NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Doe maar eens een selfcheck op Goggle.
(Je adres staat op internet, omdat iemand ooit in Vietnam het telefoonboek heeft laten overtypen en dat online heeft gezet)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Net even gedaan en mijn adres staat niet vermeld.
Maar ja, ik laat mijn gegevens dan ook niet in een telefoonboek zetten. ;-)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik kan alleen maar een oud minecraft account vinden van 10 jaar geleden
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mijn achternaam (en voornaam ook wel) zijn zo veel aanwezig in nl dat je mijn adres niet vind ook. hoogstens wat dingen die mijn werk op Facebook of LinkedIn in heeft gepost over me meer niet..

Btw. net een rondje zesit en austerlitz gedaan (van beide een klein stukkie) na 6 weken niks doen. en dat viel tegen zeg. koud als een malle geen conditie. maar toch genoten. 5 mensen gezien. nog even staan kijken naar een hele mooie specht die lekker zat te chillen en me verwondert over hoe mooi ijshaar in het echt is. kortom was genieten
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik lees alleen dat ik blijkbaar in 1867 ben geboren en al in 1944 ben overleden. Goed bezig Google :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah vandaar nu kan ik je reacties veel beter plaatsen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

RoySmit schreef: do 10 december 2020, 13:34nog even staan kijken naar een hele mooie specht die lekker zat te chillen en me verwondert over hoe mooi ijshaar in het echt is. kortom was genieten
En dit is nou net wat het buiten bezig zijn zo mooi maakt, los van of je aan het mountainbiken, wandelen of de hond uitlaten bent... geniet van het mooie om je heen :-q
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Voor het eerst i lange ijd in het weekend gaan rijden op Zeist, verbazingwekkende hoeveelheid bikers, en wat een auto's bij het Beauforthuis tegenover :o

Wat me echter schokte was het aantal mensen dat bij de Krakeling blind//schuin de weg oversteekt. Stond hier in de berm ff een appeltje te ete met mn zoon, en in die tijd zeker 10 mtbers volle bak schuin door zien fietsen. Knettergek. Tijd voor een heggetje in de middenberm lijkt me.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6133
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

nomad030 schreef: ma 14 december 2020, 07:47 Voor het eerst i lange ijd in het weekend gaan rijden op Zeist, verbazingwekkende hoeveelheid bikers, en wat een auto's bij het Beauforthuis tegenover :o

Wat me echter schokte was het aantal mensen dat bij de Krakeling blind//schuin de weg oversteekt. Stond hier in de berm ff een appeltje te ete met mn zoon, en in die tijd zeker 10 mtbers volle bak schuin door zien fietsen. Knettergek. Tijd voor een heggetje in de middenberm lijkt me.
Wij signaleren dit debiele gedrag (icm te hard rijdende auto's) ook al een tijdje. Ik begreep dat de provincie er iets aan wil gaan doen. Herinrichting van het kruispunt gaat alleen wel wat tijd kosten

EDIT: ander kruispunt
Laatst gewijzigd door bouwpakket op ma 14 december 2020, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Aan het einde van de singletrack een S bocht haalt iig de snelheid eruit richting het fietspad en de oversteek. Of iets ‘te’ ver doortrekken voorbij de oversteek zodat je terug moet steken ipv in 1x schuin door kunt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Oh dat zou wel goed zijn ja.

In de zomer rijd ik hier ook graag langs op de racefiets tijdens mijn 100km+ ritten, echter het aandeel verkeerszombies dat hier dwars oversteekt is gewoonweg beangstigend. Ik heb dan ook al wel eens een aanrijding gezien tussen een wielrenner en MTB'er. Overigens, het is hier gewoon een stuk waarbij alle partijen even in moeten houden en opletten, want er zitten ook van die groepjes wielrenners bij die hier gewoon vol doortrekken :roll:

Saillant detail, ik heb alle UHR routes al wel eens gehad, behalve Zeist / Austerlitz :-D In de kerstvakantie maar eens in alle vroegte gaan bezoeken voor een paar rondjes.

Hoe is deze route ? Langs het fietspad zie ik veel slingerbochtjes, verder is de route wat vlakker toch ?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

nomad030 schreef: ma 14 december 2020, 07:47
Wat me echter schokte was het aantal mensen dat bij de Krakeling blind//schuin de weg oversteekt. Stond hier in de berm ff een appeltje te ete met mn zoon, en in die tijd zeker 10 mtbers volle bak schuin door zien fietsen. Knettergek. Tijd voor een heggetje in de middenberm lijkt me.
Ik moet hier wel iets bekennen. Gisteren ben ik daar ook over dat olifantenpad gegaan. Welliswaar tegen mijn principes in. Echter stond er een groep van zeker 10+ man stil bij de oversteek, terwijl er geen auto aan kwam... ook lekker handig dus.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Stunning schreef: ma 14 december 2020, 08:47 Saillant detail, ik heb alle UHR routes al wel eens gehad, behalve Zeist / Austerlitz :-D In de kerstvakantie maar eens in alle vroegte gaan bezoeken voor een paar rondjes.

Hoe is deze route ? Langs het fietspad zie ik veel slingerbochtjes, verder is de route wat vlakker toch ?
Zeist en Austerlitz zijn vrij vlak inderdaad, maar zeker Zeist vind ik een geweldig leuke route.
Het is een typische flowroute met hier en daar mogelijkheden om wat jumps te maken.
Met Austerlitz lukt het mij niet om vrienden te worden... Deze route rij ik vaak als "moetje" als ik alleen Zeist te kort vind om te rijden en geen zin heb om Zeist voor een 3e keer te gaan rijden.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

awinkel schreef: ma 14 december 2020, 10:08
Stunning schreef: ma 14 december 2020, 08:47 Saillant detail, ik heb alle UHR routes al wel eens gehad, behalve Zeist / Austerlitz :-D In de kerstvakantie maar eens in alle vroegte gaan bezoeken voor een paar rondjes.

Hoe is deze route ? Langs het fietspad zie ik veel slingerbochtjes, verder is de route wat vlakker toch ?
Zeist en Austerlitz zijn vrij vlak inderdaad, maar zeker Zeist vind ik een geweldig leuke route.
Het is een typische flowroute met hier en daar mogelijkheden om wat jumps te maken.
Met Austerlitz lukt het mij niet om vrienden te worden... Deze route rij ik vaak als "moetje" als ik alleen Zeist te kort vind om te rijden en geen zin heb om Zeist voor een 3e keer te gaan rijden.
Grappig ik kan juist de Zuid lus van Austerlitz aanraden en echt van genieten.
Vooral met als afsluiter het stuk wat flauwtjes naar beneden gaat (Alwinator).
Ik vind dat rondje echt heerlijk icm Zeist.

Soms ook wel eens geen zin in Zeist en dan gewoon 3 of 4x alleen de zuidlus pakken heerlijk!

Noordlus Austerlitz is wat meer singletrack en dan breed pad maar toch verveel ik me daar ook niet.

Maar wat je zegt over Zeist is zeker zo! :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt wat je zegt. De zuidlus vind ik ook leuker dan de noordlus.
Plaats reactie