NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Macpanjer
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Canyon Nerve Al29

Damn heb ik je net gemist!
Na een dag hard werken had ik niet zoveel puf meer in de pootjes helaas.
Zoals ik al eerder poste hoort dat deel bij de KNVB (the swamp part) in mijn niet meer bij de route.
Fiets lekker na het jeagerbombsegment een stukje over het fietspad om bij het beauforthuis weer vol gas te gaan. (eindelijk een plek om wat te eten ><)
"After all, we are ALL brothers and sisters on the road"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Is er al een verbinding naar Soest? Of heeft iemand een (legaal) berijdbare gpx? Lijkt mij tof om in lage Vuursche te starten, Soest, Zeist, en weer terug. En nog steeds vrij berijdbaar of heeft met ondertussen het vergunning systeem ingevoerd?
◼︎ Go round the outside.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Cyberwhoop schreef:En dan het stuk modderbaan aan de noorzijde van de route er compleet uitgooien, daar is nu echt geen lol aan en als het droog is biedt het ook weinig uitdaging.
Zoals al eerder gemeld gaat de oude route ook op de schop. Omdat er op de heuvelrug een aantal ecoducten zijn geplaatst en je uiteraard daaromheen een publiekvrije zone wil realiseren zullen ook een aantal wandelpaden worden omgelegd. Als die op de kaart staan kan er worden voortgegaan met het realiseren van verbindingsroutes en de nieuwe groene Austerlitzroute. Tracks&Trails gaat in overleg met de terreineigenaar of dat modderstuk, dat buiten de kwetsbare zones ligt, al wel op de schop genomen kan worden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Na de kennismaking met Deer_Hunter (goed bezig) nog een ree gespot op het parcours! ff daarna lek gereden en geen pomp bij me (normaal altijd). 8km terug (hard) gelopen.

Bornia ligt er lekker bij. Mooie flow.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

bouwpakket schreef:Na de kennismaking met Deer_Hunter (goed bezig) nog een ree gespot op het parcours!
Zie je, ik trek die beesten aan op de een of ander manier :D
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Lag er weer goed bij paar plassen maar goed was gister ook nog effe een aardig buitje.
Wil ook de onderhoudsploeg weer bedanken waren net voor de A12 bezig om een stam uit de route te halen :-q
Erik34
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 10:22
Mijn mountainbike: Focus Northern Lite 26"

Sinds enkele weken, na15 jaar, het fietsen weer opgepakt.
Vanochtend voor het eerst Zeist gedaan. Fantastisch! Wat een mooie route en hij ligt er super bij! Complimenten voor de onderhoudsploeg :-q

Ook vind ik (als herintreder :wink:) het stuk bij de KNVB 100% meevallen. Je kan er nog best een aardig pad doorheen vinden...

Echt genoten :)
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

desmol1 schreef:Wil ook de onderhoudsploeg weer bedanken waren net voor de A12 bezig om een stam uit de route te halen :-q
Die omgevallen bomen zijn met opzet in de route opgenomen en het is zeker niet de bedoeling om die weg te halen. De bultjes rond die stammen zijn wat geërodeerd, dan lijkt het mij een betere oplossing die erosie aan te pakken ipv de stammen te verwijderen want dan eroderen die heuveltjes nog sneller, zoals je aan de kleinere bultjes kan zien die uit enkel zand zijn opgeworpen.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Kan iemand mij vertellen op welke web site je die vignet kan bestellen??????? Voor de NP Utrechtse Heuvelrug.
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Voor zover ik weet bestaat dat vignet nog niet.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Vignet bestaat idd nog niet. Nu dus gewoon lekker (gratis) de routes inrijden!
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Ter info: Morgen is de ronde van midden Nederland. Voor diegenen die morgen de routes op de heuvelrug willen rijden en van ver komen (met de auto) kan het zijn dat de startplaatsen wat minder goed, of tijdelijk niet, bereikbaar zijn.

Afbeelding
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

vandaag voor het eerst rondje gereden.
wat een super gaaf rondje.
het is dat ik met een local mee fietste, anders had ik het niet gevonden uit Veenendaal.
maar ondanks de weersomstandigheden was het goed te rijden.
uiteraard wel modder maar goed te doen.
wel veel draai een keer werk maar de flow is goed
is hier en daar wel spannend of je tussen de bomen door past met mijn bar end's
het is beter te doen als Amerongen.
ik was van uit Veenendaal via rondje Amerongen Leersum naar maarn gefiets +/- 21 kilometer al 1 setje remblokken kwijt :o
maar goed dat ik een reserve setje bij had :winkie:
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

@ Deere hunter Je hebt gelijk, zag net dat men alleen een inkeping in 2 stammen hebben gemaakt.
Neem wel aan dat het een beheerder van de baan geweest is.
Houd het ook een beetje spannend zo'n drop erna.
Rhadamanthus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 18 februari 2012, 13:52
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29er 3 (2012); Salsa Mukluk 3 (2015); Cannondale Bad Habit 2 (2018)

Route lag er vanochtend echt super bij! Als deze route de hele winter zo blijft, mogen de kosten voor het vignet wat mij betreft wel omhoog naar 20 euro! Zeer goed geregeld, heel fijn. Prima dit!
Plaats reactie