NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Als het goed is met maximaal 80 km/u Fred. 8)

Weet dat dit soort gedrag (negeren van stoplichten, oversteken daar waar het niet de bedoeling is etcetera) tijd en energie kost omdat het zorgt voor klachten. Ook gaat het ten koste van broodnodige goede wil bij partijen die we nodig hebben.

Gewoon netjes de route en de verkeersregels volgen maakt het leven van veel mensen dus een stukje makkelijker.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bottecchia schreef: ma 27 juli 2020, 14:13 Als het goed is met maximaal 80 km/u Fred. 8)

Weet dat dit soort gedrag (negeren van stoplichten, oversteken daar waar het niet de bedoeling is etcetera) tijd en energie kost omdat het zorgt voor klachten. Ook gaat het ten koste van broodnodige goede wil bij partijen die we nodig hebben.

Gewoon netjes de route en de verkeersregels volgen maakt het leven van veel mensen dus een stukje makkelijker.
Waarom ben ik ook zo eerlijk
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: ma 27 juli 2020, 13:48
RoySmit schreef: ma 27 juli 2020, 13:17

En zo had ik er dus inderdaad nooit over nagedacht.

Ga ik dat toch ook maar is doen :bier:
Weet je wel hoe hard ik daar aan kom op mijn H2SX? Nee, dus.................

Ik denk een gangetje of 200? :tong :bier: :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

RoySmit schreef: ma 27 juli 2020, 15:35
Bottecchia schreef: ma 27 juli 2020, 14:13 Als het goed is met maximaal 80 km/u Fred. 8)

Weet dat dit soort gedrag (negeren van stoplichten, oversteken daar waar het niet de bedoeling is etcetera) tijd en energie kost omdat het zorgt voor klachten. Ook gaat het ten koste van broodnodige goede wil bij partijen die we nodig hebben.

Gewoon netjes de route en de verkeersregels volgen maakt het leven van veel mensen dus een stukje makkelijker.
Waarom ben ik ook zo eerlijk
Mijn bericht was meer van algemene aard want je bent beslist niet de enige.

De meeste mensen zullen er gewoon niet bij stilstaan dat het een negatieve impact kan hebben. Daarom is het goed om dat af en toe onder de aandacht te brengen. Dus bedankt voor de voorzet. :wink:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bottecchia schreef: ma 27 juli 2020, 16:20
RoySmit schreef: ma 27 juli 2020, 15:35

Waarom ben ik ook zo eerlijk
Mijn bericht was meer van algemene aard want je bent beslist niet de enige.

De meeste mensen zullen er gewoon niet bij stilstaan dat het een negatieve impact kan hebben. Daarom is het goed om dat af en toe onder de aandacht te brengen. Dus bedankt voor de voorzet. :wink:

Is ook zeker zo!

En ook goed om dan de spiegel voor te houden en het dus niet meer te doen!

Dus wisselwerking alleen maar goed!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gewoon route volgen, dat is het beste voor alle partijen. Enne, ik mag graag ‘ietsjes’ harder rijden dan formeel zal mogen, maar daar echt geen 200 km/u of meer. Daar zijn betere plekjes voor :winkie:
Bij Zeist idd paar oversteeks en geef toe dat ik niet altijd wacht tot het licht groen is. Maar hou wel de ‘formele’ route aan, want dat zijn we de meest veilige oversteeks, zeker ook die bij HV.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Bij HV kan je die illegale overstekers voorkomen door het einde van de track ook iets verderop te laten eindigen bij de kruising. Weet niet of het mogelijk is, maar als er nog 40 meter parallel aan de weg wordt toegevoegd ben je er lijkt me.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

markpatat schreef: ma 27 juli 2020, 21:24 Bij HV kan je die illegale overstekers voorkomen door het einde van de track ook iets verderop te laten eindigen bij de kruising. Weet niet of het mogelijk is, maar als er nog 40 meter parallel aan de weg wordt toegevoegd ben je er lijkt me.
Is direct al bij aanleg onderzocht. De eigenaar van dat perceel wil daar geen route
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Meer on-topic is het wel bijzonder hoe er bij de oversteek van Zeist een schuin olifantenpad is ontstaan terwijl de veilige, rechte oversteek er gewoon naast ligt. Is dit nou het gevolg van massale strava verblinding dat er perse een halve seconde gewonnen moet worden? :lol:

Ik was met een deel van mijn nageslacht en koos dus noodgedwongen de correcte en veilige optie ;) Het rondje lag er mooi bij trouwens, hij heeft genoten (en ik dus ook) :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is vreemd dat mensen een stuk asfalt niet als onderdeel van de route zien... . :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zie op Strava ook mensen die een top 10 tijd rijden waarbij zij de weg recht oversteken.

Even iets anders, is er ook een soort van website waarop je bijv. een perceel bosgrond kunt kopen, of is alles in NL al "bezet" ?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 00:32 Zie op Strava ook mensen die een top 10 tijd rijden waarbij zij de weg recht oversteken.

Even iets anders, is er ook een soort van website waarop je bijv. een perceel bosgrond kunt kopen, of is alles in NL al "bezet" ?
In Noord Limburg is regelmatig wat te koop. Google is your Friend
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bouwpakket schreef: di 28 juli 2020, 07:03
Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 00:32 Zie op Strava ook mensen die een top 10 tijd rijden waarbij zij de weg recht oversteken.

Even iets anders, is er ook een soort van website waarop je bijv. een perceel bosgrond kunt kopen, of is alles in NL al "bezet" ?
In Noord Limburg is regelmatig wat te koop. Google is your Friend
Je hebt een aantal wat duistere partijen die mensen met wat geld bellen en suggereren dat je hier dan 'op termijn' een villa kan bouwen en vragen veel te hoge prijzen. Daar kan je als bosbouwer niet tegenop.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 00:32 Even iets anders, is er ook een soort van website waarop je bijv. een perceel bosgrond kunt kopen, of is alles in NL al "bezet" ?
Kwam deze tijdje terug tegen in een gebied waar je volgens mij ook graag komt :P

Locatie: https://www.mapillary.com/map/im/V8N2a8ZwybcKwiqp25i3Qw
Afbeelding

Er zijn verschillende sites waar bosgrond aangeboden wordt
https://www.bosverkoop.nl/bosperceel-kopen
https://bostekoop.nl/bos-kopen/kaart/

Handig: marktplaats biedt ook de optie "verzenden" aan.. :tong
https://www.marktplaats.nl/q/bosgrond/
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

openkaart schreef: di 28 juli 2020, 17:07
Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 00:32 Even iets anders, is er ook een soort van website waarop je bijv. een perceel bosgrond kunt kopen, of is alles in NL al "bezet" ?
Kwam deze tijdje terug tegen in een gebied waar je volgens mij ook graag komt :P

Locatie: https://www.mapillary.com/map/im/V8N2a8ZwybcKwiqp25i3Qw
Afbeelding

Er zijn verschillende sites waar bosgrond aangeboden wordt
https://www.bosverkoop.nl/bosperceel-kopen
https://bostekoop.nl/bos-kopen/kaart/

Handig: marktplaats biedt ook de optie "verzenden" aan.. :tong
https://www.marktplaats.nl/q/bosgrond/
Thanks ik ga eens kijken :winkie:
Plaats reactie