NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rchv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 16:47
Contacteer:

Vanochtend voor het eerst tubeless de route gedaan, het stuk vanaf de Traay ligt er supersnel bij. Dat lijkt alleen maar beter te worden met regen. Bij de KNVB is het bizar modderachtig, ongeveer een kg heb ik aan mijn benen mee naar huis genomen :D
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

als iedereen een paar kilo modder weet mee te nemen is het binnenkort allemaal weg
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 2 september 2014, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

bouwpakket schreef:als iedereen een paar kilo modder weet mee te nemen os het binnenkort allemaal weg
Stoep hier in mijn tuin is inmiddels redelijk zwart van alle prut uit Zeist en Lage Vuursche :D
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Stukje parallel aan provinciale weg word ook aardig breed, was ook lekker druk vanmorgen.
Bornia geeft geen krimp zelfs niet tijdens een zware bui, met een paar andere bandjes komen we prima de winter door.
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Is het hier trouwens toegestaan om na zonsondergang te fietsen? (En voor de eerstvolgende zonsopgang:p)
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Nee, niet toegestaan.
Rchv schreef:Vanochtend voor het eerst tubeless de route gedaan, het stuk vanaf de Traay ligt er supersnel bij. Dat lijkt alleen maar beter te worden met regen.
Ja, er is nu een mooie snelle toplaag ontstaan. Redelijk wat los zand is in de waterafvoerputten gespoeld, op zich een goed teken want dat betekent dat ze op de goede plaats zijn gegraven en hun werk goed doen. Ze moeten alleen wel weer uitgegraven worden zodat het water weer vlot van het parcour kan. Ik verwacht dat de putten vervolgens niet weer zo snel zullen vollopen met zand.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

net terug van een rondje.
ligt er erg goed bij,alleen dat gehele stuk bij de knvb wat een drama.
iedereen is een droog spoor aan het zoeken,nog even en we zitten op het andere pad :lol:

is het nou niet mogelijk dat stuk op korte termijn eens aan te pakken.
als dit stuk goed is heb je echt een top rondje :-q
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik heb deze route heel veel gereden, maar ben een maand niet geweest. Er is veel veranderd. Bij knvb beginnen rond de modderplekken nieuwe tracks te ontstaan. ze kronkelen prachtig, maar ik ben bang dat ook die uiteindelijk veranderen in modderpartijen. Ook bij de Woudenbergseweg komen er sporen bij, daar is het jammer. Het was leuk dat alles daar zo krap was. Richting de A12 reed ik over een net bijgewerkt kombochtje en gerepareerde stukken in het pad. Even verder was Deerhunter met een schop aan de route bezig. Dat is niet de eerste keer, goed werk! Normaal gesproken was ik gestopt voor een praatje, maar ik reed veel te lekker. Het stuk bij de A12 is eindelijk hard en nu echt snel. Zonder er op uit te zijn heb ik mijn beste rondetijd geëvenaard.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

De man met de schep was weer goed bezig :-q , single track vanaf het Jagershuis nu vrijwel compleet droog terwijl die vorige week Lage Vuursche trekjes had gekregen. KNVB is op zich redelijk compleet droog te doen maar wel als zig-zag slingerpad. Bornia etc. blijft er super bij liggen, lekker!
Macpanjer
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Canyon Nerve Al29

Hoe ligt de route erbij mannen (en vrouwen natuurlijk)?
is het mooie mulle zand alweer terug?
"After all, we are ALL brothers and sisters on the road"
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Macpanjer schreef:Hoe ligt de route erbij mannen (en vrouwen natuurlijk)?
is het mooie mulle zand alweer terug?
Dinsdag was het top, ik verwacht dat het vandaag nog steeds top is :-D
Zigzaggen bij de KNVB zal nu beter zijn...
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Gevonden op de route: fietscomputer. PM maar als je er één verloren bent.
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Baan ligt er prima bij begint ook echt najaar te worden in het bos.
Is echt goed te zien dat de baan snel weer opdroogt als het een week droog is.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Mannen even een vraag over de route zeist, ik ben er nu een paar keer geweest, en het is echt een hele mooie route, erg goed werk gedaan door de iedereen die er mee bezig is geweest.

Nu wil ik graag met onze jeugd groep ( 8 tm 15 jaar) een keer gaan fietsen daar als uitje(zeewolde wordt alweer een bende), nu deel ik de groep in in drie delen, de eerst gaat austerlitz doen, twee en drie de route zeist, is er bij het verbinding stuk een mogelijkheid om makkelijk terug te gaan naar de start ?? voor de tweede groep zal het laatste stuk denk ik te zwaar gaan worden, de toppers uit de groep zullen de 16,5 km zeist net zo snel gaan doen als de gene die het vlakke Austerlitz gaan rijden, wie heeft er antwoord op, alvast bedankt hier voor.
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Als jullie tegenover het beauforthuis starten zit je in de overlap tussen beide routes. De oude makkelijke route is dan richting noord, de nieuwe richting zuid.
Plaats reactie