een buizerd die met een plof vol op mijn hoofd landde :roll: Net na de mul-zand afdaling naar links heeft hij of zij waarschijnlijk een nest. Was al met al een top ochtend!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Omdat er 3 topics zijn mbt het NP Utrechtse Heuvelrug en niet iedereen alle 3 bij houdt, ben ik maar zo "brutaal" om ook hier een leuke uitdaging/ervaring neer te zetten ter inspiratie voor anderen.
Afgelopen zaterdag (nav wat mooie plannen op het forum) dermate getriggerd om alle 7 routes van het NP Utrechtse Heuvelrug te rijden. Verbinding onderling met legale tussenstukken zoals "Let de Stichterpad", fietspaden en andere asfaltwegen wat uiteindelijk 152 km bleek te zijn. :winkie:
Begonnen bij Soesterberg met finish in Kwintelooyen. Leuk om ze te doen, maar e.e.a. ook verwerkt in dit "proza". Heb ook mijn persoonlijke top 7 opgesteld en verder heb ik een GPX toegevoegd met het gedeelte vanaf de start van de eerste route tot het punt dat ik daar weer terug kwam. Dus dan is het nog maar 131 km. :D
Verder zijn er legio andere mogelijkheden om het korter (of langer) te maken, ga je gang en vooral ook veel plezier.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

atbking schreef:Mocht er van de week iemand een Volkswagen sleutel vinden hoor ik dit graag ben deze onderweg verloren pfff. Mijn vrouw kon de reservesleutel van uit Rotterdam brengen en was not amused :evil: hahaha.
Een bericht via Twitter met @MTBHeuvelrug erin heeft al menig verloren/gevonden voorwerp bij z'n baasje teruggebracht.
http://twitter.com/MTBHeuvelrug
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

bert l. schreef:
atbking schreef:Mocht er van de week iemand een Volkswagen sleutel vinden hoor ik dit graag ben deze onderweg verloren pfff. Mijn vrouw kon de reservesleutel van uit Rotterdam brengen en was not amused :evil: hahaha.
Een bericht via Twitter met @MTBHeuvelrug erin heeft al menig verloren/gevonden voorwerp bij z'n baasje teruggebracht.
http://twitter.com/MTBHeuvelrug
Thx
heb geen twitter maar ga de pagina in de gaten houden(zag dat ik niet de enige was dat verzacht de pijn :D )
When nothing goes right go left
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

atbking schreef: Thx heb geen twitter maar ga de pagina in de gaten houden(zag dat ik niet de enige was dat verzacht de pijn :D )
daar is wat aan te doen!
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Lefty29 schreef:Vandaag twee keer Amerongen en zes keer Leersum gereden. Lag er perfect bij! Zelfs onbedoeld een PR gereden op Leersum. Wel blij dat ik een helm op had. Aangevallen door een buizerd die met een plof vol op mijn hoofd landde :roll: Net na de mul-zand afdaling naar links heeft hij of zij waarschijnlijk een nest. Was al met al een top ochtend!
Ja ik kreeg daar vandaag ook ineens een harde tik op mijn helm!
Is wel even schrikken middenin een afdaling.

Weer een goede reden om een helm te dragen!
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

bert l. schreef:
atbking schreef: Thx heb geen twitter maar ga de pagina in de gaten houden(zag dat ik niet de enige was dat verzacht de pijn :D )
daar is wat aan te doen!

Hahaha das waar :-q
When nothing goes right go left
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lekker is dat zo'n buizerd, wilde vrijdag die kant op gaan. Waar zit dat beest exact?
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Giant-E schreef:Lekker is dat zo'n buizerd, wilde vrijdag die kant op gaan. Waar zit dat beest exact?
Bij mij viel ie aan in de lange afdaling door mul zand aan het begin van de Leersum route, net voor de steile klim.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De afdaling dus waar je ook het linksgelegen singletrack kan rijden. Daarna volgens 2 bochten naar links richting de steile klim. Ik zal opletten.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Blijf svp gebeurtenissen melden. Als het teveel wordt, nemen we contact op met boswachter Hugo. In geval van nood moet de route daar een tijdje omgelegd worden.

PS. Er is ook een topic voor mensen die zijn aangevallen door wilde dieren. Daar zijn ze dól op dit soort verhalen. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
malebolgia78
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 21 mei 2010, 16:27
Mijn mountainbike: Ragley Big Wig, Trek 8500

Ik ben onlangs voor het eerst weer in Amerongen/Leersum geweest (was helaas al weer even geleden door tijdgebrek) maar wát een feest! Eeuwige lof en roem voor iedereen die dit heeft gerealiseerd! Alle Utrechtse Heuvelrug routes zijn ZO vet geworden! Ik kan oprecht zeggen dat ik tegenwoordig liever in mijn 'achtertuin' fiets dan in bv. Limburg (waar ik ook regelmatig kom omdat mijn schoonfamilie daar woont). De routes daar zijn super hoor, maar volgens mij nauwelijks onderhouden en altijd (ALTIJD) modderig. Ik ben langer bezig om de Limburgse klei van mijn fiets te spuiten dan ik daadwerkelijk op de fiets zit daar... En qua plezier en beleving doen de Heuvelrug routes wat mij betreft echt niet meer onder voor hun Zuidelijke broeders. Hulde, hulde, hulde!

Als mijn tijdgebrek nóg iets minder nijpend wordt, hoop ik zelf ook eens wat bij te dragen aan onderhoud e.d., want dit soort initiatieven moeten we met zijn allen blijven steunen!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

malebolgia78 schreef:Als mijn tijdgebrek nóg iets minder nijpend wordt, hoop ik zelf ook eens wat bij te dragen aan onderhoud e.d., want dit soort initiatieven moeten we met zijn allen blijven steunen!
:-q :-q

Er zijn +5.000 mtb-ers. Als iedereen (tenminste) een halve dag per jaar komt helpen, dan kunnen we het routenetwerk fluitend op niveau houden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Deze week voor het eerst de nieuwe ronde gereden. Ik geloof dat ik al zo'n 15 jaar op Amerongen rijd dus het was best even gek om een volledig nieuwe ronde te rijden. Complimenten voor de mensen die het hebben aangelegd, het is uitstekend uitgevoerd. Wat mooi is ook dat ik een heel stuk heb nagedacht over waar ik exact nu uit de skilift was gestapt, want ik bleef maar afdalen!

Eerlijkheidshalve mis ik bepaalde stukken wel, omdat voor mij Amerongen ook vooral bestond uit langere stukken klimmen en dalen. Dit parcours lijkt wel een beetje meer op een parcours zoals Schoorl. En als het druk is dan is het veel moeilijker om in te halen.

Maar over het geheel is het prachtig, veel technischer en meer routes echt tussen de bomen door, midden in het bos. Dus dank aan de harkers, schoffelaars en kappers!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Misschien gekke vraag, maar kan/mag je de 'oude' route volgen?
Hier staat niets.
Gesloten