NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Batak schreef: di 20 oktober 2020, 00:39
VintigeBiker schreef: ma 19 oktober 2020, 22:51

Fijn om dat te horen

Echter had ik geregeld tijd genoeg om een fiets voor me te bekijken en kon de stickers vaak niet vinden,gelukkig viel het dus mee :-D
Bij mij zit hij op de binnenkant van mijn helm. Zo kan ik hem niet vergeten en kan hij niet loslaten van mijn fiets.
De eerste paar jaar kon je aan de fietst zien of ze een vignet hadden. Tegenwoordig werkt fiets-profileren niet meer. De meest antieke barrels hebben gewoon een vignet.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

bouwpakket schreef: di 20 oktober 2020, 06:55
Batak schreef: di 20 oktober 2020, 00:39
Bij mij zit hij op de binnenkant van mijn helm. Zo kan ik hem niet vergeten en kan hij niet loslaten van mijn fiets.
De eerste paar jaar kon je aan de fietst zien of ze een vignet hadden. Tegenwoordig werkt fiets-profileren niet meer. De meest antieke barrels hebben gewoon een vignet.
Etnisch profileren :o Foei!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Meer esthetisch profileren in dit geval. :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: di 20 oktober 2020, 08:00 Meer esthetisch profileren in dit geval. :D
:lol:
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bouwpakket schreef: di 20 oktober 2020, 06:55 De meest antieke barrels hebben gewoon een vignet.
8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bahco schreef: di 20 oktober 2020, 08:53
bouwpakket schreef: di 20 oktober 2020, 06:55 De meest antieke barrels hebben gewoon een vignet.
8)
Afbeelding
Dit is zo'n typisch geval .... een beetje fixed de route Zeist rijden :o
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik mis de spatborden en bar-ends.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Corona of niet, eigenlijk iedereen laat mij er wel langs als ze doorhebben dat ik er in eens achterzit. Ze horen me vaak niet en schrikken dan vaak. ( Stille naven) Ik hoef meestal niet eens wat te vragen.

Opzich zou het wel fijn zijn als iedereen even achterom zou kijken voor je de singletrack weer opgaat. Na de brede paden/oversteek etc. Soms zit je net 5 meter achter iemand, en als diegene achterom had gekeken had die je precies voor kunnen laten gaan.

Ach ja, in de ideale wereld.... :winkie:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

At1 schreef: di 20 oktober 2020, 19:39 Corona of niet, eigenlijk iedereen laat mij er wel langs als ze doorhebben dat ik er in eens achterzit. Ze horen me vaak niet en schrikken dan vaak. ( Stille naven) Ik hoef meestal niet eens wat te vragen.

Opzich zou het wel fijn zijn als iedereen even achterom zou kijken voor je de singletrack weer opgaat. Na de brede paden/oversteek etc. Soms zit je net 5 meter achter iemand, en als diegene achterom had gekeken had die je precies voor kunnen laten gaan.

Ach ja, in de ideale wereld.... :winkie:
Je bent gewoon te snel dat is het :tong
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

At1 schreef: di 20 oktober 2020, 19:39 Ze horen me vaak niet en schrikken dan vaak. ( Stille naven) Ik hoef meestal niet eens wat te vragen.
Mijn naven zijn juist mn fietsbel. Paar weken terug werd ik een ratelslang genoed: "daar heb je weer een ratelslang" was de opmerking.

Schijnbaar kom ik dus vrij intimiderend of irritant over
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

At1 schreef: di 20 oktober 2020, 19:39 Opzich zou het wel fijn zijn als iedereen even achterom zou kijken voor je de singletrack weer opgaat. Na de brede paden/oversteek etc. Soms zit je net 5 meter achter iemand, en als diegene achterom had gekeken had die je precies voor kunnen laten gaan.
Dit doe ik dus standaard al :)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Doen jullie dat met de auto ook? Dus voor je een tweebaansweg op gaat even stilstaan op een parkeerhaven of bushalte en dan alle snelle auto's voor laten gaan?

Ik raad elke beginner van harte aan zijn aandacht bij z'n werk te houden. Dus altijd voor je kijken naar de plek waar je over een paar seconden bent en waar je mee moet dealen. Achterom kijken levert steevast een stuurbeweging op.
Inhalen is het probleem van de achterligger. Die heeft overzicht. De voorligger heeft dat niet.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, toen ik nog een antieke niet vooruit te branden land rover had, hield ik m'n binnenspiegel wel wat beter in de gaten. Ook om te kijken welke onderdelen ik verloor natuurlijk, maar het werkte ook bij het spotten van snellere weggebruikers. En ik ging wel eens aan de kant ja.

Dus: meer spiegeltjes op het stuur!

Edit: 11.000 berichten :o
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

bert l. schreef: wo 21 oktober 2020, 10:30 Doen jullie dat met de auto ook? Dus voor je een tweebaansweg op gaat even stilstaan op een parkeerhaven of bushalte en dan alle snelle auto's voor laten gaan?

Ik raad elke beginner van harte aan zijn aandacht bij z'n werk te houden. Dus altijd voor je kijken naar de plek waar je over een paar seconden bent en waar je mee moet dealen. Achterom kijken levert steevast een stuurbeweging op.
Inhalen is het probleem van de achterligger. Die heeft overzicht. De voorligger heeft dat niet.
Ik bedoelde dat ik op de brede stukken even achter me kijk of er niet iemand aan komt jagen zodat ik de ruimte kan geven om iemand te laten passeren. Er is altijd wel iemand sneller daar hoef je geen beginner voor te zijn toch?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Same here, kijk ook regelmatig achterom of er iemand achter me aan komt.
Is gewoon gewenning.
Plaats reactie