NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zou baanverlichting een optie kunnen zijn?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bert l. schreef: ma 25 november 2019, 18:38 Zou baanverlichting een optie kunnen zijn?
Opper het eens bij natuurmonumenten :winkie: . En zonder te lachen .
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Baanverlichting. Lijkt mij meer iets voor een route op een afvalberg dan voor Zeist/Austerlitz ( dat was toch ons topic?)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bokmaaa schreef: ma 25 november 2019, 16:23Dat dit toch ieder jaar zo'n onderwerp van gesprek / frustratie is.. Zorg dat je in het weekend niet 's morgens in het bos bent, en je mist alle 'winterclubjes'.
Niet verder verklappen, maar op vrijdag stuk rustiger.........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Fred (mtb-sport) schreef: ma 25 november 2019, 19:51
Bokmaaa schreef: ma 25 november 2019, 16:23Dat dit toch ieder jaar zo'n onderwerp van gesprek / frustratie is.. Zorg dat je in het weekend niet 's morgens in het bos bent, en je mist alle 'winterclubjes'.
Niet verder verklappen, maar op vrijdag stuk rustiger.........
Moet je eens kijken op een dinsdag... :-q
Bijkans nog stiller en rustiger dan een vrijdag.
Dinsdag is de beste dag als parttimedag
:D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

sinterklaas schreef: ma 25 november 2019, 09:56 Ik kom ze ook tegen mountainbikers die pretenderen beter te zijn dan BWR's te herkennen aan:
1. Een trail bike (120mm of meer) veerweg voor die aangestampte 2.0 routes
2. Gekleedt volgens de laatste mode, maar vaak ook met een "waterzak" en kniepads (staat stoer)
3. Een dropper die ze constant gebruiken voor elke "afdaling" en die 5 wortels die ze tegen komen of voor die ene net niet drop-off in de route
4. Te dik rubber onder hun bike voor de "bochten grip"
5. Flatpedals voor het NL nortshore gevoel voor het geval ze snel moeten afstappen op die ene niet te "clearen" wortel
6. En op dit forum willen ze vooral laten weten (tussen de regels door) dat zei wel kunnen mtben (t.o.v. die BWR's)

Neemt niet weg dat ik ook niet van die groepen BWR's hou in de winter, maar als je je tijdstip zorgvuldig uit kies om te rijden heb je er over het algemeen maar weinig last van.
Je bent een grote grappenmaker :-q


Als er iemand is die 'leven en laten leven' als motto heeft, dan ben ik het wel. Het 'probleem' is hooguit dat ik dat dan ook van anderen verwacht. In 999 van de 1.000 gevallen gaat het inderdaad uitstekend. Ik duik de bosjes in als er een snellere rijder achter mij komt, probeer daarna natuurlijk zo iemand altijd wel even bij te houden, of het nu omhoog, omlaag of bochtig is. Wat soms een beetje lukt.
Als ik achterop iemand rijd, dan kom ik nooit agressief aan en laat vrijwel altijd weten dat er verderop wel ruimte is.

En inderdaad gedragen de meeste anderen zich net zo. Dus het gaat eigenlijk gewoon prima.

Maar dan is er inderdaad een groep (individuen of groepen) die zich opvallend anders gedraagt. Zolang anderen daar geen last van hebben is het geen probleem. Maar het probleem is dat anderen er wel last van hebben... . Goed, we schuiven het nu op BWR's, maar het overgrote deel van die groep gedraagt zich heel netjes. Maar net iets meer dan 'een paar' doen dat niet en daar knelt de kous. Nu heb ik er niet zozeer 'last' van, maar erger me wel. Het stoort inderdaad als je er niet door gelaten wordt en het is ronduit onbeschoft om midden op de trail stil te gaan staan. En dan ook op verzoek niet echt opzij willen gaan. Dan ben je gewoon een hork, of een hele groep horken. En ja, die kom je ook zomers wel eens tegen. Alleen nu opvallend meer.


Nu voldoe ik alleen aan punt 6. en daar vind ik het juist leuk dat die BWR's rond rijden :winkie: Dan zijn er tenminste nog lui op de trail die ik wel kan hebben :bier:
Nog leuker is je vriendin voorop laten rijden en zien hoe ze zich langzaam over de kop fietsen op de slingerpaden om haar voor te blijven :lol:

Oh, ik begin net op gang te komen 8)


Nee, in de meeste gevallen is het meer dat ik gewoon constateer dat een hoop van die lui het moderne mountainbiken onderschatten. Tot op het punt dat ze een gevaar voor zichzelf zijn. De laatste weken kom ik op vrijwel iedere rit wel een valpartij tegen, op de meest onmogelijke plekken staan slipsporen het parcours af. Opvallend veel meer. Het probleem hier is dat ze wel hard kunnen trappen, maar de fiets niet onder controle hebben. Ook daar mag wel eens op gewezen worden. En ja, tot een paar jaar geleden was dit probleem er niet omdat de routes zo makkelijk waren dat je geen trailbike nodig had! Maar dat besef is nog niet helemaal doorgedrongen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Ik snap je punt wel, maar ik nuanceer :winkie: graag een beetje. Want er zijn toch ook genoeg mtbers (ook hier op het forum) die toch ook nog wel een cursusje kunnen gebruiken. Die toch vooral het idee willen geven dat zij wel en die BWR's vooral niet kunnen mtben.

En ja logisch dat je je soms stoort en dat dat vooral nu in de winter meer voorkomt of meer zichtbaarder is. Het is ook gewoon tig keer drukker dan in de zomer maanden. En ik stoor me ook, maar dat is niet alleen aan die BWR's. Ik stoor me ook aan sommige mtbers die na 4x vriendelijk vragen ook niet aan de kant gaan. Of zoals ik vorige week zelf op LV ondervond dat een groepje clinic klanten nou ook niet echt heel handig stond opgesteld op de route en er 1 vervolgens met 3km per uur aan zijn oefing pal voor mijn neus begon zonder dat zijn instructeur zei dat hij beter even kon wachten..... It happens en het is lastig. En in de winter al helemaal, maar het is wel echt geclusterd op bepaalde tijdstippen. Daarbuiten is het (en dat is mijn ervaring) echt een stuk minder. En het verschilt ook per route. Op Zeist/Austerlitz en LV/HV heb je er meer last van dan op b.v. Amerongen. Daar heb je meer stukken waar je makkelijker kunt passeren. Maar bij Zeist is de route Zeist b.v. ook weer veel drukker dan Austerlitz Noord en /of Zuid ook dat scheelt.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Punt is natuurlijk dat het niet specifiek boswielrenners (wat een woord...) of "Echte" mountainbiker zijn. Dit zijn gewoon mensen die geen fatsoen in de donder hebben. Bij welke beweging ze verder horen doet er wat mij betreft totaal niet toe, en voegt ook niks toe aan de discussie.

En enige wat je kunt doen als fatsoenlijk mens, is proberen het gesprek aan te gaan. Reageren ze daar niet op, of doet het ze geen donder. Laat het je dan vooral niet frustreren, want de enige die je daar mee hebt is jezelf.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het bwr gedeelte slaat dan ook meer op het niet kunnen sturen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Lars TB schreef: di 26 november 2019, 11:15 Het bwr gedeelte slaat dan ook meer op het niet kunnen sturen.
Stuurvaardigheid: MTB > BWR > Triathleet
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bijna!

Stuurvaardigheid: Mannen die in de jaren '90 al een ATB hadden > Reageerder mountainbike.nl > deelnemer RB Rampage > MTB > BWR > Triathleet :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

suravida schreef: di 26 november 2019, 11:58 Bijna!

Stuurvaardigheid: Mannen die in de jaren '90 al een ATB hadden > Reageerder mountainbike.nl > deelnemer RB Rampage > MTB > BWR > Triathleet :winkie:
Dit lijkt er meer op
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Sasha1103 schreef: di 26 november 2019, 09:52 Punt is natuurlijk dat het niet specifiek boswielrenners (wat een woord...) of "Echte" mountainbiker zijn.
Waarom verdwijnt de ellende dan altijd van april tot oktober uit de bossen? Ik heb dan namelijk zelden tot nooit last van asociale rijders in een treintje.
Het is toch écht een feit dat die horkerige racementaliteit wordt meegenomen door een specifieke groep, die alleen ‘s winters de tracks opzoeken. Ik kan er niéts anders uit opmaken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En ik zou dan toch graag zien dat dit onderwerp ergens anders zijn beslag krijgt, dan hier in het machtige Zeisterlitz-topic :-?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kapitein Iglo schreef: di 26 november 2019, 13:20 En ik zou dan toch graag zien dat dit onderwerp ergens anders zijn beslag krijgt, dan hier in het machtige Zeisterlitz-topic :-?
Inderdaad. Back on topic please!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie