Nieuwe vaste route Markelo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

East Goat schreef:Markelo is een leuke aanvulling in Twente, en ja, er zit best wat asfalt in. Met een supertrail als Rijssen er vlak naast krijg je misschien niet altijd de credits die je verdiend hebt. Wel mooi om te zien dat er in Twente de laatste jaren honderden kilometers mtb-route zijn aangelegd. Je kunt er echt goed je energie in kwijt en ik heb dan ook veel respect voor alle bouwers en onderhouders van de routes, good job!!! :D :D :D

Idd +1. Weer een route erbij. Heeft plus en min punten mr er is weer meer keuze en dat is wat telt. Het blijft NL ..... :tong
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Tijdje geleden heb ik deze route voor het eerst gedaan met m'n vaste groep, waaronder een paar locals die er vaak komen. Ik vond 'em erg leuk. Er zit aardig wat asfalt/gravel werk in maar niet een storende hoeveelheid, terwijl ik er normaal vrij snel een hekel aan heb. Helpt natuurlijk wel als je met een groep bent, dan blaas je er zo overheen.

De singletracks die er liggen, zijn ook echt vet. Ze lopen niet allemaal even soepel, maar dit lag toen ook iets aan mijn rebound settings. Na aanpassen hiervan liep het een stuk makkelijker door de hobbels. Ik ben blij dat het stuk bij de Kattenberg er in zit. Dit kende ik al gedeeltelijk van een toertocht daar en van een eigen ontdekkingsreis.

Moet zeker nog een paar keer terug daar, om wat Strava bekertjes te halen. Zit er ernstig dichtbij op een aantal stukken :).
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik heb een filmpje gemaakt van een boel van de leuke singletracks van deze route, met naampjes erbij:

Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Leuk filmpje, ik ben er alleen tijdje niet geweest.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Up :D

Waar kan ik vanuit Rijssen makkelijk parkeren en aan de route beginnen?
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Parkeren op de carpool in Enter, en je fiets zo van de route Rijssen door op de route Markelo.... gewoonweg gaaf!!!

Vandaag toertocht enter.... alle lof voor de mannen (en vrouwen) uit enter!
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Frankievenge schreef:Parkeren op de carpool in Enter, en je fiets zo van de route Rijssen door op de route Markelo.... gewoonweg gaaf!!!
Ik ken de verbindingsstukken tussen Rijssen en Markelo niet goed genoeg. Ben daarom gestart bij de motorcrossbaan in Markelo.

Leuke route en dan vooral de singletracks die erin zitten. Eens zien of ik een volgende keer die tracks wat aan elkaar kan knopen. Dan maar wat minder kilometers, maar wel leuke.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

En komende vanaf het hoge Noorden (Dedemsvaart :bier: ), wat is dan handig, afrit Rijssen-Goor, richting Goor en dan waar de auto parkeren?
Houdt de route zich goed met wat natter weer??
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Parkeren bij sporthal de Haverkamp in Markelo is het gemakkelijkst, hier komt de route langs.
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

drpaul schreef:En komende vanaf het hoge Noorden (Dedemsvaart :bier: ), wat is dan handig, afrit Rijssen-Goor, richting Goor en dan waar de auto parkeren?
Houdt de route zich goed met wat natter weer??
Afrit markelo, dorp door en
Parkeren bij sporthal de haverkamp, daarvandaan voor het cafe langs het dorp in richting de molen loopt de route.
De route houd zich super bij nat weer, markelo is juist 1 van de routes die je wel gewoon de hele winter door kunt rijden zonder kaplaarzen en modderbanden nodig te hebben. Ongeveer 1 dag na een forse bui is de route alweer grotendeel droog.
Markelo is goed te combineren met route rijssen, als je er niet bekend bent het makkelijkst misschien om in markelo te parkeren bij de haverkamp, en dan daarna in rijssen te parkeren bij cafe het witte hoes en dan vanaf de parkeerplaats rechts en 80 meter verder eerste weer rechts en dan zit je op de route.
Markelo is rondje 28 km, rijssen ruime 20, als je ze aan elkaar fietst samen net geen 60.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

lochnes schreef:
drpaul schreef:En komende vanaf het hoge Noorden (Dedemsvaart :bier: ), wat is dan handig, afrit Rijssen-Goor, richting Goor en dan waar de auto parkeren?
Houdt de route zich goed met wat natter weer??
Markelo is rondje 28 km, rijssen ruime 20, als je ze aan elkaar fietst samen net geen 60.
Rijssen is 18, zeker geen ruime 20 #detail
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En vanaf Schwartzwald restaurant richting Markelo ongeveer 4,5/ 5km over de verharde weg om ze te koppelen. Wat een leuke ronde maakt van 56/60km

Nadeel is wel dat er in Markelo op dit moment erg veel blad op de route ligt.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Zaterdag even een rondje gedaan en ze zijn aan het bladblazen geweest, meeste blad is wel weg. Vind dat de route zich super houdt met al die neerslag.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Idd, een van de voordelen van de vele op hogere gronden gelegen tracks
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Gisteren voor het eerst eens de gehele route gefietst. Hulde voor de bouwers, route is zeer divers. Bar weinig asfalt in de route wat knap is aangezien er niet veel bos voor handen is. Route heeft mij verrast. Al denk ik dat nog wel wat meer uit het bosgebied op de herikerweg/ goorseweg valt te halen.
Plaats reactie