NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

KingCrash schreef: za 28 mei 2022, 13:32 Halverwege de autorit naar de route kwam ik er achter ik dat camelbag niet mee had.
Balen; geen broodje of drinken, en geen vignet mee, maar ze controleren toch nooit..Ook geen plek om telefoon handig mee te nemen, ach laat ik wel in de auto.

2km onderweg dus vignetcontrole :D

BOA boswachter had opdracht gelijk te verbaliseren, dus mocht na controle op persoonsgegevens de boete uitschrijven. Als ik binnen 15min kon aantonen dat ik echt een vignet had, kon hij hem nog verscheuren.
Dus volgas terug naar de auto en via telefoon/ thuisfront kunnen aantonen dat ik echt een vignet had.
Scheelt toch €109 ..

"Spelende man , wat heeft u nu geleerd"; altijd vignet meenemen.
(Nee plakken op fiets / helm / anders is lelijk;))
Oow, was jij dat!

Tip: op een pasje in je portemonnaie. Heb je hem altijd bij je. En zo je dat zou willen ook een tweede voor een incidentele gast die een keer mee wil rijden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Die controle reed ik vandaag ook langs. Wij hadden toevallig wel een vignet gekocht. Maar we zagen er betrouwbaar uit ofzo of ze waren te druk bezig met mensen die geen vignet hadden dus we mochten gewoon doorrijden. Wel een hoge boetes trouwens €109 :o.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Gisteren is er een handhavingsactie gehouden in de omgeving van Austerlitz. Er is o.a. gecontroleerd op het mountainbikevignet en daarnaast op het aanlijnen van de hond, het ruitervignet en fietsen buiten de toegestane paden. Er zijn 201 mtb-ers gecontroleerd, 24 daarvan konden geen vignet tonen. Dat leverde deze personen elk een boete van ruim 100,-- euro op. Dat geld vloeit naar de staatskas. Een vignet kost je 7,50. De opbrengsten daarvan gaan direct naar de routes en de natuur er omheen. Draag svp bij aan het in stand houden van de routes en de natuur en koop een vignet bij fietsenzaak, horeca of webshop.
De lijst van verkooppunten vind je hier:
https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/st ... mtb-vignet
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bizar dat mensen nog geeneens voor maar 7,50 een vignet willen kopen.
Terecht dat er gelijk bekeurd wordt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

awinkel schreef: zo 29 mei 2022, 12:24 Bizar dat mensen nog geeneens voor maar 7,50 een vignet willen kopen.
.....
Omdat men denkt :" overkomt mij toch niet dat ik gecontroleerd wordt , dus koop ik ook geen vignet "
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik denk dat deze mensen zich niet verdiept hebben in de ins en outs van het mountainbiken :-{
De mevrouw die ik vorige maand uit het bos LV heb geholpen met haar twee zonen :roll: die gastjes reden tegen de richting, naast de route, kwamen links en rechts midden uit het bos :~ eigenlijk teveel om op te noemen :-{
Het bos heeft ook eigenlijk het imago lekker de wildernis in :( en daardoor ook lekker wild doen :roll: terwijl je je gewoon moet gedragen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

awinkel schreef: zo 29 mei 2022, 12:24 Bizar dat mensen nog geeneens voor maar 7,50 een vignet willen kopen.
Terecht dat er gelijk bekeurd wordt.
Hoezo is dat bizar? Ik rij ook wel eens zonder vignet. Afgelopen weekend heb ik er 4x gereden. Misschien later dit jaar nog eens dus ik heb netjes een vignet gekocht. Maar evengoed heb ik eerst een heel stuk zonder vignet gereden. Ik ben vanuit Soest de route Austerlitz opgereden en bij het Beauforthuis heb ik een vignet gehaald. Dus dat direct boete uitdelen vind ik niet altijd terecht. Ik denk dat je die persoon beter ter plekke 3 vignetten kunt later bestellen bij Mantel. Daar heeft iedereen uiteindelijk meer belang bij.

Ik heb ook wel eens een rit gemaakt in november op Zeddam geloof ik. Dat is 1 rit, de rest van het jaar kom ik daar niet meer. Dan koop ik geen vignet. Vind ik ook onzin. €7,50 voor 1 ritje slaat nergens op. Ik snap dat de boel betaald moet worden maar als er mensen vanaf Zeddam naar Schoorl komen mogen ze er onbeperkt gratis rondrijden. Dat vind ik allemaal prima. Ik betaal een ruim bedrag aan MTB NW voor onderhoud aan de routes hier in de buurt.

Als ze nou een dagpas voor UHR zouden aanbieden zou ik het wel kopen. Of een landelijke bijdrage. Of iedereen betaald alleen voor de lokale routes en mag overal in het land rijden. Zou ook een hoop uitzoeken schelen van welk vignet waar nodig is.
Laatst gewijzigd door Anne Jan op zo 29 mei 2022, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Anne Jan schreef: zo 29 mei 2022, 19:35 Maar evengoed heb ik eerst een heel stuk zonder vignet gereden. Ik ben vanuit Soest de route Austerlitz opgereden en bij het Beauforthuis heb ik een vignet gehaald. Dus dat direct boete uitdelen vind ik niet altijd terecht. Ik denk dat je die persoon beter ter plekke 3 vignetten kunt later bestellen bij Mantel. Daar heeft iedereen uiteindelijk meer belang bij.
......

Als ze nou een dagpas voor UHR zouden aanbieden zou ik het wel kopen. Of een landelijke bijdrage. Of iedereen betaald alleen voor de lokale routes en mag overal in het land rijden. Zou ook een hoop uitzoeken schelen van welk vignet waar nodig is.



Denk dat bijna iedereen wel weet dat je een vignet nodig hebt op de UHR , en zeker op Zeist en Austerlitz , dus als je daar gaat rijden zonder vignet en je wordt gecontroleerd kan je een boete verwachten , je kan ook via de fietspaden naar een locatie rijden die de vignetten verkoopt , dus :roll: ,



Alhoewel een optie om ter plekke een vignet te kopen , bij de controle , ook een methode is ..., of een boete en alsnog een vignet kopen , beter zijn beide partijen (staatskas en UHR) win/ win situatie . :-q
Anne Jan schreef: zo 29 mei 2022, 19:35
......

Als ze nou een dagpas voor UHR zouden aanbieden zou ik het wel kopen. Of een landelijke bijdrage. Of iedereen betaald alleen voor de lokale routes en mag overal in het land rijden. Zou ook een hoop uitzoeken schelen van welk vignet waar nodig is.
Die is er ,een dagpas UHR , waar nodig , kost €7,50 :bier:
Anne Jan schreef: zo 29 mei 2022, 19:35 Als ze nou een dagpas voor UHR zouden aanbieden zou ik het wel kopen. Of een landelijke bijdrage. Of iedereen betaald alleen voor de lokale routes en mag overal in het land rijden. Zou ook een hoop uitzoeken schelen van welk vignet waar nodig is.
Leesvoer en discussie

viewtopic.php?f=10&t=153229
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Anne Jan schreef: zo 29 mei 2022, 19:35 Ik heb ook wel eens een rit gemaakt in november op Zeddam geloof ik. Dat is 1 rit, de rest van het jaar kom ik daar niet meer. Dan koop ik geen vignet. Vind ik ook onzin. €7,50 voor 1 ritje slaat nergens op.
Helemaal vanuit Noord Holland naar Schoorl (kost natuurlijk geen tijd en/of geld) op een fiets die vast ook wat kwartjes heeft gekost. Wel daar willen fietsen, maar er niet voor willen betalen. Het vignet is ineens de sluitpost......
Snelle Buffer schreef: zo 29 mei 2022, 19:51
Anne Jan schreef: zo 29 mei 2022, 19:35 Als ze nou een dagpas voor UHR zouden aanbieden zou ik het wel kopen. Of een landelijke bijdrage. Of iedereen betaald alleen voor de lokale routes en mag overal in het land rijden. Zou ook een hoop uitzoeken schelen van welk vignet waar nodig is.
Die is er ,een dagpas UHR , waar nodig , kost €7,50 :bier:
Dat is inderdaad de prijs van de dagpas. Mensen die de kosten van het vignet te laag vinden (meerdere gehoord gisteren bij de vignetcontrole) kopen er meer...
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik vind € 7,50 voor een dagkaart een prima prijs. Ik kom meestal maar een keer per jaar op de UHR. Mocht ik er toch een tweede keer komen dan is de tweede keer gratis. :-D
Bij de LDD kom ik ook maar een keer per jaar en dan koop ik ook een dagkaart. Een tweede keer is dan niet eens gratis.
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Valt me toch enigszins tegen zoveel boetes, was al verbaast hoeveel mensen er een praatje leken te houden na de krakelingklimmetjes. Ook leuk, buiten adem in gesprek met de boa.
Ze leken zelfs verbaasd over het feit dat ik een vignet had...
Ook viel me achteraf op hoeveel mensen ik tegen de richting in en parallel aan de krakeling zich uit de voeten zag maken :~
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

desmol1 schreef: zo 29 mei 2022, 20:29
Ook viel me achteraf op hoeveel mensen ik tegen de richting in en parallel aan de krakeling zich uit de voeten zag maken :~
Daarom die boete , als je voor €7,50 zo " zielig" moet zijn ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

desmol1 schreef: zo 29 mei 2022, 20:29 Ook viel me achteraf op hoeveel mensen ik tegen de richting in en parallel aan de krakeling zich uit de voeten zag maken :~
Je zou verwachten dat mensen er als volwassenen mee omgaan. De meeste wel, maar een paar sneue gasten dus niet. Volgende keer zal er daar dus ook gewoon een BOA staan.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik liep er toevallig met de hond (aangelijnd :-) ) en doel was volgens de man die ik sprak om te controleren op loslopende honden. Want heel veel mensen lopen zo vanaf camping De Krakeling met de hond los het bos in.
Ze stonden vanmorgen weer bij de achter uitgang van De Krakeling.
Wij stonden daar toevallig een lang weekend.

On topic: Zeist-Austerlitz lag er vandaag close to perfect bij. Heel veel beter wordt het niet denk ik.
Met goede benen vanmorgen als bonus mij prima vermaakt met die 2 rondjes.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

(aangelijnd :-) ) dit zegt mij helaas niets meer vandaag de dag :-{
Hondenriem ja dat zegt mij dat je je hond aan de riem hebt :-q maar aangelijnd met een 20 meter :o rollijn = gelijk aan loslopende hond :roll:
Moet heel snel afgeschaft en verboden worden :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie