Klopt. We doen ons best om verschillende oplossingen te vinden.B100 schreef: ↑di 21 januari 2020, 00:00Ik snap de zoektocht, maar er zijn denk ik meer wegen die naar Rome leiden. De track af en toe een keer een beetje omhoog laten lopen is een prima oplossing (dan doe je ook wat langer met je hm's), alleen ik had dat graag gezien op een wat natuurlijker manier dan met al die kombochten en rollers... Maar dat is vast een persoonlijke zaak. Tussen een recht-naar-beneden-volle-bak-en-onderin-remmen-afdaling en een HS2 zit overigens nog een heel breed scala aan opties....bouwpakket schreef: ↑ma 20 januari 2020, 23:38
Is prima hoor dat het jou niet kan bekoren. Zo zullen er meer zijn die het liever niet zien. Zoals Horsthil al aangaf zullen de karakters van de verschillende routes op hoofdlijnen zo blijven.
Er zijn een paar redenen waarom HS (eigenlijk HS2) en andere afdalingen zo zijn aangelegd. We merkten dat bij de rechttoe rechtaan afdalingen het onderaan de afdaling iedere keer een remkuilenfestijn werd. Een paar remkuilen vinden we niet zo erg (hoort erbij). Deze afdalingen hadden alleen onevenredig veel onderhoud nodig. Bij HS2 hebben we bewust gekeken hoe we de snelheid gedurende de hele afdaling een beetje kunnen "controleren" door grote rollers, kuipbochten en af en toe de track omhoog te laten lopen. Vooralsnog lijkt de opzet aardig te lukken.
Daarnaast vinden heel veel bikers het erg leuk om na de inspanning van het klimmen een beetje lol omlaag te hebben. Door de afdaling zo lang mogelijk te maken hebben ze nu ook langer lol dan de recht-naar-beneden-volle-bak-en-onderin-remmen-afdalingen.
Gezien de enthousiaste reacties van veel bikers is de kans groot dat op Amerongen nog wel iets dergelijks aangelegd wordt (mits de terreineigenaar het toestaat natuurlijk).
Bij een van de andere routes wordt binnenkort ook een einde van een rechte afdaling zo aangepast om de snelheid eruit te halen (op een leuke manier) om de veiligheid te vergroten
In het smalle perceel van HS was het trouwens echt een puzzel om een fatsoenlijke lijn uit te zetten. Daar zijn we een aantal dagen met meerdere mensen mee bezig geweest. Een plattere lijn was daar door het terrein gewoon niet mogelijk geweest gezien ook de hellingshoek.