NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: ma 20 januari 2020, 14:41 Vrij dapper dat hier toe te geven. Nog beter was geweest - in mijn optiek- als je ernaar had gehandeld alvorens je de track op ging. Ik vind het namelijk wel wat lastig te geloven dat je halverwege dacht "hee, ik heb mijn helm niet op".
Vind ik ook erg gek..
Ik stap de fiets niet op voor ik me helm op heb.
En dan 2e vraag je hebt hem daarna wel opgezet? Hing die aan je stuur dan of zo?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Tja, je hoeft het niet te geloven natuurlijk, wordt ook niet om gevraagd........... Heb blijkbaar gewoon een goede helm :wink:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Is me ook een keertje overkomen toen ik met de kleine aan het fietsen was (Hoge Vuursche in dit geval). Na 20 minuten kwam ik er pas achter dat ik 'em niet op had. Ondanks de beperkte snelheid voelde ik me ineens toch wel erg bloot :oops: (Naar de auto terug gefietst om 'em op te zetten, je moet tenslotte het goede voorbeeld geven aan de volgende generatie :winkie: )

Kortom: ik geloof je! :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Blijkbaar, fijn dat-ie zo lekker zit dat je hem dus niet voelt. Maar toen je erachter kwam, ben je wel doorgegaan over het parcours, begrijp ik uit je eerlijkheid. Dan wil ik je graag in overweging geven dat voortaan (hoewel dit natuurlijk nooit meer gaat gebeuren) ook niet meer te doen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik denk dat ik je inderdaad gezien heb. Het valt vandaag de dag op als je geen helm op hebt.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als er een gigantische trein voorbijgekomen is met mensen, die een UHR trailcrew shirt aan hadden, dan is de kans groot dat ik je gezien heb en ingehaald. Maar dat kan ook in ieder geval iemand anders zijn
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik voel mijn helm net zo min als ik mijn bril voel. Soms moet er een spiegel aan te pas komen, of mijn handen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Soms ben ik al halverwege het rondje voordat ik door heb dat ik mijn fiets vergeten ben :bier:






(oké, sorry, erg flauw :-{ . Ik kan me iets bij die helm voorstellen, maar zelf voel ik me direct kaal als ik die helm niet op heb. Zelfs kwetsbaar, hoewel ik zelden op mijn bek ga.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Tijdje geleden bepakt en bezakt onderweg richting zeist (uurtje rijden) en er bij de afslag zeist achter komen dat ik me helm vergeten was... Omgekeerd naar huis gegaan. Zonder helm waag ik het er niet op.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: ma 20 januari 2020, 18:24 Soms ben ik al halverwege het rondje voordat ik door heb dat ik mijn fiets vergeten ben :bier:






(oké, sorry, erg flauw :-{ . Ik kan me iets bij die helm voorstellen, maar zelf voel ik me direct kaal als ik die helm niet op heb. Zelfs kwetsbaar, hoewel ik zelden op mijn bek ga.)
Ah dan ga je dus nooit tot het uiterste is mij verteld...

Want dan ga je tenminste nog wel is op je plaat.. (sommige zeggen dat als je nooit valt je dus niet tot het uiterste bent gegaan)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanuit regio R'dam ooit naar Zeist gereden, daar aangekomen..... schoenen vergeten.
Ik ben ze toch maar thuis gaan halen. :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: ma 20 januari 2020, 18:31
Lars TB schreef: ma 20 januari 2020, 18:24 (...hoewel ik zelden op mijn bek ga.)
Ah dan ga je dus nooit tot het uiterste is mij verteld...
Nee, als je op je bek gaat, dan ga je voorbij het uiterste. Ik probeer precies het uiterste aan te houden :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

pietervl schreef: ma 20 januari 2020, 16:48 Ik denk dat ik je inderdaad gezien heb. Het valt vandaag de dag op als je geen helm op hebt.

Haha, ja met mijn tempo of skillz zal ik niet zo snel opvallen :wink: Voor de helderheid, draag anders altijd een helm en val dan nog minder op.........
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: ma 20 januari 2020, 18:36
RoySmit schreef: ma 20 januari 2020, 18:31

Ah dan ga je dus nooit tot het uiterste is mij verteld...
Nee, als je op je bek gaat, dan ga je voorbij het uiterste. Ik probeer precies het uiterste aan te houden :wink:
Dus wat ik op Hoge ginkel deed was iets teveel van het goede :lol: :lol:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb 10 jaar zonder helm gereden tot ik filmpjes ging maken en geen zin had in gezeur. Je bent kwetsbaarder op straat dan op Nederlandse mtb routes in mijn beleving maar goed.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie