NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Primar schreef: za 28 november 2020, 12:00
bert l. schreef: vr 27 november 2020, 16:08 Let's Go:

Start van de aanleg van onze tiende MTB-route was een mooie gelegenheid om Patrick Jansen tot erelid te benoemen en hem het eeuwig geldige gouden vignet uit te reiken dat daar bij hoort.
Emiel heeft er een mooie film van gemaakt. Bier 0.0 van Heineken. Lullepot van Bert. Rein zorgt voor de hond. Bouwpakket en Kapitein Iglo traden op als paladijnen.

https://www.youtube.com/watch?v=OfBhPb6Juys
Het uitreiken van een gouden vignet is goed.

Alleen vindt ik de uitvoering minder in deze corona tijd qua groep grote.
Haha ja voor iemand die zo hamert op coronaregels verwacht je dat ze zelf wel alle regels netjes volgen😉
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Rutger S schreef: za 28 november 2020, 20:00 Haha ja voor iemand die zo hamert op coronaregels verwacht je dat ze zelf wel alle regels netjes volgen😉
Advies gevraagd bij het RIVM. Die gaven aan dat 0.0% wel veilig zou zijn
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: za 28 november 2020, 20:04
Rutger S schreef: za 28 november 2020, 20:00 Haha ja voor iemand die zo hamert op coronaregels verwacht je dat ze zelf wel alle regels netjes volgen😉
Advies gevraagd bij het RIVM. Die gaven aan dat 0.0% wel veilig zou zijn
Minimaal 70%alcohol zegt het rivm hoor
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: za 28 november 2020, 20:08
bouwpakket schreef: za 28 november 2020, 20:04
Advies gevraagd bij het RIVM. Die gaven aan dat 0.0% wel veilig zou zijn
Minimaal 70%alcohol zegt het rivm hoor
Nu snap ik waarom die grafieken zo golven; ze zitten gewoon aan de sterke drank
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: za 28 november 2020, 21:18
Rutger S schreef: za 28 november 2020, 20:08

Minimaal 70%alcohol zegt het rivm hoor
Nu snap ik waarom die grafieken zo golven; ze zitten gewoon aan de sterke drank
We hebben een groot rad staan en geven daar elke dag een slinger aan. Als je boven de 5000 draait moet je drinken en onder de 5000 moet de rest drinken, maar niet verder vertellen hoor.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Vandaag deze rourtes gereden en echt enorm genoten :-q

Maar wat is er met de KOMs/QOMs aan de hand op deze route? Segmenten van ~300m met een KOM van 2 seconden? En als je dan in de rit zelf kijkt ie je onmogelijke snelheden, maar niet de KOM? Dat is bij echt heel veel segmenten zo

(nee, ik ben geen KOM-jager, daar ben ik verreweg niet snel genoeg voor)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Miob schreef: zo 6 december 2020, 22:29 Vandaag deze rourtes gereden en echt enorm genoten :-q

Maar wat is er met de KOMs/QOMs aan de hand op deze route? Segmenten van ~300m met een KOM van 2 seconden? En als je dan in de rit zelf kijkt ie je onmogelijke snelheden, maar niet de KOM? Dat is bij echt heel veel segmenten zo

(nee, ik ben geen KOM-jager, daar ben ik verreweg niet snel genoeg voor)
Je ziet bij korte segmenten dat deze niet altijd even handig gekozen zijn door de makers. Kan ook zijn dat er een parallel recht pad naast loopt. Meestal is de KOM houder ook iemand die gewoon een erg slechte telefoon heeft waarbij zijn GPS registratie heen en weer springt. Als dit een beetje "gunstig" uitvalt krijgt diegene een KOM. Daar zijn ze dan vaak ook nog trots op :lol: :~

Noem eens een paar segmenten als voorbeeld
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Stapels voorbeelden. Deze bijvoorbeeld is duidelijk over de weg (en niet met een fiets): https://www.strava.com/activities/44378 ... 9839182752 Waarom is die dan niet geflagt?

Deze is nog wat duidelijker. 210m is wel wat lang voor een gps fout. Als je op de KOM-rit klikt zie je belachelijke snelheden. Geldt eigenlijk voor de hele top 10: https://www.strava.com/activities/44378 ... 9846358944

En zo zijn er nog veel meer. Overigens laat de rit van mijn vriendin die mee was een QOM zien, maar die is dan in het segmentenoverzicht weer niet terug te vinden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Miob schreef: zo 6 december 2020, 22:41 Stapels voorbeelden. Deze bijvoorbeeld is duidelijk over de weg (en niet met een fiets): https://www.strava.com/activities/44378 ... 9839182752 Waarom is die dan niet geflagt?
Het singletrack segment ligt zo dicht tegen de naastgelegen weg dat je elke dag 100 man mag gaan flaggen. Hier heeft degene die het segment aangemaakt heeft niet echt bij nagedacht
Miob schreef: zo 6 december 2020, 22:41 Deze is nog wat duidelijker. 210m is wel wat lang voor een gps fout. Als je op de KOM-rit klikt zie je belachelijke snelheden. Geldt eigenlijk voor de hele top 10: https://www.strava.com/activities/44378 ... 9846358944
Deze is precies hetzelfde verhaal. Een kort segment over een singletrack waarbij er vlak ernaast een fietspad ligt.

Tegenwoordig lukt het niet meer om zulke korte segmenten te maken, maar deze oude zal je altijd houden.
Miob schreef: zo 6 december 2020, 22:41 En zo zijn er nog veel meer. Overigens laat de rit van mijn vriendin die mee was een QOM zien, maar die is dan in het segmentenoverzicht weer niet terug te vinden.
Die kan ze onderaan het segmenten overzicht zien op laptop/PC bij verborgen segmenten

Zo te zien ben je nog niet lang een Strava gebruiker. Leer jezelf maar aan om de korte segmenten niet serieus te nemen qua vergelijkingsmateriaal, hooguit voor jezelf.

En zet even bij Instelling / Privacy / Privacyzones een gebied om je huis in, zodat niet iedereen waar je woont :-q
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Dank je voor de tips/uitleg :-q . Ik had bij de tweede niet goed genoeg gekeken. De QOM staat inderdaad bij de verborgen segmenten. Doorgaans kijk ik ook totaal niet naar de KOMs, maar het viel toevallig op.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

bouwpakket schreef: En zet even bij Instelling / Privacy / Privacyzones een gebied om je huis in, zodat niet iedereen waar je woont :-q
En dan met je eigen voor- en achternaam op Strava. Even Googlen en je hebt zo je adres. Nutteloze feature.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

CC-Rider schreef: do 10 december 2020, 09:15
bouwpakket schreef: En zet even bij Instelling / Privacy / Privacyzones een gebied om je huis in, zodat niet iedereen waar je woont :-q
En dan met je eigen voor- en achternaam op Strava. Even Googlen en je hebt zo je adres. Nutteloze feature.
Is dat zo?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Waarom zou je adres op internet staan? :-?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

awinkel schreef: do 10 december 2020, 10:06 Waarom zou je adres op internet staan? :-?
Als zzp'er bijvoorbeeld ben je wat dat betreft aan de wolven overgeleverd. Hoe de KvK omgaat met persoonsgegevens is vrij verontrustend.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

vibemaker schreef: do 10 december 2020, 11:41
awinkel schreef: do 10 december 2020, 10:06 Waarom zou je adres op internet staan? :-?
Als zzp'er bijvoorbeeld ben je wat dat betreft aan de wolven overgeleverd. Hoe de KvK omgaat met persoonsgegevens is vrij verontrustend.
Dat is inderdaad ellende. Maar CC-rider doet voorkomen alsof dit voor iedereen opgaat.

Als ik Google op Bart Bouwpakket, dan vind ik nergens mijn adres
Plaats reactie