NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

De truuk is om voor de 2 klimmetjes al in de versnelling te zitten waarin je boven komt. En dan elebogen naar binnen en op het puntje van het zadel gaan zitten en iets voorover leunen. Oja en blijven trappen
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Vooral dat laatste...
Strikkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 21:01
Mijn mountainbike: Merida HFS 3000 / Merida Big Nine 3000

@robin-s, die boom was nog wel een stukje weg;) was een mooi 'natuurlijk' moment dat je even breed ging ;)

(Als jij dat was in het zwart langs kerkebosch dan)
Echte bikers doen het op de hardtail!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

BOA om niet betalende mtb'ers op te jagen? Nee oh. Wij als vrijwilligers blijven dat gewoon vragen. Er zijn denk ik genoeg bikers die oprecht niet weten dat je ter plaatsen vignet plichtig bent.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kom niet eens aan fietsen toe...... teveel bikers om de vraag aan te stellen :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Strikkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 21:01
Mijn mountainbike: Merida HFS 3000 / Merida Big Nine 3000

@juriaan, wordt ook meer gehandhaafd in drunen en andere plekken waar de staatsbosbeheer sticker centraal staat. Staan ook borden met 'geen vrije toegang'.
de boa aldaar staat op gezette tijden midden in het bos. Ontkomen is geen optie ;)
Laatst gewijzigd door Strikkie op za 4 juni 2016, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Echte bikers doen het op de hardtail!
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

@ Strikkie: Dat was waarschijnlijk iemand anders die ook moeite heeft om in het spoor te blijven :tong
Ik heb wel een mat zwarte mtb maar was volledig gekleed in fluor groen. Volgens mij had ik mijn 'momentje' ook meer bij de A12 in de buurt maar dat weet ik niet meer zeker. Dat het maar net goed ging weet ik wel :oops:

@ naze1975: Bedankt voor je tips :-q Het klinkt allemaal logisch maar ik heb nog niet de baankennis om exact te weten wanneer ik op of terug moet schakelen. Dit komt vast nog wel eens goed!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Probeer tijdens het fietsen wat verder vooruit te kijken. Wanneer je door de bocht heen kijkt daar waar je naar toe gaat zul je betere lijnen rijden en weet je eerder of er redenen zijn om terug te schakelen.

Maar een beetje baankennis helpt inderdaad ook. Dus gewoon lekker blijven rijden dan komt er vanzelf een moment dat een moeilijke passage wel goed lukt. :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En voor een klimmetje even goed vaart maken. Scheelt je al het eerste stuk trappen, en daar kan je dan rustig terugschakelen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Als je de klimmetjes goed aanvalt hoef je nergens drastisch terug te schakelen op Zeist :)
Everybody bought a new bike!
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Klimmetjes, welke klimmetjes :winkie:
Een bakje regen zou wel mogen. Alles gaat tot nu toe langs ons heen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef:.... Er zijn denk ik genoeg bikers die oprecht niet weten dat je ter plaatsen vignet plichtig bent.
Is dat werkelijk zo?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Robin-S schreef:@ Strikkie: Dat was waarschijnlijk iemand anders die ook moeite heeft om in het spoor te blijven :tong
Ik heb wel een mat zwarte mtb maar was volledig gekleed in fluor groen. Volgens mij had ik mijn 'momentje' ook meer bij de A12 in de buurt maar dat weet ik niet meer zeker. Dat het maar net goed ging weet ik wel :oops:

@ naze1975: Bedankt voor je tips :-q Het klinkt allemaal logisch maar ik heb nog niet de baankennis om exact te weten wanneer ik op of terug moet schakelen. Dit komt vast nog wel eens goed!
Di2 nemen met gps koppeling, dan wordt er automatisch voor je geschakeld.... :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als ik goed mee gelezen heb, wordt er links en rechts wisselend gedacht over de hobbels, de bobbels en de buckels op onze pistes. We kregen in dat kader binnen het team ook inkomende post met de indringende vraag wat onze afd. beheer en onderhoud er op korte termijn aan dacht te gaan doen.

Daar is een eenvoudig antwoord op: niets. Het parcours is zoals is het is en de vrijwilligers hebben genoeg te doen.

Er is wel iets aan de buckels te doen, maar dat is een gezamenlijke en onderlinge verantwoordelijkheid. Dus klaag niet, maar doe er wat aan. Als je met een groepje van een paar man periodiek, zeg éen keer per maand, een segment onder handen neemt, ligt het er als een biljartlaken bij. Vele handen maken licht werk.

Het businessmodel waar we mee werken is gebaseerd op een paar principes. We ontwerpen duurzame routes die we erosievrij (lees: watervrij) willen houden. We draaien zonder subsidie, vandaar het vignet. De munten gaan naar aanleg. Beheer en onderhoud moeten we samen doen, anders kan het niet uit en gaat een vignet niet 7,50 per jaar, maar 7,50 per dag kosten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Strikkie schreef:@juriaan, wordt ook meer gehandhaafd in drunen en andere plekken waar de staatsbosbeheer sticker centraal staat. Staan ook borden met 'geen vrije toegang'.
de boa aldaar staat op gezette tijden midden in het bos. Ontkomen is geen optie ;)
Staatsbosbeheer heeft geen sticker dus je zal waarschijnlijk natuurmonumenten bedoelen
Plaats reactie