NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

vibemaker schreef: vr 5 juni 2020, 11:00
Horsthil schreef: vr 5 juni 2020, 10:55 Men zegt dat ik in een boomhutje in het bos woon en zo altijd de route in de gaten houdt.
Afbeelding
Ik ben helaas niet zo goed in wiskunde
Laatst gewijzigd door Horsthil op vr 5 juni 2020, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Horsthil schreef: vr 5 juni 2020, 11:38
vibemaker schreef: vr 5 juni 2020, 11:00
Afbeelding
Ik heb helaas niet zo goed in wiskunde
en je taal gebruik wordt er ook niet beter op zo :lol: :bier: :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

RoySmit schreef: vr 5 juni 2020, 12:08
Horsthil schreef: vr 5 juni 2020, 11:38

Ik heb helaas niet zo goed in wiskunde
en je taal gebruik wordt er ook niet beter op zo :lol: :bier: :winkie:
Komt omdat ie in het bos niemand heeft om tegen te praten.

Of misschien was z’n tipp-ex op... :bier:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Oeps :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

vibemaker schreef: vr 5 juni 2020, 12:21
RoySmit schreef: vr 5 juni 2020, 12:08

en je taal gebruik wordt er ook niet beter op zo :lol: :bier: :winkie:
Komt omdat ie in het bos niemand heeft om tegen te praten.

Of misschien was z’n tipp-ex op... :bier:
Ik denk vooral omdat hij veel tegen zichzelf praat en ja dan maakt het niet uit :lol: :lol: :bier:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Horsthil schreef: vr 5 juni 2020, 08:59 Van de week ging ik boodschappen doen, kwam ik in de buurt van de MTBroute...werd ik gelijk helemaal verrot gescholden. Bizar
:o boodschappen doen? Dat mag toch niet. Online boodschappen doen en thuis laten bezorgen is toch het devies???
:roll:



:bier:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

RoySmit schreef: vr 5 juni 2020, 13:51
vibemaker schreef: vr 5 juni 2020, 12:21
Komt omdat ie in het bos niemand heeft om tegen te praten.

Of misschien was z’n tipp-ex op... :bier:
Ik denk vooral omdat hij veel tegen zichzelf praat en ja dan maakt het niet uit :lol: :lol: :bier:
:winkie:
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

Hoewel ik ook wel snap dat delen van de route afgesloten moesten worden en het werk wat de vrijwilligers daarbij verrichten waardeer, is het ook wel eens goed om het vanuit een ander perspectief te bekijken.

Sinds dat de routes in Zeist en Austerlitz zijn afgesloten is namelijk de overlast door mountainbikers rondom de routes flink toegenomen. Vanuit eigen ervaring merk ik dat doordat de routes gesloten zijn er steeds meer mountainbikers gebruikmaken van de wandelpaden en daarbij weinig tot geen rekening houden met andere gebruikers. Niet iedereen kan en wil uitwijken naar andere routes zoals Den Treek, Leersum en Lage Vuursche en kiezen er desondanks toch voor om hier toch in het bos te gaan fietsen.

Alleen daarom al hoop ik dat de routes zo snel mogelijk weer opengaan. Op deze manier gaat er aardig wat goodwill verloren en er wordt dan ook aardig wat gemopperd in het bos. Het is dan ook lastig uitleggen dat er wel mountainbike routes zijn maar dat die momenteel allemaal door omstandigheden gesloten zijn.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kamino schreef: vr 5 juni 2020, 14:09 Hoewel ik ook wel snap dat delen van de route afgesloten moesten worden en het werk wat de vrijwilligers daarbij verrichten waardeer, is het ook wel eens goed om het vanuit een ander perspectief te bekijken.

Sinds dat de routes in Zeist en Austerlitz zijn afgesloten is namelijk de overlast door mountainbikers rondom de routes flink toegenomen. Vanuit eigen ervaring merk ik dat doordat de routes gesloten zijn er steeds meer mountainbikers gebruikmaken van de wandelpaden en daarbij weinig tot geen rekening houden met andere gebruikers. Niet iedereen kan en wil uitwijken naar andere routes zoals Den Treek, Leersum en Lage Vuursche en kiezen er desondanks toch voor om hier toch in het bos te gaan fietsen.

Alleen daarom al hoop ik dat de routes zo snel mogelijk weer opengaan. Op deze manier gaat er aardig wat goodwill verloren en er wordt dan ook aardig wat gemopperd in het bos. Het is dan ook lastig uitleggen dat er wel mountainbike routes zijn maar dat die momenteel allemaal door omstandigheden gesloten zijn.
Dat andere perspectief was vooraf ook duidelijk. Een afsluiting van een (deel van een) route is geen eenvoudige. De terreineigenaar moet daarbij ook de afweging maken wat de mogelijke impact is. De routes Zeist en Austerlitz zijn eigenlijk langer open gebleven dan vanuit onderhoud wenselijk was. Dit om tijdens Corona tijd mensen toch de mogelijkheid te geven om die noodzakelijke frisse neus te halen. De schade was echter op een gegeven moment zo groot dat er niets anders besloten kon worden.

Diezelfde Corona maatregelen hebben er ook voor gezorgd dat er een heel grote nieuwe groep fietsers bij is gekomen. Vooral deze groep fietsers blijken nog niet bekend met de toegangsregels en rijden gewoon het bos door. Zijn zich van geen kwaad bewust. Diezelfde "nieuwe bikers" troffen we namelijk ook regelmatig op de routes aan terwijl ze niet eens wisten dat ze op een mountainbike route reden.

De afsluiting hebben we geprobeerd zo duidelijk mogelijk aan te geven en te communiceren (linten, bordjes, facebook, website, kranten, etc). Ondanks dat bleken er nog steeds bikers te komen (lokaal of uit alle hoeken van het land), die vervolgens delen van de volledig afgesloten route af gingen rijden om te kijken welk deel ze wel konden rijden. Gelukkig is dat een heel kleine groep geweest en kon het merendeel wel het geduld opleveren

Wat ik ook merk is dat er door het ontbreken van fietsevenementen steeds meer mensen zelf routes uit gaan stippelen. Ik ben vooral Komoot gebruikers tegengekomen die zich door hun app over wandelpaden lieten sturen. Die app geeft niet aan dat je er niet mag fietsen. Ik wens de handhavers veel succes met deze "nieuwe plaag"
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: vr 5 juni 2020, 14:34 Ik wens de handhavers veel succes met deze "nieuwe plaag"
Ik hoor nog heel lang geleden Jan Tupker boswachter bij Soest tijdens gesprek omtrent clubwedstrijd/vergunning nog aangeven "Dat mountainbiken is net zoals het windsurfen, over paar jaar is dat weer voorbij"..................

Verder was het inderdaad een bijna "duivels" dilemma wanneer afsluiten en realiserend dat bikers alternatieven zoeken die je juist probeerde te voorkomen door de aanleg van vast routes.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Fred (mtb-sport) schreef: vr 5 juni 2020, 14:45
bouwpakket schreef: vr 5 juni 2020, 14:34 Ik wens de handhavers veel succes met deze "nieuwe plaag"
Ik hoor nog heel lang geleden Jan Tupker boswachter bij Soest tijdens gesprek omtrent clubwedstrijd/vergunning nog aangeven "Dat mountainbiken is net zoals het windsurfen, over paar jaar is dat weer voorbij"..................

Verder was het inderdaad een bijna "duivels" dilemma wanneer afsluiten en realiserend dat bikers alternatieven zoeken die je juist probeerde te voorkomen door de aanleg van vast routes.
Daarom ben ik ook heel blij met de Den Treek routes als alternatief om de hoek
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: vr 5 juni 2020, 14:47
Fred (mtb-sport) schreef: vr 5 juni 2020, 14:45 Ik hoor nog heel lang geleden Jan Tupker boswachter bij Soest tijdens gesprek omtrent clubwedstrijd/vergunning nog aangeven "Dat mountainbiken is net zoals het windsurfen, over paar jaar is dat weer voorbij"..................

Verder was het inderdaad een bijna "duivels" dilemma wanneer afsluiten en realiserend dat bikers alternatieven zoeken die je juist probeerde te voorkomen door de aanleg van vast routes.
Daarom ben ik ook heel blij met de Den Treek routes als alternatief om de hoek
Oh ja, daar was ook een route heb ik gehoord/gelezen.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Den Treek heeft gelukkig geen mulzand dan wel een afsluiting :bier:

Zijn er al druppels die de grond hebben bereikt? We hebben inmiddels een paar buien achter de rug :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: vr 5 juni 2020, 14:45
bouwpakket schreef: vr 5 juni 2020, 14:34 Ik wens de handhavers veel succes met deze "nieuwe plaag"
Ik hoor nog heel lang geleden Jan Tupker boswachter bij Soest tijdens gesprek omtrent clubwedstrijd/vergunning nog aangeven "Dat mountainbiken is net zoals het windsurfen, over paar jaar is dat weer voorbij"..................
Dezelfde Jan die een tijd geleden nog tegen een vriend van mij zei dat route Soest goed wordt onderhouden.
:lol:

Als je de weg niet kent verdwaal je gegarandeerd
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jurriaan schreef: vr 5 juni 2020, 17:42 Den Treek heeft gelukkig geen mulzand dan wel een afsluiting :bier:

Zijn er al druppels die de grond hebben bereikt? We hebben inmiddels een paar buien achter de rug :wink:
Er zijn inderdaad druppels die de grond hebben bereikt, en die hebben de toplaag, zoals verwacht, licht vochtig gemaakt. Volstrekt niet voldoende, maar ja, leg het maar weer uit aan de goegemeente. We blijven nog wel een paar daagjes dicht, of langer, indien nodig :((
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie