NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef: vr 12 juni 2020, 18:38 Het niveau "ik heb op <social medium X> over <dit> gelezen <dat>" kunnen we op dit forum best ontstijgen.
Een review van een vaste fietsmaat neem ik wel iets serieuzer dan social media.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Giant-E schreef: vr 12 juni 2020, 20:58
bert l. schreef: vr 12 juni 2020, 18:38 Het niveau "ik heb op <social medium X> over <dit> gelezen <dat>" kunnen we op dit forum best ontstijgen.
Een review van een vaste fietsmaat neem ik wel iets serieuzer dan social media.
Volgens mij is er niet heel veel gladgestreken. Enkel een dropje die je nu ook rechts kunt nemen, op het gedeelte langs de Traayweg.
Maar fiets hem zelf, dan kun je het beter beoordelen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je hebt gelijk. Ga ik snel doen. :-q
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Weet niet wat Oberstreckenführer Bert die Trackkabouters toegeschoven heeft, maar de routes liggen er erg lekker bij...

...net beide routes twee keer gefietst sinds lange tijd, maar was weer ouderwets genieten. Heb ook niet het idee dat de routes overdreven glad getrokken zijn; gewoon erg goed hersteld. Hoop dat de routes weer voor lange tijd open kunnen blijven.

Onder weg nog even bij een paar man aangehaakt, waarvan er een ook op dit forum zit als ik het goed begreep... Heb alleen even niet je (forum)naam kunnen achterhalen, toen we het stuk langs Kerckebosch op moesten. Ging wel even lekker op zo vanaf het Beauforthuis.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Oberstreckenführer 😀
Die houwen we d’rin.

Bouwpakket heeft dit op zijn kerfstok. Veel geduld. Tijd wachten op regen. Dat staat in het handboek Dirt Road Maintenance. Leemhoudend zand aanbrengen. Met heel veel vrijwilligers omspitten. Regenbuien doen de rest. Ik
Oja, op tijd besluiten om te sluiten als de paden uit elkaar vallen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Vandaag voor het eerst Zeist en Austerlitz gedaan. (Normaal rondom Apeldoorn aan de gang)

Vond het super leuk al dat gedraai en dikke kudo's voor de mensen die het onderhouden. Vond het erg heel goed bij liggen.

En ik had het ook veel drukker verwacht.
MountainMo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 april 2020, 20:32
Mijn mountainbike: Pace R295, Cannondale Rush Carbon

Vanmorgen vroeg via Hoge Vuursche en Soest naar Austerlitz. Hopi kudoos voor de crew! Heerlijke flow zit er weer in. Trek je niets aan van al die gasten met ontstoken neulklieren😂
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Lekker fris buitje met een klap onweer toen ik net in Zeist reed.. Dat was wel meer dan 5mm dat er gevallen is. #doorweekt
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Vanmorgen - ruim voor de regen - getest of Zeisterlitz weer 'tandemproof' is. Het antwoord is JA :-q :-q :-q
We waren niet bepaald de enigen op de tracks ....... :winkie:
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Austerlitz ligt er als geheel echt top bij, in tegenstelling tot zeist helemaal geen mul zand.

Het begon vandaag precies toen ik bij het beaufort huis was keihard te regen en dat voor een paar uur lang. 5 kilometer verderop heeft het nooit geregend. Er heeft iemand een hele goede regendans gedaan!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

via facebook :



Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bahco schreef: vr 12 juni 2020, 17:58 'k Ben alleen niet blij dat mijn conditie in die maanden een beetje zoek is geraakt ... :((
Kunnen we wel eens een topic over maken, dat daar wat meer aangedaan moet worden.

Wat betreft Zeisterlitz mag ik nog enig geduld hebben. Dus houdt het netjes :bier:
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Jurriaan schreef: zo 14 juni 2020, 17:31
Bahco schreef: vr 12 juni 2020, 17:58 'k Ben alleen niet blij dat mijn conditie in die maanden een beetje zoek is geraakt ... :((
Kunnen we wel eens een topic over maken, dat daar wat meer aangedaan moet worden.

Wat betreft Zeisterlitz mag ik nog enig geduld hebben. Dus houdt het netjes :bier:
Vanochtend vroeg weer twee rondjes Austerlitz gereden; het ging alweer een stuk beter. Wat ook hielp is dat tussen vrijdagmiddag en vanochtend een heleboel vrijwilligers alle mulle stukken vastgereden hebben. 8)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wist niet dat je conditie, route gerelateerd is :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Dat was alweer een tijdje geleden, heb het idee dat er meer flow in zit door de nieuwe leemlaag. Kan ook door mijn fully komen die ik nog niet zolang heb ;) Complimenten voor de vrijwilligers die het parkoers onderhouden! Zeisterlitz in combinatie met Henschoten is een mooie afwisseling, 2 parkoersen met ieder een eigen karakter.
Plaats reactie