NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bike-chica schreef: wo 19 augustus 2020, 10:20Voor wie de behoefte voelt veel PR's te rijden: dit is je kans. Een geasfalteerde route momenteel. :D
Dank voor de tip, maar P.R.'s rijden zit niet meer in mijn systeem en lukt ook niet meer om eerlijk te zijn...............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: wo 19 augustus 2020, 11:30
Bike-chica schreef: wo 19 augustus 2020, 10:20Voor wie de behoefte voelt veel PR's te rijden: dit is je kans. Een geasfalteerde route momenteel. :D
Dank voor de tip, maar P.R.'s rijden zit niet meer in mijn systeem en lukt ook niet meer om eerlijk te zijn...............
jawel joh gewoon die mtb weer een keer pakken en proberen
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Het ligt er echt niet zo goed bij, nogal veradelijk eerder.
Als je zin hebt om hard te rijden hou daar dan rekening mee.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

At1 schreef: wo 19 augustus 2020, 19:24 Het ligt er echt niet zo goed bij, nogal veradelijk eerder.
Als je zin hebt om hard te rijden hou daar dan rekening mee.
Inderdaad dit. Lekker relaxed gereden, maar best vaak driftend achterwiel
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: wo 19 augustus 2020, 19:33
At1 schreef: wo 19 augustus 2020, 19:24 Het ligt er echt niet zo goed bij, nogal veradelijk eerder.
Als je zin hebt om hard te rijden hou daar dan rekening mee.
Inderdaad dit. Lekker relaxed gereden, maar best vaak driftend achterwiel
Ligt vast niet aan je profielloze band :wink: :D
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

RoySmit schreef: wo 19 augustus 2020, 19:57
bouwpakket schreef: wo 19 augustus 2020, 19:33
Inderdaad dit. Lekker relaxed gereden, maar best vaak driftend achterwiel
Ligt vast niet aan je profielloze band :wink: :D
Nope. Mijn meissie met meer profiel had het ook 😎
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RoySmit schreef: wo 19 augustus 2020, 13:32jawel joh gewoon die mtb weer een keer pakken en proberen
OK, dat dan gedaan vanochtend. Was pas 4e ritje op MTB dit jaar :oops: en Zeist/Austerlitz gepakt onder prima omstandigheden. Ondergrond bijna overal erg hard met dun laagje zand er op om te schuiven............. Maar paar dagen regen (geen harde buien) zou wel lekker zijn voor de trails en de natuur in zijn algemeenheid.
Verder was het niet al te druk en met inhalen en ingehaald worden ging alles erg relaxed, geen klagen. :-q
Opvallend: Paar stukken vooral langs de Traayweg worden redelijk onoverzichtelijk door de groei van dat groene spul :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: za 22 augustus 2020, 15:27
RoySmit schreef: wo 19 augustus 2020, 13:32jawel joh gewoon die mtb weer een keer pakken en proberen
OK, dat dan gedaan vanochtend. Was pas 4e ritje op MTB dit jaar :oops: en Zeist/Austerlitz gepakt onder prima omstandigheden. Ondergrond bijna overal erg hard met dun laagje zand er op om te schuiven............. Maar paar dagen regen (geen harde buien) zou wel lekker zijn voor de trails en de natuur in zijn algemeenheid.
Verder was het niet al te druk en met inhalen en ingehaald worden ging alles erg relaxed, geen klagen. :-q
Opvallend: Paar stukken vooral langs de Traayweg worden redelijk onoverzichtelijk door de groei van dat groene spul :winkie:
Lekker Fred!! Je hebt ongetwijfeld weer genoten op de MTB na zo'n tijd! :-q :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RoySmit schreef: za 22 augustus 2020, 21:22Lekker Fred!! Je hebt ongetwijfeld weer genoten op de MTB na zo'n tijd! :-q :-q
Beetje “mixed emotions”. Merk gewoon dat ik er een beetje uit ben qua MTB’en en moet “het gevoel” weer terug zien te krijgen en of dat gebeurt? Geen idee, momenteel heb ik meer met de race/gravel (P1 en P2) en MTB op P3.
Los daarvan is het wel lekker dat je zo dicht in de buurt woont van leuke en goed onderhouden trails :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Heerlijk rondje gereden vandaag, baantje lag er top bij. Zag ik het nu goed dat er weer een (nieuwe) 'flitspaal' langs de baan geplaatst werd?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

KingCrash schreef: za 5 september 2020, 17:27 Heerlijk rondje gereden vandaag, baantje lag er top bij. Zag ik het nu goed dat er weer een (nieuwe) 'flitspaal' langs de baan geplaatst werd?
Nee dit is versie x van de passanten teller. Deze hangt al een tijdje. Ik moest de infrarood sensor beter ophangen. Ben benieuwd of het geholpen heeft
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

dus ik tel mee :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
ab7
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 22 september 2020, 10:43

Na een jaar of 10 meelezen eindelijk een account. Gisteravond namelijk een zonnebril gevonden op Zeist. Zonder terugfietsen lag ik vanzelfsprekend op KOM-koers, dus ik hoop dat iemand m komt claimen. Stuur een PB met kleur en merk als je er 1 verloren bent.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ab7 schreef: di 22 september 2020, 11:02 Na een jaar of 10 meelezen eindelijk een account. Gisteravond namelijk een zonnebril gevonden op Zeist. Zonder terugfietsen lag ik vanzelfsprekend op KOM-koers, dus ik hoop dat iemand m komt claimen. Stuur een PB met kleur en merk als je er 1 verloren bent.
Welkom!
En gelijk een goede daad verrichten beter kan je niet beginnen natuurlijk! :-q
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Daan Brinkers schrijft op facebook het volgende :

Beste bos wandelaars. Ik begrijp dat het een mooie dag is. Het is herfst en overal zijn er mooie paddenstoelen te zien om te fotograferen. Zoals altijd zijn we met meerdere mensen in het bos en moeten we rekening met elkaar houden. Zo hebben wij in het bos een mooi mountainbike pad waarop wij mountainbikers alleen mogen fietsen en nergens anders. Helaas kom ik regelmatig mensen tegen op het mountainbike pad die denken dat ze daar mogen wandelen (volgensmij is het zelfs strafbaar). Ik wil deze mensen er graag op duidelijk maken dat dit voor fietser en wandelaar gewoon enorm gevaarlijk is. Ik ben zelf geen snelle fietser maar heb vorig jaar wel perongeluk op deze manier een hond dood gereden in Nijmegen en mijn sleutelbeen gebroken door tegen een boom te klappen. Vandaag was het weer raak dat er ineens een hond om een bocht sprong en tegen de achterkant van mijn voorwiel aan rende waardoor mijn stuur dubbel klapte en ik een koprol maakte. Gelukkig kwam ik en hond er nu goed vanaf.

Blijf dus alsjeblieft voor uw en onze veiligheid en voor uzelf, hond en kinderen van deze paden af. Wij fietsen ook niet op wandelpaden. Mountainbike paden zijn vaak goed herkenbaar aan de kleine bordjes met pijlen, de banden sporen en de bermen in bochten. Ik begrijp dat je er perongeluk een keer op kan komen, maar de hoeveelheid mensen die ik tegen kom is niet normaal (rond de 20 vandaag). Als ik stop en vriendelijk wil praten krijg ik altijd een grote bek tegen me opgezet..... Ik en mijn mede mountainbikers stellen het heel erg op prijs. Dankuwel.



voor zover ik weet is het niet strafbaar om op een mountainbike route te lopen ......???

Uiteraard krijgt Daan een bak ellende over zich heen gegooid van wandelaard die klagen over mountainbikers die buiten de route om fietsen .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Plaats reactie