NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We weten precies waar die wonen en dat is niet in de genoemde woonplaatsen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Best een beetje opletten op t moment met mul zand in snelle bochten, goed de randjes meepakken voor grip! Papa ging nog even op de bakkes, maar haalde desondanks een pr.

Joeghei.
rammen met die bak
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Huggiedug schreef:Best een beetje opletten op t moment met mul zand in snelle bochten, goed de randjes meepakken voor grip! Papa ging nog even op de bakkes, maar haalde desondanks een pr.

Joeghei.

Papa was er vroeg bij vandaag!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef:We weten precies waar die wonen en dat is niet in de genoemde woonplaatsen.
Dan heeft de politie nog werk te doen!


Of hopen dat ze nu afgeschrikt zijn en alleen nog maar met de mountainbike (zal wel e-mtb worden) naar Austerlitz komen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bert l. schreef:We weten precies waar die wonen en dat is niet in de genoemde woonplaatsen.

Van het weekend een oude vriend tegengekomen op Loosdrecht die graag op de crosser zit.
Dus dit verhaal kwam ter sprake en hij wist mij ook een hoop details te vertellen.

Maar die gaf aan dat er 1 in Zeist woont om de hoek bij de route en dat die wel degelijk vaker op Zeist en Austerlitz de zooi aan het verkrachten is...
Hij melde ook dat die gozer op vakantie is maar dat er wel degelijk crossers van hem in beslag zijn genomen.
Ik vraag me dan af of dat die gast is van het artikel of niet.

Kheb hem ook verzocht niet mee te doen aan die praktijken maar hij is zo slim om te weten dat het alleen gezeik oplevert....
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Gisteren genoten van een mooi rondje Zeist combi Austerlitz met mijn dochter

Wat mij opviel is dat het stuk Zeist na het Beauforthuis (na oversteek Austerlitzeweg) erg mul is. Een paar bochten en mini-drops over wat wortelsecties zijn erg 'tricky' geworden. Deze laatste kunnen wel eens voor ongelukken gaan zorgen. Heb dit de afgelopen jaren nog niet eerder gezien. Misschien wat leemzand toevoegen hier?
Laatst gewijzigd door Iw@n op wo 9 mei 2018, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Zo blijft het wel spannend en blijf je scherp @ iw@n
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Daar waar de track teveel uitslijt en we hoogtemeters dreigen te verliezen zullen we kijken of we het op kunnen lossen met leemhoudend zand
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

Iw@n schreef:Gisteren genoten van een mooi rondje Zeist combi Austerlitz met mijn dochter

Wat mij opviel is dat het stuk Zeist na het Beauforthuis (na oversteek Austerlitzeweg) erg mul is. Een paar bochten en mini-drops over wat wortelsecties zijn erg 'ticky' geworden. Deze laatste kunnen wel eens voor ongelukken gaan zorgen. Heb dit de afgelopen jaren nog niet eerder gezien. Misschien wat leemzand toevoegen hier?
Vooral het snelle stukje met dat kleine sprongetje erin, als je goed springt vlieg je zo in de zandbak bovenop, eergisteren stond ik er haaks in stil. Maar het is voor de 1 een uitdaging voor de anderen kan diep mul zand voor een OTB zorgen.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

BadmonkeyNL schreef:
Iw@n schreef:Gisteren genoten van een mooi rondje Zeist combi Austerlitz met mijn dochter

Wat mij opviel is dat het stuk Zeist na het Beauforthuis (na oversteek Austerlitzeweg) erg mul is. Een paar bochten en mini-drops over wat wortelsecties zijn erg 'ticky' geworden. Deze laatste kunnen wel eens voor ongelukken gaan zorgen. Heb dit de afgelopen jaren nog niet eerder gezien. Misschien wat leemzand toevoegen hier?
Vooral het snelle stukje met dat kleine sprongetje erin, als je goed springt vlieg je zo in de zandbak bovenop, eergisteren stond ik er haaks in stil. Maar het is voor de 1 een uitdaging voor de anderen kan diep mul zand voor een OTB zorgen.

Pffff.... zijn we nu aan het mountainbiken of niet? Integraal onderdeel van het mountainbiken op onverhard is dat deze ondergrond variabel kan zijn, dat maakt het juist mooi.

mini-"drops" en "tricky" wortelsecties op Zeist, heb er zondag nog gereden, waar hebben we het in hemelsnaam over? Ik ben niks noemenswaardigs tegengekomen. Had een relatieve nieuwkomer bij me, die had er geen enkel probleem mee....
Downhill is geen grapje
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Ha ha.....is allemaal ook helemaal niet ernstig of zo met dat mulle zand. Is gewoon opvallend op Zeist. Veel vaste bezoekers komen op dit stuk vaak hard aanrijden en worden verrast hier....nothing more, nothing less.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ik denk wel dat het voor ieder persoonlijk is hoe moeilijk/technisch een route is.. Echte rik met mijn geringe ervaring vind zeist niet moeilijk. Zitten voor mij zeker wel wat technische stukjes tussen maar om nou te zeggen tricky nee dat niet.

Alleen kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen misschien wel tricky is.. Maar ik ben het wel eens met B100 we zijn toch in het bos aan het spelen omdat we juist offroad willen rijden en het niet te makkelijk moet zijn
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu ben ik echter geen liefhebber van strandraces... Al helemaal niet op 50 km van de zee!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zondag een rondje Zeist/Austerlitz gedaan. Kan mij geen mul stuk herinneren, was ook niet op een Plusfiets. Misschien ging ik te hard! :tong

Wel een erg leuk parkoers, een van de betere op de UHR mijns inziens.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef:Nu ben ik echter geen liefhebber van strandraces... Al helemaal niet op 50 km van de zee!

ik ook zeker niet maar goed af en toe een mul stukkie kan ik me wel overheen zetten en volgens mij lukt jou dat ook wel :P
Plaats reactie