NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Hij doet het voor nu maar even met 'het spoelt makkelijk weg want het wordt door niks bij elkaar gehouden'. :wink:
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

bert l. schreef:.... De zee heeft het zand op het strand laten aanspoelen.
.... Ander zand is via de rivieren aangespoeld.
.... In de ijstijd was het heeeel erg koud en er stond heeel erg lang een heeele hard wind waarmee heel veel zand door lucht werd aangevoerd. Dat was heeel erg licht zand
Vergeet je niks? Steekwoorden voor spreekbeurt over zand op de Utrechtse heuvelrug: IJstijd, gletchers, bulldozer, zand, schuiven, stuwwal, rivierzand, stuifzanden etc.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

+1

@hugofietst Er zijn 8 jarige die zich daarmee niet het zand in laten sturen ;-)
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Eerlijk gezegd die van mij ook niet maar hij heeft er na het fietsen niet meer om gevraagd. En ik ben gisteren een rondje gegaan en als we nu weer gaan, zal hij er niet meer om vragen want het ligt er weer prima bij.
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Vanmiddag hier voor het eerst wezen biken. Het was mijn eerste keer op een officieel mtb parcour en heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik had begrepen dat deze route makkelijker zou zijn dan andere routes op de heuvelrug. Daar ga ik dus voorlopig nog maar niet heen. Zeist-Austerlitz is voor mij nu nog even moeilijk zat. Ik zat er helemaal doorheen op sommige stukken maar heb de route wel 2x volbracht! :-D

Op sommige stukken was het extra lastig fietsen door het mulle zand en ik begrijp dat de gevorderden hier ook moeite mee hebben. Ik ga deze track nogmaals bestormen 8) als het een dag eerder geregend heeft. Volgens mij gaat het dan voor mij een stuk beter/sneller. Aan de andere kant kan je het mulle zand ook als een extra uitdaging zien...

De route was niet heel druk maar heb wel wat mede bikers voor laten gaan. Wat me opviel is dat iedereen elkaar met respect behandelde en vriendelijk waren :-q

Ik kom zeker terug!
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Top! Enjoy!
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Robin-S schreef:Vanmiddag hier voor het eerst wezen biken. Het was mijn eerste keer op een officieel mtb parcour en heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik had begrepen dat deze route makkelijker zou zijn dan andere routes op de heuvelrug. Daar ga ik dus voorlopig nog maar niet heen. Zeist-Austerlitz is voor mij nu nog even moeilijk zat. Ik zat er helemaal doorheen op sommige stukken maar heb de route wel 2x volbracht! :-D

Op sommige stukken was het extra lastig fietsen door het mulle zand en ik begrijp dat de gevorderden hier ook moeite mee hebben. Ik ga deze track nogmaals bestormen 8) als het een dag eerder geregend heeft. Volgens mij gaat het dan voor mij een stuk beter/sneller. Aan de andere kant kan je het mulle zand ook als een extra uitdaging zien...

De route was niet heel druk maar heb wel wat mede bikers voor laten gaan. Wat me opviel is dat iedereen elkaar met respect behandelde en vriendelijk waren :-q

Ik kom zeker terug!
:-q Toen ik zelf net begon had ik de neiging om, in al mijn enthousiasme, als een dolle stier van start te gaan en daardoor blies ik mezelf in no time op. Oftewel; iets temporiseren doet wonderen. Zeist is een heerlijke route om de smaak van het mtb-en goed te pakken te krijgen! :-D
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Vandaag ook weer even geweest, precies tussen 2 zware buien uit en thuis.
Was ook weer niks te zien van de regen van afgelopen week, top route.
Dat mulle houdt het spannend :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat ligt Zeist er vreselijk goed bij, het voelde vanochtend als karten.

En mulzand? Niet gezien.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Jurriaan schreef:Wat ligt Zeist er vreselijk goed bij, het voelde vanochtend als karten.
Dat klink niet goed....
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

funride schreef:
Jurriaan schreef:Wat ligt Zeist er vreselijk goed bij, het voelde vanochtend als karten.
Dat klink niet goed....
Toch een flink buitje op zaterdagavond zeker :winkie:
En Zeist ligt er praktisch altijd goed bij, ik hou ervan.
jochemj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 11:28

Iemand vandaag nog op Zeist geweest? Wil morgen gaan als er geen plassen liggen.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

jochemj schreef:Iemand vandaag nog op Zeist geweest? Wil morgen gaan als er geen plassen liggen.
Gisteren pefect, Zeist met plassen is vrij zeldzaam aan het worden dankzij het goede onderhoud van de route...
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

jochemj schreef:Iemand vandaag nog op Zeist geweest? Wil morgen gaan als er geen plassen liggen.
Vandaag tussen ongeveer 12 en 14 uur 2 rondjes gefietst.

Route is wat mij betreft zo goed als perfect nu. Als je héél kritisch wilt zijn dan kan je stellen dat er hier en daar een klein mul zandbankje ligt, met name het stukje langs de A12. Als je echter genoeg snelheid hebt, dan heb je er geen last van :wink:

Ik denk echter wel dat na de buien die er nu aankomen vanuit het oosten de route er morgen mogelijk anders bij ligt.
KlaasLKW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 23:11
Mijn mountainbike: 2014 Cube Reaction GTC SLT 29

Ben gisteren weer geweest in Zeist, route ligt er top bij. T mulle zand komt weer een beetje terug nu richting de zomer.

Nu is mijn vraag, ik zag net voor de mulle afdaling bij de a12, een groepje links naar beneden duiken, langs het spoor richting Maarn.
Waar loopt dit heen, is er zo de mogelijkheid om door te peddelen naar Leersum oid?
Plaats reactie