NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Ja we starten daar tegen over, maar als je de nieuwe route pakt kom je op een gegeven moment het bos uit met een verbindings stukje langs een doorgaande weg, kun je van daar uit eventueel makkelijk terug naar de start??, alvast bedankt voor je reactie
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

De twee routes gaan over het zelfe stuk weg van ongeveer 1 km en bij de parkeerplaats splitsen de routes pas weer, dus als je beide routes volgt kom je bij beide weer op het zelfde punt uit, en hoef je dus niet naar de start van de andere route te rijden.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Tiger1050 schreef:Ja we starten daar tegen over,
Je kan dan het beste het verbindingstuk rijden en nog een stukje route meepakken tot aan de brede oversteek over de grensweg. Vervolgens het fietspad door het bos in noordoostelijke (rechts) richting volgen, eerste stuk parallel aan de grensweg (breed zandpad), je komt dan na ruim 2km weer bij het Beauforthuis uit.

http://tinyurl.com/nkn4jnq" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door deer_hunter op za 6 september 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Okee top, bedankt
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Gebruikersavatar
hitrax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 462
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 13:12
Mijn mountainbike: Giant XTC composite 2
Contacteer:

Ligt er echt fantastisch mooi bij vandaag! Was ook niet super druk tussen 12:00 en 13:30.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Vandaag voor het eerst hier gereden. Prima route. Eerst Zeist, daarna Austerlits. Had ik eigenlijk andersom moeten doen. De ene is nl. een prima opwarmer voor de andere. Voor 12-en zag ik véél mtb-ers, op de route zie daar gelukkig weinig van terug.
Erik34
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 10:22
Mijn mountainbike: Focus Northern Lite 26"

Vandaag voor de 2e keer dit rondje gedaan (zonder Austerlitz).
Ik was er om 14:30 en ben aardig wat andere mtb'ers tegengekomen, maar heb ook hele stukken niemand gezien.

Was weer super en de route lag er mooi bij. Wel meer mul zand tov vorige week vrijdag na een week met mooi weer. Ook de plassen bij de KNVB waren grotendeels weg.

Heerlijk gereden! :-q
jurgen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 26 november 2003, 20:54
Mijn mountainbike: Cannondale Terra / Scalpel / 29er

Vrijdag Austerlitz, twee keer Zeist, verbinding route Soest en Lage Vuursche gefietst.

Zeist was echt een aangename verrassing. Snel parcours met vlot lopende bochten. Op eentje na dan, vind ik :-). Deze lag boven op een heuveltje en kon ik van te voren niet zien. Kwam te hard aan, met effect dat ik eerst bijna de bocht miste en daarna een boom schampte. Vooral het gedeelte nadat je camping hebt gepasseerd en daarna rechts bos in duikt vond ik gaaf. Je krijgt dan een stuk waar je een golvende singel track hebt, tegen de helling van een heuvel aan. Kreeg een beetje een Ardennen gevoel.
Maar weer een mooie route rijker in Nederland, en dan moet nog Vrachelseheide afgemaakt worden.

Vond verbinding route Soest ook leuk om te doen, ondanks de vele negatieve berichten, misschien mij ingesteld op het slechtste. Was al door een biker uit Baarn gewaarschuwd, dat er bordjes weg waren bij de boswerkzaamheden. Beste biker had me ook al op weg geholpen bij Zeist :-q . Bij bos werkzaamheden extra goed op sporen gelet en geen één keer verkeerd gereden. Vond het spannend om over een singel track te rijden met dichte bosschage en wetende dat ik daar eerder die dag heb gefietst, alleen dan de andere kant op.

Lage Vuursche ooit in verleden eerder geweest, maar weinig punten van herkenning. Miste alleen een leuke drop-off, die er vroeger er wel lag. Wel flink hobbelig parcours en daardoor weinig op zadel kunnen zitten. Maar zeker ook een mooie route.

Weer een mooie dag fietsen, alleen ik weet niet hoeveel km, want teller hield er in Lage Vuursche mee op
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Op de route van Zeist is het handig niet een te breed stuur te hebben.... Een aantal bomen stonden wel erg dicht bij elkaar zodat ik dacht deze al te schampen met een stuur van plm. 70cm breed....
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

KleinPalomino schreef:Op de route van Zeist is het handig niet een te breed stuur te hebben.... Een aantal bomen stonden wel erg dicht bij elkaar zodat ik dacht deze al te schampen met een stuur van plm. 70cm breed....
76 kan (inmiddels) zonder schampen, paar keer oefenen :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Korte slalombeweging maken op het moment dat je de bomen passeert.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

deer_hunter schreef:Gevonden op de route: fietscomputer. PM maar als je er één verloren bent.
Ik heb er vrijdag gereden en kwam twee gasten tegen (ongeveer bij het Jagershuys) die er een kwijt waren. Waarschijnlijk had je al aan één gevraagd of hij hem miste (hij miste niks, zijn maat wel maar dat wist hij nog niet). Ik heb nog aangeboden zijn telefoonnummer op te slaan voor als ik hem zou vinden... was niet nodig.

Jammer...
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

jurgen schreef:Vooral het gedeelte nadat je camping hebt gepasseerd en daarna rechts bos in duikt vond ik gaaf. Je krijgt dan een stuk waar je een golvende singel track hebt, tegen de helling van een heuvel aan. Kreeg een beetje een Ardennen gevoel.
Inderdaad een prachtstuk. Als ik daar eenmaal uitkom, kun je me het best typeren als een hyperventilerende, compleet verzuurde en afgewerkte bak ellende! Maar dat ligt aan mij en niet aan dat stuk. :-q
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Ik wil ook best betalen voor mooie routes die onderhouden worden zoals Zeist. Het zou eigenlijk wel landelijk moeten zijn en dus direct voor alles wat je in NL kunt biken. Niet per regio / route. Vignet en controleurs is wel iets uit de vorige eeuw, niemand een goed idee voor digitaal controleren? App? Wildcrossen zal je er niet mee voorkomen denk ik zo, daarvoor zul je gewoon de beschikbare capaciteit aan tracks en routes enorm moeten opvoeren. Wat daar kan helpen is een 'deel het pad' systeem invoeren met duidelijke etiketten.
Plaats reactie