NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Poehe dat is lang geleden, een herfstig Austerlitz. Met plassen en bladeren.
En allemaal mountainbikers, werkvrijdag is tanende :-q
bighit76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 24 juni 2009, 17:51

was heerlijk idd!
vind t toch wel een heel lekker baantje hoor, vooral met dat stuk paars erbij..
fijn dat er eindelijk weer een beetje modder is
four wheels move the body, two wheels move the soul.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jurriaan schreef: vr 30 november 2018, 13:51 Poehe dat is lang geleden, een herfstig Austerlitz. Met plassen en bladeren.
En allemaal mountainbikers, werkvrijdag is tanende :-q
Plassen?!

Aan de bak! Verzamel de troepen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: vr 30 november 2018, 13:51
En allemaal mountainbikers, werkvrijdag is tanende :-q
Haha, Fred krijgt zijn promotie voor de vrijdag keihard terug!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 30 november 2018, 14:56
Jurriaan schreef: vr 30 november 2018, 13:51
En allemaal mountainbikers, werkvrijdag is tanende :-q
Haha, Fred krijgt zijn promotie voor de vrijdag keihard terug!
Oeps, daar zeg je inderdaad wat. Maar vandaag was qua weer de mooiste dag vh weekend.
Heb ook Zeist/Austerlitz vanmorgen gedaan en was nog geen file rijden. 2 rijders op de trails ingehaald en 1 op fietspad bij stukje omleiding (kon ik m'n belletje even gebruiken).
En inderdaad nattigheid, je zou bijna vergeten hoe dat er uit zag en voelde :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Wie weet hoe het zit met de omleidingen op de routes ivm de boswerkzaamheden? Ik kwam er vandaag langs voor het werk, en zag het 1 en ander in een flits, maar het is me niet duidelijk wat er allemaal is afgesloten.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

sama schreef: do 13 december 2018, 18:08 Wie weet hoe het zit met de omleidingen op de routes ivm de boswerkzaamheden? Ik kwam er vandaag langs voor het werk, en zag het 1 en ander in een flits, maar het is me niet duidelijk wat er allemaal is afgesloten.
De groen omcirkelde gebieden zijn afgesloten.
Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Bedankt!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Zaterdag met mijn jongste van 6 jaar 2x Austerlitz Zuid gereden. Parcours lag er mooi bij en omleiding zoals altijd duidelijk aangegeven. Wat alleen jammer was, was de enkele boswielrenner (?) die dan met te weinig geduld naar ons toe komt gefietst. 1x luid briesend en stomend vanaf meters afstand, om dat jochie pardoes de verkeerde kant op te laten fietsen... En even later eentje die op 50m al begint te bellen, waardoor junior netjes aan de kant gaat stil staan en best wel even moet wachten voordat meneer er voorbij is. :~

Van vrijwel alle andere fietsers wel normaal gedrag en aanmoedigingen. :bier: :kiss:

Blijft gevalletje leven en laten leven, waarbij voor mij het plezier van de jonge generatie voorop staat. Als ik alleen rijd, geef ik de kids alle tijd en ruimte, wat me in de praktijk maar weinig echt tijd laat verliezen. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zaskar schreef: ma 17 december 2018, 12:15 En even later eentje die op 50m al begint te bellen, waardoor junior netjes aan de kant gaat stil staan en best wel even moet wachten voordat meneer er voorbij is. :~
Kan me niet voorstellen dat je dit als echt vervelend ervaart. Weet die biker veel hoe snel jouw kleinere ikke aan de kant kan gaan. Als ik kinderen inhaal, bel ik ook op tijd. Soms moeilijk inschatten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Kapitein Iglo schreef: ma 17 december 2018, 12:28
Zaskar schreef: ma 17 december 2018, 12:15 En even later eentje die op 50m al begint te bellen, waardoor junior netjes aan de kant gaat stil staan en best wel even moet wachten voordat meneer er voorbij is. :~
Kan me niet voorstellen dat je dit als echt vervelend ervaart. Weet die biker veel hoe snel jouw kleinere ikke aan de kant kan gaan. Als ik kinderen inhaal, bel ik ook op tijd. Soms moeilijk inschatten.
Bellen is inderdaad netjes, maar in mijn ogen wanneer het bij de situatie past. In mijn ogen (ik draag wel een bril) was het hier niet nodig gezien de locatie (voor de kuil, berg op langs de Traaijweg) en de afstand tussen ons en de beller (in relatie tot zijn snelheid. Op dat deel kan je bijna overal inhalen. Net zoals op de weg geeft bellen vaak een onverwachte reactie bij oudere en jongere rijders :wink:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Blijft een lastige discussie.
Van achteren gaan roepen is erg irritant en komt agressief over.
Bellen (het liefst wel even iets van tevoren) is een stuk beter.
Helemaal niets doen kan juist een schrikreactie geven als je er ineens naast rijdt.
Ik bel altijd even 1x op een wat ruimere afstand, zodat ik ook kan zien of het gehoord wordt.
Wordt er niet op gereageerd, dan bel ik nog een keer.
Uiteraard neem ik sowieso snelheid terug bij het passeren.
Ik rij regelmatig met mijn 2 zonen (7 en 10) op de UHR, dus weet hoe het is om ingehaald te worden.
Ik moet wel zeggen dat de meeste ervaringen zeer positief zijn op een enkele idioot na.
Je kinderen van tevoren instrueren dat ze niet meteen van het pad af hoeven te schieten als er iemand wil inhalen is wel prettig.
Kinderen weten dat ze niet het snelst zijn en voelen een grote druk om zo snel mogelijk opzij te gaan met alle gevolgen van dien.
Ze vertellen dat ze op een wat breder stuk even wat meer naar rechts moeten gaan rijden en ietsje snelheid terug nemen (wel blijven trappen) helpt om ongelukken te voorkomen.
De kinderen voor je laten rijden is ook wel handig. Dat communiceert beter en je fungeert als buffer tussen degene die achterop komt en je kinderen.
Als je dan een idioot tegenkomt kan je jezelf wat breder maken. :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 17 december 2018, 12:28
Zaskar schreef: ma 17 december 2018, 12:15 En even later eentje die op 50m al begint te bellen, waardoor junior netjes aan de kant gaat stil staan en best wel even moet wachten voordat meneer er voorbij is. :~
Kan me niet voorstellen dat je dit als echt vervelend ervaart. Weet die biker veel hoe snel jouw kleinere ikke aan de kant kan gaan. Als ik kinderen inhaal, bel ik ook op tijd. Soms moeilijk inschatten.
Ken de situatie niet, want alleen jij met de jongste en de snellere rijder in kwestie waren er live bij.
Ik bel eventueel (ligt bij sommigen al heel erg gevoelig......) of is het "pas op links of rechts". Het moment/afstand waarop ik dat doe hangt sterk af van situatie. Denk niet dat er een vaste regel voor is. Dus soms is het op 5 meter en idd soms op 50 meter.

Maar je ook zegt Zaskar: Blijft gevalletje leven en laten leven. Daar geen twijfel over mogelijk.
Enne, goed bezig om de jeugd met onze sport kennis te laten maken :-q . Ik was al over de 30 toen ik voor het eerst een MTB zag :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Gisteren en vandaag weer lekker kunnen raggen over Austerlitz. Gister hier en daar nog grote plassen van de buien van zondag, maar vandaag waren die bijna allemaal weer weg. 'k Denk dus dat we de droogte van afgelopen zomer nog niet hebben ingehaald.
bouwpakket schreef: do 13 december 2018, 18:22 De groen omcirkelde gebieden zijn afgesloten.
Afbeelding
Van de twee afsluitingen langs de Woudenbergseweg heeft de eerste (oostelijke) een blauwe omleiding, en de tweede (westelijke) een oranje omleiding. Het is me telkens niet gelukt het einde van de blauwe omleiding te zien; ik kwam uit bij het einde van de oranje omleiding vlak voor het Beauforthuis. 't Is maar een kleinigheid, mijn lol was er niet minder om. :-D

PS: Na afloop in het bos een offroadmotorfiets met kenteken tegenkomen op een plaats waar zo'n ding niet hoort te komen (was niet op de MTB trail). Details lever ik op verzoek per email of PB.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bahco schreef: di 25 december 2018, 16:24 Gisteren en vandaag weer lekker kunnen raggen over Austerlitz. Gister hier en daar nog grote plassen van de buien van zondag, maar vandaag waren die bijna allemaal weer weg. 'k Denk dus dat we de droogte van afgelopen zomer nog niet hebben ingehaald.
bouwpakket schreef: do 13 december 2018, 18:22 De groen omcirkelde gebieden zijn afgesloten.
Afbeelding
Van de twee afsluitingen langs de Woudenbergseweg heeft de eerste (oostelijke) een blauwe omleiding, en de tweede (westelijke) een oranje omleiding. Het is me telkens niet gelukt het einde van de blauwe omleiding te zien; ik kwam uit bij het einde van de oranje omleiding vlak voor het Beauforthuis. 't Is maar een kleinigheid, mijn lol was er niet minder om. :-D

PS: Na afloop in het bos een offroadmotorfiets met kenteken tegenkomen op een plaats waar zo'n ding niet hoort te komen (was niet op de MTB trail). Details lever ik op verzoek per email of PB.
Kom maar op met de details. Die wil boswachter Rob graag hebben 
Plaats reactie