NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het is in deze periode gewoon veel drukker. Daarom valt het zo op. Niet omdat er mensen die die iets wel of niet doen, maar omdat er meer volk in het bos is.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sinterklaas schreef: ma 25 november 2019, 09:56
Giant-E schreef: za 23 november 2019, 18:36

1- Verplicht in toerclubjersey, uiteraard gesponsord voor een habbekrats. Vaak te warm gekleed, let ook op de overschoenen.
2- Treintje van minimaal 3 man. Nietsontziend op jacht naar een hoog km/h, anders Stravahoon van medeleden.
3- Winterdier. In het wild te zien op zondagochtend, tussen zonsopkomst en einde ochtend. Pauzeren opvallend vaak naast, of óp de track.

Voldoet u aan deze 3 kenmerken? Dan is het antwoord “ja”.
Ik kom ze ook tegen mountainbikers die pretenderen beter te zijn dan BWR's te herkennen aan:
1. Een trail bike (120mm of meer) veerweg voor die aangestampte 2.0 routes
2. Gekleedt volgens de laatste mode, maar vaak ook met een "waterzak" en kniepads (staat stoer)
3. Een dropper die ze constant gebruiken voor elke "afdaling" en die 5 wortels die ze tegen komen of voor die ene net niet drop-off in de route
4. Te dik rubber onder hun bike voor de "bochten grip"
5. Flatpedals voor het NL nortshore gevoel voor het geval ze snel moeten afstappen op die ene niet te "clearen" wortel
6. En op dit forum willen ze vooral laten weten (tussen de regels door) dat zei wel kunnen mtben (t.o.v. die BWR's)

Neemt niet weg dat ik ook niet van die groepen BWR's hou in de winter, maar als je je tijdstip zorgvuldig uit kies om te rijden heb je er over het algemeen maar weinig last van.
He, die 6 kan ik aardig afvinken :bier:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Het lag er gisteren ochtend vroeg weer mooi bij. Weinig last gehad van mede genieters. Vriendelijk groetend werd ik er elke keer snel en op een aardige manier langs gelaten. Ondanks de drukte lekker gefietst. :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 25 november 2019, 12:00Het is in deze periode gewoon veel drukker. Daarom valt het zo op. Niet omdat er mensen die die iets wel of niet doen, maar omdat er meer volk in het bos is.
Gisteren was ook zo'n ideale dag om er met z'n allen op uit te trekken met mooi weer en herfstkleuren.
Maar "gelukkig" komen ook andere weekenden met 3 graden, regen, smeltende sneeuwpap, bagger, harde wind en meer van dat soort omstandigheden voor de bikkels / diehards. :winkie:
Dan is het weer "lekker" rustig in het bos................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

sinterklaas schreef: ma 25 november 2019, 09:56
Giant-E schreef: za 23 november 2019, 18:36

1- Verplicht in toerclubjersey, uiteraard gesponsord voor een habbekrats. Vaak te warm gekleed, let ook op de overschoenen.
2- Treintje van minimaal 3 man. Nietsontziend op jacht naar een hoog km/h, anders Stravahoon van medeleden.
3- Winterdier. In het wild te zien op zondagochtend, tussen zonsopkomst en einde ochtend. Pauzeren opvallend vaak naast, of óp de track.

Voldoet u aan deze 3 kenmerken? Dan is het antwoord “ja”.
Ik kom ze ook tegen mountainbikers die pretenderen beter te zijn dan BWR's te herkennen aan:
1. Een trail bike (120mm of meer) veerweg voor die aangestampte 2.0 routes
2. Gekleedt volgens de laatste mode, maar vaak ook met een "waterzak" en kniepads (staat stoer)
3. Een dropper die ze constant gebruiken voor elke "afdaling" en die 5 wortels die ze tegen komen of voor die ene net niet drop-off in de route
4. Te dik rubber onder hun bike voor de "bochten grip"
5. Flatpedals voor het NL nortshore gevoel voor het geval ze snel moeten afstappen op die ene niet te "clearen" wortel
6. En op dit forum willen ze vooral laten weten (tussen de regels door) dat zei wel kunnen mtben (t.o.v. die BWR's)

Neemt niet weg dat ik ook niet van die groepen BWR's hou in de winter, maar als je je tijdstip zorgvuldig uit kies om te rijden heb je er over het algemeen maar weinig last van.
Guiltyyy :lol: Behalve Grootheidswaanzin en kniebeschermers, oh wacht, net beenwarmers met lichte bescherming gekocht.

Begonnen in Lycra op een XC fiets, maar gaandeweg steeds verder verschoven naar Trailbike, baggy kleding, dropper, waterzak en flats. Heb ik dat nodig? Nee, maar MTBen is er wel leuker en relaxter door geworden.

Voor mij de makkelijkste manier om BWR's te herkennen? Ze zeggen nooit gedag, bedanken je nooit als je ruimte maakt en bieden nooit hulp aan bij pechgevallen. MTB'ers helpen elkaar, BWR's zien het bos en andere gebruikers als obstakels richting hun PR.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ook even chargeren. :D

Ik rij op een XC hardtail met lycra clubkleding en rij ook het liefst op snelheid.
Lycra vind ik gewoon fijner zitten dan een "kijk mij eens wild en alternatief zijn" baggy. :-D
Tijdens MTB marathons in zowel binnen- als buitenland zal je ook vooral lycrakleding zien.
Een baggy kan prima op korte afstanden als je samen met je mede alternatievelingen bij dezelfde heuvel staat te kijken wie het verst kan pissen...ehh...springen. :winkie:
Hopelijk kruipen er dan ook niet een paar wespen naar binnen, waardoor je met nog grotere ballen weer thuiskomt... ;-)
En ja, ik heb ook een baggy die ik vaak alleen draag als ik met mijn zoontjes een kort rondje door het bos ga rijden.
Rij niet van verbazing tegen een boom op als ik ondanks mijn lycra clubkleding je gedag zeg en bedank als ik voorbij rij, of als ik stop omdat je met het potje ver pissen je pijn gedaan heb. Je zal niet de eerste zijn die ik op een route van de grond afschraap. In jouw geval zal dat vast zijn omdat je wijde baggy je door het vele windvangen uit evenwicht bracht. :-D
En mocht je huilend naast de route staan omdat je het lef had om in de winter met je vochtdoorlatende FiveTens te gaan rijden, dan wijs ik je even op de reden waarom sommige mtb'ers wel overschoenen gebruiken. :D

En ja, ik heb ook een hekel aan de veranderde mentaliteit op de routes tijdens de herfst en winter. :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Robertdj schreef: ma 25 november 2019, 14:08
sinterklaas schreef: ma 25 november 2019, 09:56

Ik kom ze ook tegen mountainbikers die pretenderen beter te zijn dan BWR's te herkennen aan:
1. Een trail bike (120mm of meer) veerweg voor die aangestampte 2.0 routes
2. Gekleedt volgens de laatste mode, maar vaak ook met een "waterzak" en kniepads (staat stoer)
3. Een dropper die ze constant gebruiken voor elke "afdaling" en die 5 wortels die ze tegen komen of voor die ene net niet drop-off in de route
4. Te dik rubber onder hun bike voor de "bochten grip"
5. Flatpedals voor het NL nortshore gevoel voor het geval ze snel moeten afstappen op die ene niet te "clearen" wortel
6. En op dit forum willen ze vooral laten weten (tussen de regels door) dat zei wel kunnen mtben (t.o.v. die BWR's)

Neemt niet weg dat ik ook niet van die groepen BWR's hou in de winter, maar als je je tijdstip zorgvuldig uit kies om te rijden heb je er over het algemeen maar weinig last van.
Guiltyyy :lol: Behalve Grootheidswaanzin en kniebeschermers, oh wacht, net beenwarmers met lichte bescherming gekocht.

Begonnen in Lycra op een XC fiets, maar gaandeweg steeds verder verschoven naar Trailbike, baggy kleding, dropper, waterzak en flats. Heb ik dat nodig? Nee, maar MTBen is er wel leuker en relaxter door geworden.

Voor mij de makkelijkste manier om BWR's te herkennen? Ze zeggen nooit gedag, bedanken je nooit als je ruimte maakt en bieden nooit hulp aan bij pechgevallen. MTB'ers helpen elkaar, BWR's zien het bos en andere gebruikers als obstakels richting hun PR.
Kniebeschermers omdat ik nog wel eens wil vallen en dan altijd op m'n knieën terecht kom. Plus het is warmer nu :winkie:

Wat is er trouwens not-done aan een waterzak? :~ Nu is het niet nodig, maar als het warm is, heb ik echt wel dat ding nodig. :o

En flatpedals zijn de facto gewone pedalen :winkie:
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

awinkel schreef: ma 25 november 2019, 14:35 Ook even chargeren. :D

Ik rij op een XC hardtail met lycra clubkleding en rij ook het liefst op snelheid.
Lycra vind ik gewoon fijner zitten dan een "kijk mij eens wild en alternatief zijn" baggy. :-D
Tijdens MTB marathons in zowel binnen- als buitenland zal je ook vooral lycrakleding zien.
Een baggy kan prima op korte afstanden als je samen met je mede alternatievelingen bij dezelfde heuvel staat te kijken wie het verst kan pissen...ehh...springen. :winkie:
Hopelijk kruipen er dan ook niet een paar wespen naar binnen, waardoor je met nog grotere ballen weer thuiskomt... ;-)
En ja, ik heb ook een baggy die ik vaak alleen draag als ik met mijn zoontjes een kort rondje door het bos ga rijden.
Rij niet van verbazing tegen een boom op als ik ondanks mijn lycra clubkleding je gedag zeg en bedank als ik voorbij rij, of als ik stop omdat je met het potje ver pissen je pijn gedaan heb. Je zal niet de eerste zijn die ik op een route van de grond afschraap. In jouw geval zal dat vast zijn omdat je wijde baggy je door het vele windvangen uit evenwicht bracht. :-D
En mocht je huilend naast de route staan omdat je het lef had om in de winter met je vochtdoorlatende FiveTens te gaan rijden, dan wijs ik je even op de reden waarom sommige mtb'ers wel overschoenen gebruiken. :D

En ja, ik heb ook een hekel aan de veranderde mentaliteit op de routes tijdens de herfst en winter. :-D
Geen BWR dus. :-q :D

Niets mis met lycra, dan blijf je tenminste niet in m'n fiets hangen als je me inhaalt. :tong
Gedrag en mentaliteit is het belangrijkste, daarmee bedoel ik dus samen genieten van deze sport. In welke kleding en met welk materiaal dat gebeurt mag men uiteraard lekker zelf weten.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ben ik helemaal met je eens. :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dat dit toch ieder jaar zo'n onderwerp van gesprek / frustratie is.. Zorg dat je in het weekend niet 's morgens in het bos bent, en je mist alle 'winterclubjes'.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: ma 25 november 2019, 16:23 Dat dit toch ieder jaar zo'n onderwerp van gesprek / frustratie is.. Zorg dat je in het weekend niet 's morgens in het bos bent, en je mist alle 'winterclubjes'.
Ja maar anders lukt het me niet :winkie:
Door de weeks altijd werken en in het weekend al die andere verplichtingen, dus het moet echt op de zondagochtend :lol:
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MVMVML schreef: ma 25 november 2019, 16:27
Bokmaaa schreef: ma 25 november 2019, 16:23 Dat dit toch ieder jaar zo'n onderwerp van gesprek / frustratie is.. Zorg dat je in het weekend niet 's morgens in het bos bent, en je mist alle 'winterclubjes'.
Ja maar anders lukt het me niet :winkie:
Door de weeks altijd werken en in het weekend al die andere verplichtingen, dus het moet echt op de zondagochtend :lol:
Komt ook omdat het door de weeks al zo vroeg donker is. Normaal fiets 2 x per week in de avond. En nu op de Zondagen. En ik denk dat er velen zo zijn waardoor het ook drukker is. Al vind ik het erg overtrokken reacties over de bwrs. Ik heb er amper last van.
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Sabai schreef: ma 25 november 2019, 17:26 Komt ook omdat het door de weeks al zo vroeg donker is. Normaal fiets 2 x per week in de avond. En nu op de Zondagen. En ik denk dat er velen zo zijn waardoor het ook drukker is. Al vind ik het erg overtrokken reacties over de bwrs. Ik heb er amper last van.
Hier net zo. "Ze" zijn van plan de omschakeling van wintertijd naar zomertijd en weer terug af te schaffen; "ze" weten alleen nog niet in welke tijd we dan blijven hangen. 'k Hoop hierom dus dat dat zomertijd is.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bahco schreef: ma 25 november 2019, 17:32Hier net zo. "Ze" zijn van plan de omschakeling van wintertijd naar zomertijd en weer terug af te schaffen; "ze" weten alleen nog niet in welke tijd we dan blijven hangen. 'k Hoop hierom dus dat dat zomertijd is.
Dan heb je iets niet helemaal begrepen, want op de kortste dag gaat de zon in de wintertijd om 8:30 op. Maak je daar zomertijd van, dan is het om 9:30 echt goed licht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bert l. schreef: ma 25 november 2019, 18:24
Bahco schreef: ma 25 november 2019, 17:32Hier net zo. "Ze" zijn van plan de omschakeling van wintertijd naar zomertijd en weer terug af te schaffen; "ze" weten alleen nog niet in welke tijd we dan blijven hangen. 'k Hoop hierom dus dat dat zomertijd is.
Dan heb je iets niet helemaal begrepen, want op de kortste dag gaat de zon in de wintertijd om 8:30 op. Maak je daar zomertijd van, dan is het om 9:30 echt goed licht.
'k Was een stapje vergeten op te schrijven: Mijn doel van permanente zomertijd is dat ik een groter deel van het jaar op werkdagen na het werk nog het bos in kan.
Plaats reactie