Nieuwe vaste route Markelo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Freekenstein schreef: wo 31 maart 2021, 15:45
hanjovdberg schreef: wo 31 maart 2021, 13:52 Tis de Achterhoek hè :tong daar is alles wat gemoedelijker :lol:
Wikipedia schreef:Markelo (Nedersaksisch: Maarkel) is een Nederlands dorp in Twente, provincie Overijssel. Het behoort tot de gemeente Hof van Twente.
Ben nog aan het twijfelen of ik deze vrijdag ga rijden, of twee rondjes Rijssen ga pakken. Rijssen is bekend terrein, deze zou nieuw voor mij zijn...
Waarom twijfel Freek?
Markelo en Rijssen kun je ook koppelen overigens, Rijssen bij Schwarzwald via de prov weg richting Maarkl en dan rechts aanhouden. Kom je bij crossbaan Markelo uit.

Er zijn twee stukken in de route die idd voor de km's zijn. Die sla ik altijd over. (Net voor de schipbeek de Es sla ik over, en stuk na "de Meene" waar je doelloos over breed zandpad Herikerberg omhoog en 100meter later omlaag rijdt en weer omhoog tot N753 stoevelaarsweg.
(Zie mijn strava afgelopen zondag)

Rest van de Route vind ik erg mooie tracks in zitten. Van alles wat.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Denk erover om morgen deze route weer eens te rijden. In het verleden parkeerde ik op het grasveld voor Camping Bergzicht aan de Twikkelerweg, maar die wordt niet meer vermeld als startplaats op mtbroutes. Is dat nu een no no, of kun je daar nog steeds parkeren?
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

vibemaker schreef: ma 26 april 2021, 21:37 Denk erover om morgen deze route weer eens te rijden. In het verleden parkeerde ik op het grasveld voor Camping Bergzicht aan de Twikkelerweg, maar die wordt niet meer vermeld als startplaats op mtbroutes. Is dat nu een no no, of kun je daar nog steeds parkeren?
Ik begreep dat de eigenaar dit grasveld liever niet meer als parkeerplaats wil gebruiken. Ik weet niet van welke kant je komt, maar ik parkeer in het centrum van Markelo. Achter de Plus, direct aan de route.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

VaeleOuwe schreef: ma 26 april 2021, 21:51
vibemaker schreef: ma 26 april 2021, 21:37 Denk erover om morgen deze route weer eens te rijden. In het verleden parkeerde ik op het grasveld voor Camping Bergzicht aan de Twikkelerweg, maar die wordt niet meer vermeld als startplaats op mtbroutes. Is dat nu een no no, of kun je daar nog steeds parkeren?
Ik begreep dat de eigenaar dit grasveld liever niet meer als parkeerplaats wil gebruiken. Ik weet niet van welke kant je komt, maar ik parkeer in het centrum van Markelo. Achter de Plus, direct aan de route.
Ah, duidelijk, dan zoeken we een ander plekje. We komen uit Het Gooi, dan ligt Markelo sowieso iets dichter bij dan Camping Bergzicht denk ik :-q

Edit: yep, parkeerplaats achter de Plus wordt het. Thanx! :-q
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Lag er prima bij vanavond! Blijft een mooie route (thuisroute haaksbergen) met wat meer hoogteverschil én een prachtige omgeving!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Heb enorm veel zin om weer lekker te rijden morgen. Een local die wat kan vertellen over de huidige nattigheid van de route? Al weer goed te doen of nog even trailrespect in acht nemen?
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik heb gisteren rondom de Herikerberg gewandeld. Daar was het op de route goed, daar omheen is het bos nog wel drassig.
Van wat ik gezien heb zou ik er ook gewoon rijden. De fietsers die ik tegen ben gekomen zaten niet opvallend onder de modder.
Route Rijssen lag er zaterdag ook al weer goed bij vergeleken met eerder in de week, dus ik zou zeggen....geniet ervan :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Sheiky schreef: ma 17 januari 2022, 08:33 Ik heb gisteren rondom de Herikerberg gewandeld. Daar was het op de route goed, daar omheen is het bos nog wel drassig.
Van wat ik gezien heb zou ik er ook gewoon rijden. De fietsers die ik tegen ben gekomen zaten niet opvallend onder de modder.
Route Rijssen lag er zaterdag ook al weer goed bij vergeleken met eerder in de week, dus ik zou zeggen....geniet ervan :-q
Samen met Mrs. Vibe gisteren de stoute schoenen aangetrokken en de route gereden. Lag er helemaal prima bij. Op een paar gedeelde stukken (waar agrarische machines ook rijden) was het nog modderig, maar ook daar overal al weer een droog spoor. :-q
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Top, goed om te horen!
mnmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 30 december 2021, 11:58
Mijn mountainbike: Neuron CF9 2021

Iemand deze week al gereden na de storm? Route beetje begaanbaar of liever nog even weg blijven?
Canyon Neuron CF9 2021 stealth
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Markelo lag er afgelopen week top bij! Ook complimenten aan de onderhoudsploeg voor het weghalen van stormschade

Eén keer op de rem voor een zwembadje @42:25
En een scheef hangende boom gespot ca @1:10:04
https://www.youtube.com/watch?v=X0gJJhdcM5U
Plaats reactie