NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

baron062 schreef: do 2 juli 2020, 17:16 Die waterfietsen heb ik niet gezien.... wel 32km prachtig hersteld parcours. Wat ligt het er goed bij.

Na een rondje Zeist om mijn eigen fiets gedaan te hebben (Liteville 101) even gewisseld met de Kona Unit van mijn broer. Dan is het toch meer werken. Ik begin bijna te twijfelen aan het nut van een hardtail als je de 0,1 ton grens gepasseerd bent....
Kantelpunt zit bij 0,0997 ton
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Daar was ik al bang voor. Mijn broer van ca 0,135 ton had het ook vrij moeilijk op dat stalen hok. Na overgestapt te zijn op mijn fiets ging het een stuk beter, of zal dat aan de Wolfpack Race/Speed gelegen hebben?

New tire day, dit voelde goed, en eigenlijk een stuk beter dan de Ikon/Ardent Race combo die er op lag.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

baron062 schreef: do 2 juli 2020, 17:27 Daar was ik al bang voor. Mijn broer van ca 0,135 ton had het ook vrij moeilijk op dat stalen hok. Na overgestapt te zijn op mijn fiets ging het een stuk beter, of zal dat aan de Wolfpack Race/Speed gelegen hebben?

New tire day, dit voelde goed, en eigenlijk een stuk beter dan de Ikon/Ardent Race combo die er op lag.
Wolfpack Speeds doen het hier erg lekker

Gisteren ook al Wolfpack Race 2.5 en Cross 2.4 ontvangen van Sinterklaas :D Race voor de Singlespeed en Cross voor de Limburgse avontuurtjes
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

baron062 schreef: do 2 juli 2020, 17:16 Die waterfietsen heb ik niet gezien.... wel 32km prachtig hersteld parcours. Wat ligt het er goed bij.

Na een rondje Zeist om mijn eigen fiets gedaan te hebben (Liteville 101) even gewisseld met de Kona Unit van mijn broer. Dan is het toch meer werken. Ik begin bijna te twijfelen aan het nut van een hardtail als je de 0,1 ton grens gepasseerd bent....
En ik had zo een heel klein vermoeden dat jij het was. Maar ik had je maar 1x gezien bij 5x LV.

Ik zag jullie namelijk en volgens mij zei ik netjes hoi toen jullie langskwamen. Ik stond bij begin parkeerplaats en was net mijn Bianchi aan het uitladen om ook rondje te doen toen jullie net aankwamen van jullie rondje. Ik wist dat je een litteville hardtail had maar fully was niet zeker anders was ik wel even naar je toe gelopen. Jullie stonden een tijdje te praten en uit te hijgen bij een busje iets verderop de parkeerplaats.

Routes lagen er racebaanachtig bij en ik kon lekker doortrappen op de Vittoria terreno bandjes. Maar ik was wel kapot na beide rondjes, inderdaad ook op een hardtail (keihard carbon) dus die dingen slopen wel haha. Al is er echter ook wel een verschil in type hardtail. Op mijn Bardino met 2.6 banden was ik lang niet zo kapot geweest
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als je met de ti Bardino was geweest had ik je herkend! :wink:

Bizar hoe makkelijk je je medeforummers identificeert met de fiets.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

baron062 schreef: do 2 juli 2020, 18:21 Als je met de ti Bardino was geweest had ik je herkend! :wink:

Bizar hoe makkelijk je je medeforummers identificeert met de fiets.
Haha volgende keer maar weer.
Ik was te lui om hem van boven naar beneden te brengen en de Bianchi stond al beneden. Maar meestal neem ik hem mee. Blijft van mijn fietsen de lekkerste om op te fietsen.

Meeste medeforummers hebben "minder" mainstream merken. Soms wel uiterst schaars en exotisch. Dat maakt het makkelijk identificeren.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het ligt toch altijd aan de banden?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Vignetcontrole
De BOA's (buitengewoon opsporingsambtenaar) van de terreineigenaren houden toezicht op naleving van de regels in de natuurgebieden. Vandaag werd er bij Lage Vuursche onder andere gecontroleerd op het bezit van het verplichte mountainbikevignet. Van de 255 gecontroleerde bikers bleken 35 geen vignet te bezitten.

Meer achtergrond info over het verplichte mountainbikevignet kan je hier vinden: https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet-2/

Afbeelding

Bron: https://www.facebook.com/22384852780628 ... 829020779/
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

35 personen zonder vignet valt mij reuze mee eigenlijk.
Ik had een hoger aantal verwacht.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef: zo 5 juli 2020, 16:49 35 personen zonder vignet valt mij reuze mee eigenlijk.
Ik had een hoger aantal verwacht.
Wij vragen tijdens onderhoud al jaren of mensen een vignet hebben. De laatste tijd vraag ik het niet meer, want het merendeel heeft er gewoon eentje. Zelfs de mensen waar je een paar jaar geleden van dacht dat ze het niet zouden hebben, blijken die nu gewoon te hebben. De aantallen liggen wel in lijn met mijn ervaringen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Waarom zou je het ook niet doen? Moet je eens kijken wat je ervoor terug krijgt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Sabai schreef: zo 5 juli 2020, 17:09 Waarom zou je het ook niet doen? Moet je eens kijken wat je ervoor terug krijgt.
Een kleine greep uit reacties:

"het bos is van iedereen"
" ik fiets hier al mijn hele leven"
" vignet? Ik heb geen bord gezien"
"ik zag een paadje en daar ben ik opgereden"
"ik heb net een mountainbike gekocht en wil kijken of ik het leuk vind"
"vroeger hoefde je niet te betalen"
"de salarissen van de directie van natuurmonumenten zijn belachelijk hoog, ga daar eerst maar bezuinigen"
"en wandelaars dan?"
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Kortom: Nederland op zij smalst... :-{

...ben overigens in al die jaren nog nooit gecontroleerd. Maar om nou voor die 7,50eu zo’n vignet te laten liggen is wel een beetje van de zotte, zeker gezien de hoeveelheid werk die in de routes gaat zitten blijft het een koopje.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Eind vorige week weer eens Zeist gefietst (gestart bij Henschotermeer, eerst deel Woudenberg, deel Austerlitz, hele route Zeist en weer terug via Austerlitz en Woudenberg). Wat lag ie er goed bij!! Razendsnel, hard, met ook diverse wortels en zelfs kleine drops (oké, erg simpel, maar toch...). Stuk voordat je voor de 3e / laatste keer bij de A12 komt, afdaling met jumps en kombochtjes was erg gaaf, net als het eerste deel van de Krakeling (inclusief kombochten). Wat een plezier om te rijden, super!!!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Wil morgen Zeist en Austerlitz gaan doen. Zijn deze allebei helemaal te rijden?
Dacht me te herinneren dat er een stukje vanwege boswerkzaamheden afgesloten was
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie