NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

awinkel schreef: do 22 oktober 2020, 20:00 En reflectoren in je wielen, reflecterende streep op je banden, verlichting etc etc.
Dat doet dus niemand. :-D
Zoals ik al aangaf: er zijn in de praktijk wel wat verschillen aan te wijzen :D
Bij een ongeval zouden eventuele afwijkingen tov de regels mogelijk wel een rol kunnen spelen.
Dat zal met die reflectoren wel loslopen, maar er zijn wel situaties denkbaar dat het niet hebben van een bel of het juist wel hebben van een te breed stuur in verband wordt gebracht met het ontstaan van een ongeval.

Een verschil tussen die bel/ reflectoren (ook graag 4 stuks op de pedalen) etc en verlichting is overigens dat je verlichting alleen bij nacht hoeft te voeren (verkeersregel ) en die andere punten tot de permanente voertuigeisen behoren.
Laatst gewijzigd door openkaart op do 22 oktober 2020, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

bouwpakket schreef: do 22 oktober 2020, 19:52 1 voorwiel + 1 achterwiel + 1 tandwiel voor + 12 tandwielen achter + 2 derailleurwielen
Ik zie hier geen definitie van wiel :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vrijdagmiddag kwamen wij een scooter met 2 jonge gasten tegen op de route Zeist. Jongen wilde zijn vriendinnetje even imponeren. We hebben ze van de route af gejaagd. Ze schrokken zichtbaar ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: zo 25 oktober 2020, 10:38 Vrijdagmiddag kwamen wij een scooter met 2 jonge gasten tegen op de route Zeist. Jongen wilde zijn vriendinnetje even imponeren. We hebben ze van de route af gejaagd. Ze schrokken zichtbaar ... :winkie:
Was zijn vriendinnetje nu onder de indruk van jou?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Absoluut. Ik maakt nog even een nosy en wheely en toen wilde ze bij mij achterop ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

En de nozem ging nog geeneens met je in discussie over de vraag of hij daar op basis van RVV artikel 2b nu wel of niet mocht komen, of over het gegeven dat zijn stuur wel breder dan 75 cm mag zijn :winkie: ?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

openkaart schreef: zo 25 oktober 2020, 14:26 En de nozem ging nog geeneens met je in discussie over de vraag of hij daar op basis van RVV artikel 2b nu wel of niet mocht komen, of over het gegeven dat zijn stuur wel breder dan 75 cm mag zijn :winkie: ?
Deze gaat er bij mij weer op:
Afbeelding
Our Ibis Carbon Hi-Fi and Lo-Fi handlebars are adjustable. Using two 25mm wide aluminum inserts that thread into the ends of the bar, you can easily swap between 750mm and 800mm.
:winkie:
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

:D
Wel een hoop handelingen om snel te doen als je een BOA met een rolmaat (BOA-constructor) achter een boom ziet :
trapondersteuning terugschroeven naar 25 km/u ; stuur inkorten..

Misschien een inkortmechanisme in je stuur zoals bij een dropperpost :winkie: ?
Ook wel handig bij krappe boompjespassages..
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 25 oktober 2020, 14:40
openkaart schreef: zo 25 oktober 2020, 14:26 En de nozem ging nog geeneens met je in discussie over de vraag of hij daar op basis van RVV artikel 2b nu wel of niet mocht komen, of over het gegeven dat zijn stuur wel breder dan 75 cm mag zijn :winkie: ?
Deze gaat er bij mij weer op:
Afbeelding
Our Ibis Carbon Hi-Fi and Lo-Fi handlebars are adjustable. Using two 25mm wide aluminum inserts that thread into the ends of the bar, you can easily swap between 750mm and 800mm.
:winkie:
Gelul!!!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MTBarc schreef: zo 25 oktober 2020, 17:50
bouwpakket schreef: zo 25 oktober 2020, 14:40
Deze gaat er bij mij weer op:
Afbeelding
Our Ibis Carbon Hi-Fi and Lo-Fi handlebars are adjustable. Using two 25mm wide aluminum inserts that thread into the ends of the bar, you can easily swap between 750mm and 800mm.
:winkie:
Gelul!!!
Als het van jou niet mag, gaat ie wel in de verkoop.....
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

bouwpakket schreef: zo 25 oktober 2020, 17:51
MTBarc schreef: zo 25 oktober 2020, 17:50

Gelul!!!
Als het van jou niet mag, gaat ie wel in de verkoop.....
Zit ie niet op de fiets heeft ie alsnog praatjes Mtbarc.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ik was nog nooit op zondagochtend geweest. Junior en ik waren *heel* blij dat we bij zonsopkomst de route op waren gegaan, want toen we beide routes erop hadden zitten zagen we één lange optocht van MTB's zowel richting Zeist als richting Austerlitz. Nooit geweten dat het zo erg was. Dan hebben we op Amerongen niks te klagen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Leuk hier he?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ik was rond 10 uur op de route en vond het juist echt rustig. ja heb echt wel mensen gezien en ook wel wat groepen zien stilstaan.( #Schijtaancorona want we moeten en zullen met ze alle fietsen!! )
Maar vond het toch best rustig voor een zondag ochtend.

Route lag er overigens goed bij. paar kleine plassen de rest keihard. en de helden in het oranje die al het blad al hebben weggehaald zijn echte helden! Bedankt daarvoor mannen en vrouwen echt helemaal top!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

StevenK schreef: zo 1 november 2020, 11:47Ik was nog nooit op zondagochtend geweest. Junior en ik waren *heel* blij dat we bij zonsopkomst de route op waren gegaan, want toen we beide routes erop hadden zitten zagen we één lange optocht van MTB's zowel richting Zeist als richting Austerlitz. Nooit geweten dat het zo erg was. Dan hebben we op Amerongen niks te klagen.
Nooit geweten? Dan veel bijdrages op de UHR topics gemist blijkbaar........... (maar ik snap je bericht omdat je nooit op zondagmorgen had aangesloten in de files)
Overigens overal in het bos erg druk en bij mijn gravelrondje idd slierten met rijders gezien.
Oh ja, langs de trails lijkt het een perfect locatie te ziujn voor vergaderingen, althans dat gevoel kreeg ik wel.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie