Nieuwe vaste route Markelo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het is mooi weer om richting Markelo te gaan. Stond al een paar keer op de planning maar telkens kwam er wat tussen.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Dice Oldskool schreef:Het is mooi weer om richting Markelo te gaan. Stond al een paar keer op de planning maar telkens kwam er wat tussen.
Have fun!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

jernij schreef: Have fun!

Dat heb ik zeker gehad. Ik vind het een mooi aangelegde route met een paar leuke korte klimmetjes. Klimmen ben ik helemaal niet gewend omdat ik 90% van mijn tijd op de Haaksbergenroute zit. Heb erg genoten en 30 km was voor mij op dit moment precies goed. Kan merken dat de winterkilo's mij nog in de weg zitten :-) Deze route gaat mijn 2e thuisbasis worden. :-q
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Dice Oldskool schreef:
jernij schreef: Have fun!

Dat heb ik zeker gehad. Ik vind het een mooi aangelegde route met een paar leuke korte klimmetjes. Klimmen ben ik helemaal niet gewend omdat ik 90% van mijn tijd op de Haaksbergenroute zit. Heb erg genoten en 30 km was voor mij op dit moment precies goed. Kan merken dat de winterkilo's mij nog in de weg zitten :-) Deze route gaat mijn 2e thuisbasis worden. :-q
Ik knapte zelf behoorlijk af op al het asfalt :( de singeltracks zijn wel erg gaaf ja (behalve dat gehobbel). Vond je er niet te veel asfalt in zitten?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nee eigenlijk niet. Vond het wel meevallen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bepaalde single tracks waren idd wel erg hobbelig. Lastig om goed tempo te houden met mijn HT.
Flipmoehoe
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 15 april 2014, 13:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2014

Ik heb vandaag de route van Markelo voor de 2de keer gefietst.
Vind er toch echt teveel asfalt in zitten.
Paar singletracks word je ook gek van het gehobbel.
nah Ik vond het toch tegenvallen.
Ook nog aardig wat modder op bepaalde plekken.

Heb halverwege de route via de oude Rijssenseweg naar Rijssen gefietst.
Deze route ook compleet gereden en daarna weer terug om Markelo af te maken.
Totaal 61km gefietst.

Rijssen is net een achtbaan. Wat een vloeiende route.
Leuke klimmetjes met direct een afdaling met veel draai en stuur werk.
Ook niks geen gehobbel wat Markelo wel heeft.
Nergens modder plassen.
Ook geen asfalt, 18km singletrack. Heerlijk!
Ik was echt positief verrast!

vanuit Eibergen rijd ik denk Ik wel ff door naar Rijssen de volgende x.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ook net terug van een rondje route Markelo. Singletracks zijn erg mooi aangelegd, zeer goed gepeild ook. Een beetje gehobbel, dat wel, maar dat hoort erbij.
Ik was samen met een beginnend fietser en het tempo lag dus niet al te hoog, waardoor de rechte en verharde paden wel heel erg lang leken.

Persoonlijk zou ik de route niet weer helemaal gaan fietsen, maar alleen het stuk bij de Herikerberg pakken. Alles boven de N753 van Goor-Markelo. In het overige stuk zitten wel een paar leuke stukken, maar deze zijn wat mij betreft niet de moeite waard om de mindere stukken er naartoe mee te pakken.
In het begin na het oversteken van de N753 kon ik wel genieten van de mooie glooiende uitzichten. Je waant je wel even weg van huis, maar op een gegeven moment waan je je een beetje op een reguliere fietsroute met hier en daar wat stukjes MTB-werk.

Persoonlijk had ik liever voor een korter parcours gekozen (zie Oldenzaal of Lemele) wat wel echt uitdagend blijft, dan een langer parcours op deze manier.
Ik kan me wel voorstellen dat deze route geliefd word door veldrijders/cyclocrossers. Mijn vriendin wilde na mijn verhaal de route in ieder geval wel een keer gaan proberen op haar cross-fiets.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Dice Oldskool schreef:Nee eigenlijk niet. Vond het wel meevallen.
1/3 asfalt (minimaal?) vind ik vrij veel, Rijssen heeft 200m asfalt op ongeveer 17km...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zo heeft iedereen zijn eigen beleving. Ik heb er iig geen probleem mee om een stukje asfalt erbij te pakken. Beetje op adem komen. ;-)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ben vanmorgen ook hiero geweest op de fatbike, had de totale route nog niet gedaan, omdat ie de vorige keer nog niet volledig uitgepijlt was, maar ik vondt de laatste 10 km echt dramatischgestart bij Jachtlust), veeeeel te veel asfalt. voorheen konden we km of 40 rondcrossen op de herikerberg en kattenberg, maar vondt de route zoals ie nu is niet veel aan(buiten de herikerberg om natuurlijk). hopelijk krijgen we daar nog wat meer bos bij de laatste paar km
Bird Aeris 9 blurple
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Dice Oldskool schreef:Zo heeft iedereen zijn eigen beleving. Ik heb er iig geen probleem mee om een stukje asfalt erbij te pakken. Beetje op adem komen. ;-)
Ik vond in het begin de uitzichten en het even op adem komen ook wel lekker, maar op een gegeven moment zag je iedere keer een stukje bos en hoopte je gewoon dat er weer wat actie kwam. Wat helaas vaak uitbleef.

Op zich zijn er nog wel wat stukjes waar die mogelijkheid er wel was, dus wie weet...
Ook was één stukje offroad afgesloten ivm houtkap. Dat stukje had net de lange stukken rechtuit kunnen doorbreken.
Ook had ik vandaag een vrij langzaam tempo, wat wellicht ook de indruk van de lange stukken niet ten goede kwam.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Sheiky schreef:
Dice Oldskool schreef:Zo heeft iedereen zijn eigen beleving. Ik heb er iig geen probleem mee om een stukje asfalt erbij te pakken. Beetje op adem komen. ;-)
Ik vond in het begin de uitzichten en het even op adem komen ook wel lekker, maar op een gegeven moment zag je iedere keer een stukje bos en hoopte je gewoon dat er weer wat actie kwam. Wat helaas vaak uitbleef.

Op zich zijn er nog wel wat stukjes waar die mogelijkheid er wel was, dus wie weet...
Ook was één stukje offroad afgesloten ivm houtkap. Dat stukje had net de lange stukken rechtuit kunnen doorbreken.
Ook had ik vandaag een vrij langzaam tempo, wat wellicht ook de indruk van de lange stukken niet ten goede kwam.
Deel het gevoel, vooral die hoop op een afslag de bosjes in...
Ik reed de stukken met 24/25, maar vond ze ook vreselijk lang duren....
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Vincent32
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 28 oktober 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H10-2024

Deze afgelopen weekend ook gereden. Route lag er goed bij, 1/3 asfalt klopt wel redelijk. Wel mooie omgeving maar daar doen we het niet voor denk ik. Wel veel troep gezien langs de route (matrassen, kinderspeelgoed) ongelooflijk wat mensen allemaal in het bos dumpen.

Nog wel een aandachtspunt, durf even niet meer te zeggen exact waar. Ligt er direct na een jump op ooghoogte een flinke boomstam over de track. Op zich zie je het wel ruim van tevoren aankomen maar mocht je als een kamikaze de track komen afzeilen dan is dat een vervelende en vooral pijnlijke ervaring.
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Markelo is een leuke aanvulling in Twente, en ja, er zit best wat asfalt in. Met een supertrail als Rijssen er vlak naast krijg je misschien niet altijd de credits die je verdiend hebt. Wel mooi om te zien dat er in Twente de laatste jaren honderden kilometers mtb-route zijn aangelegd. Je kunt er echt goed je energie in kwijt en ik heb dan ook veel respect voor alle bouwers en onderhouders van de routes, good job!!! :D :D :D
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
Plaats reactie