NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: zo 22 december 2019, 23:05
RobBoZ schreef: zo 22 december 2019, 22:03

Vind het zelf heerlijk om te blubberen of in de stromende regen te rijden.
Komt denk ik omdat het in het dagelijkse leven niet bedoeling is dat je vies/nat wordt, maar je dan gewoon even tegen de gebruikelijke gang van zaken in kan.
Weer het kind dat in een plas water springt zijn zegmaar.
Net zoals mensen bv mudruns doen, carnaval vieren, of wat voor "gekke dingen" dan ook om even los te raken van de dagelijkste sleur.

Dus voor de rijder kan het mentaal heel goed zijn.
Voor het materiaal, tsja, daar hoeven wij niet aan mee te betalen, dat is ieders eigen keuze.
Positief bekeken is het zelfs goed voor de economie.

Alleen voor de track is het inderdaad zonde, en voor de mensen die er energie in hebben gestoken om het mooi te houden.
Vermijd zelf dan ook de stukken waar mensen aan bezig zijn geweest en ga gewoon lekker vrij rijden.
Maar dat is niet overal een optie.
Duidelijk. Heb ik verder ook geen probleem mee, als jij wilt baggeren buiten de vaste routes om is dat prima. :-q
Mits toegestaan buiten die vaste routes
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

bouwpakket schreef: zo 22 december 2019, 23:10
Giant-E schreef: zo 22 december 2019, 23:05
Duidelijk. Heb ik verder ook geen probleem mee, als jij wilt baggeren buiten de vaste routes om is dat prima. :-q
Mits toegestaan buiten die vaste routes
Uiteraard.
Is hier tegen de Belgische grens gelukkig allemaal (nog) wat vrijer.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

RobBoZ schreef: zo 22 december 2019, 23:14
bouwpakket schreef: zo 22 december 2019, 23:10
Mits toegestaan buiten die vaste routes
Uiteraard.
Is hier tegen de Belgische grens gelukkig allemaal (nog) wat vrijer.
Zag ik al aan de BoZ :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 22 december 2019, 22:57Wel eens nagedacht hoe het komt dat er "nergens echt modder" was? Zou het misschien kunnen komen omdat een stel malloten afgelopen 5 jaar hun stinkende best hebben gedaan om al die modderplekken weg te werken?
Ik ben blij dat een heleboel mensen het een beetje begrijpen. Dank
Ik denk dat inderdaad een aantal meer uren verspijkeren met schep in de hand dan op de fiets om het voor andere fietsers leuk te houden. :-q
Blijft natuurlijk een groepje rijders die juist een baggerbak leuk vinden, maar die categorie wordt langzaam minder en minder denk ik. Alleen de "die-hards" blijven over.

Maar.......... Alleen morgen nog echt natte dag en dan langzaam weer een beetje droger als ik de vooruitzichten mag geloven.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: ma 23 december 2019, 08:44 Ik denk dat inderdaad een aantal meer uren verspijkeren met schep in de hand dan op de fiets om het voor andere fietsers leuk te houden. :-q
*kuch* :-D :-D

Helaas klopt de uitspraak voor mij
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Pak om aan mijn bagger trekken te komen ook regelmatig ruiterpaden.
Zo kom je ook weer op andere plekken in het bos.
En voor zo ver ik weet is het ook niet verboden tenzij expliciet vermeld. :~
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

RobBoZ schreef: ma 23 december 2019, 09:31 Pak om aan mijn bagger trekken te komen ook regelmatig ruiterpaden.
Zo kom je ook weer op andere plekken in het bos.
En voor zo ver ik weet is het ook niet verboden tenzij expliciet vermeld. :~
Ruiters zullen er niet blij mee zijn. Wij bikers verdichten de grond, wat niet lekker is voor de paarden. Daarnaast zijn paarden schrikdieren en een biker is niet iets wat ze zullen verwachten op een ruiterpad. Wij willen ook geen ruiters op de mtb paden....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

bouwpakket schreef: ma 23 december 2019, 11:52 Ruiters zullen er niet blij mee zijn. Wij bikers verdichten de grond, wat niet lekker is voor de paarden. Daarnaast zijn paarden schrikdieren en een biker is niet iets wat ze zullen verwachten op een ruiterpad. Wij willen ook geen ruiters op de mtb paden....
Zit zelf ook niet te wachten op een paard die mij van m'n fiets af schopt, of om uberhaubt iemand te hinderen.
Kies ook tijden en weersomstandigheden uit waarbij ieder normaal mens lekker thuis is.
Op een ruiterpad nog nooit de confrontatie gehad, wel een aantal keer op de mtb route.
Maar dan is het gewoon de snelheid er uit, even kenbaar maken dat je in ga halen en vriendelijk groeten.
Er is genoeg bos voor iedereen hier.

De grond ligt er daar ook stevig bij dus ze richten geen schade aan.
Enige nadeel is dat je uit moet kijken dat je geen omhoogvliegend stuk paardenstront inslik. :tong
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Grappig, rij graag buiten routes, maar ruiterpaden mijd ik als de pest haha. Mulle of erg modderige bedoening meestal. Wat me wel opvalt als ik toevallig toch op zo'n pad beland, dat je er bijna niet meer vanaf komt wegens ontbrekende kruisingen. En met uitzondering van in de directe omgeving van maneges zie ik zeer zelden paarden hier op de Heuvelrug.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Maar moge het wel duidelijk zijn dat buiten de routes rijden op de UHR niet toegestaan is
maar dat zal vast iedereen weten, die kan lezen
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Er is altijd wel een plek waar je kan fietsen, ook in stromende regen of sneeuwpap.
Gewoon een kwestie van juiste locatie uitzoeken en verder denken dan je locale rondje.
Langs de kust is de grond vaak stukken droger en wil je old school modder stampen kan je genoeg lol beleven op old school routes of gebieden waar je vrij mag rijden.
Vroeger hadden we nog Zandvoort en hier was zelfs in de meest slechte weersomstandigheden nog “droog” te fietsen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef: ma 23 december 2019, 08:44 Maar.......... Alleen morgen nog echt natte dag en dan langzaam weer een beetje droger als ik de vooruitzichten mag geloven.
O weerman Fred maak mij gek met droge tracks :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Neem fietspaden en gravelpaden en combineer dat met een gravelfiets met spatborden. Een werkend recept voor een droge fietstocht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Gisteren ochtend m'n eerste rondje in NL gereden :D maar zo nat dat het buiten was/is, zo droog was heel het GNR gebied single track, gravel, klinkers, asfalt paden alles goed te doen zonder te veel water :-D frips was het dan wel weer voor deze meneer :D :lol: maar met een rondje van ongeveer 30km ben je zo snel weer thuis dus mag ik ook niet mopperen :tong
Bike staat weer start klaar voor tweede kerstdag ochtend :-D :-q
Huizen, Naarden, Bussumerheide, Laren, Blaricum, Crailo, Bikbergen en Finish :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 23 december 2019, 21:28Neem fietspaden en gravelpaden en combineer dat met een gravelfiets met spatborden. Een werkend recept voor een droge fietstocht.
Doe bijna niet anders................
Jurriaan schreef: ma 23 december 2019, 21:09
Fred (mtb-sport) schreef: ma 23 december 2019, 08:44 Maar.......... Alleen morgen nog echt natte dag en dan langzaam weer een beetje droger als ik de vooruitzichten mag geloven.
O weerman Fred maak mij gek met droge tracks :bier:
Ik geef net zoals alle voorspellers geen garantie. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie