Just for fun: hoeveel van de vaste routes heb jij gedaan?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Grappig topic en toch nog meer banen gereden dan ik dacht :-D

Almere Kemphaan
Almere Kotterbos
Amerongen, 1.0 en 2.0
Hoge Ginkel
Hoge Vuursche
Lage Vuursche, 1.0 en 2.0
Leersum, 1.0 en 2.0
Nuth - Voerendaal
Valkenburg
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Agamer schreef: ma 4 januari 2021, 14:03 Even een kick voor dit topic. Ben benieuwd hoe de lijstjes er uit ziet aan het eind van 2021!
Ik moet alleen de kinderroute van Austerlitz nog :D
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Dit zei ik een aantal maanden geleden: Ik ben bezig met de 52x challenge maar ga dat niet halen, want ik ben een echte mooi weer rijder. Ik hoop op zo'n 25 a 30 routes uit te gaan komen.
Uiteindelijk zijn het 26 verschillende routes in 2020 geworden.

Voor 2021 wil ik een vignet kopen voor de routes van natuurmonumenten en UHR. Dan kan ik eindelijk die routes rijden want die staan toch wel bovenaan mijn verlanglijstje.

Nuenen
Ysselsteyn
Horst
Deurne (Walsberg)
Deurne (Zandbos)
Helmond (kinderroute)
Helmond
Berlicum
Nijmegen
Groesbeek
Venray(Groen)
Venray(Blauw)
Overloon
Best
Dronten
Bant
Diever-Hoogersmilde
Appelscha(Bosberg)
Appelscha
Schijndel
Sint-Oedenrode
Loosbroek
Herpen
Reek
Uden
Zeeland
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Op volgorde van gaafheid de volgende 25:

Hellendoorn
Appelscha Bosberg
Lochem
Lemele
Schoorl
Groesbeek
Amerongen
Hoge Ginkel
Appelscha
Gieten
Rijssen
Zeddam
Wierden Lageveld
Staphorst
Sibculo
Nijverdal
Rheden
Hardenberg
Holten
Gorssel zuid
Vorden
Ruurlo
Diever
Wierden
Zutphen
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik vind het knap hoor, het alleen al kunnen opbrengen van het rijden van alle/zoveel mogelijk vaste routes, dus ook al die saaiere...
Ik rijd 'just for fun' bewust niet op zoveel mogelijk vaste routes, omdat ik het merendeel niet zo fun ga vinden, omdat ik het buiten vaste routes meestal veel leuker en uitdagender vind. De vrije keuze hebben te rijden waar je wilt, echt technische stukken erin kunnen stoppen waar je wilt, dat vind ik heerlijk. Ik heb dan wel de mazzel te wonen in een gebied waar dat (nog?) kan, dat vrije rijden, en mooie technische stukken opzoeken. Grensstreek Zuid-L, Belgie.
Wat ik qua vaste routes wat verder weg erg leuk vind, UHR, Nijmegen... als je eens lekker wil flowen, bochtjes wil rijden. Dat gaat hier dan weer niet. Er zijn echt wel lange gave flowtrails te vinden in Zuid-L, maar je moet ze maar net weten te liggen, ze liggen niet op vaste routes oha.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

@ aurelius... Die saaiere routes doe je 1x om ze te kunnen af te vinken. Neem bijv Schijndel. Dat is een saaie route met enorm veel landbouwwegen en daar liggen er nog paar van zulke routes dichtbij. Eigenlijk zijn dat eerder gravelbike routes.

Echter soms wordt je best verrast door een vaste route waarvan je niet zo'n hoge verwachtingen had. Ysselsteyn was dat bij het afgelopen jaar zo'n route. De route gaat niet alleen door mooie natuur maar er zaten ook nog een aantal technische stukken in. Erg leuk!

Tegenvallende routes heb je uiteraard ook. Nuenen had best hoge verwachtingen van ivm dak van Brabant maar eigenlijk was de andere kleur lus leuker en de rode lus met de 'berg' chaotisch van op zet en op een stuk zelfs gevaarlijk omdat je tegenliggers tegenkomt.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Ook mijn doel is alle routes van mtbroutes.nl te rijden, vanaf mei 2020 bijgehouden:
Hoofddorp
Spaarnwoude
Amerongen
Ede
Hoge vuursche
Hellendoorn
Holten
Rijssen
Woudenberg
Leusden
Schoorl
Harderwijk
Ermelo
Austerlitz
Zeist
Ede kinder route
Noordwijk
Lage vuursche
Leersum
Rhenen
Hoge ginkel
Drunen
Dorst
Groesbeek
Nijmegen
Overloon
Lochem
Herpen
Tilburg
Oosterhout
Teteringen
Asten
Neerkant
Meijel
Liessel
Vlierden
Mierlo
Nuenen
Otterlo
Lunteren
Gieten Gasselte
Appelscha
Diever hogesmilde
Rolde
Twiske zaandam
Ouddorp
Helmond
Horst
Bergen
Venray
Deurne
Dat zijn er 51 in 2020
Nieuwe sinds 2021:
Rheden
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Wizzy82 schreef: di 5 januari 2021, 11:21 @ aurelius... Die saaiere routes doe je 1x om ze te kunnen af te vinken. Neem bijv Schijndel. Dat is een saaie route met enorm veel landbouwwegen en daar liggen er nog paar van zulke routes dichtbij. Eigenlijk zijn dat eerder gravelbike routes.

Echter soms wordt je best verrast door een vaste route waarvan je niet zo'n hoge verwachtingen had. Ysselsteyn was dat bij het afgelopen jaar zo'n route. De route gaat niet alleen door mooie natuur maar er zaten ook nog een aantal technische stukken in. Erg leuk!

Tegenvallende routes heb je uiteraard ook. Nuenen had best hoge verwachtingen van ivm dak van Brabant maar eigenlijk was de andere kleur lus leuker en de rode lus met de 'berg' chaotisch van op zet en op een stuk zelfs gevaarlijk omdat je tegenliggers tegenkomt.
Dat heb ik met de combinatie Diever en Appelscha. We zijn daar ooit gekomen voor een wandeling (hebben als doel alle nationale parken te wandelen) en de Drents Friesche Wold beviel zo goed dat we er vaker zijn gekomen. Het mtb parcours is voor ons heerlijk. Diever heeft veel mooie stukjes maar weinig uitdaging, Appelscha bied meer uitdaging net als het laatste stukje van Diever. Uiteindelijk maak je er veel Kilometers in een groot (en rustig) natuurgebied.
Who needs roads when there's dirt
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

De routes van Appelscha en Diever heb ik mei gereden. Deze staan al lang behoorlijk hoog op mtbroutes.nl, dus daar ging ik al naar toe met bepaalde verwachtingen. Helaas was het ivm de droogte best mul en bij Appelscha bosberg heb ik daarom een paar keer moeten afstappen, maar ik heb zeker wel de potentie gezien van die route als deze er perfect bij zou liggen onder ideale omstandigheden. Prachtige dag gehad toen als was het bij Diever soms zoeken ivm de route soms was afgesloten vanwege het aanleggen van een verhard fietspad!
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

My 2 cents:
1. Dorst
2. Cadettenkamp
3. Vrachelen
4. Halsteren
5. Bergse Heide
6. Col du Kragge
7. Alphen
8. 013 Stadsbos
9. LDD
10. Giesbergen
11. Den Dungen (Maaskantje Kut)
12. Gemonde
13. Liempde
14. Best
15. Herperduin
16. Sint Oedenrode
17. Oirschot
18. Meijel
19. Horst
20. Helmond
21. Amerongen
22. Leersum
23. Kwintelooijen
24. Groesbeek
25. Nijmegen
26. Zeddam
27. Zeist
28. Austerlitz

Plus 3 routes bij La Roch-en-Ardenne
Laatst gewijzigd door Brul78 op zo 24 januari 2021, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Wij zijn nog een beetje honkvast (oosten des lands), we rouleren met onderstaande 10 routes. Op Losser/Oldenzaal na, die doen we eigenlijk nooit. Enschede (Rutbeek) plakken we aan Haaksbergen vast.

Mooie gevarieerde routes wat mij betreft. Lekker in de buurt op Lemele en Zeddam na, beide ongeveer 40 minuten rijden.

- Haaksbergen :-D
- Enschede (Rutbeek) :-D
- Zeddam :D
- Lochem :D
- Markelo :D
- Rijssen :D
- Hellendoorn :-D
- Nijverdal :D
- Wierden :-D
- Holten :D
- Oldenzaal :-D
- Lemele :D
- Losser :(

Verder in het verleden nog wel eens Lonneker :( en Vasse :( gefietst.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

aurelius schreef: di 5 januari 2021, 10:55 Ik vind het knap hoor, het alleen al kunnen opbrengen van het rijden van alle/zoveel mogelijk vaste routes, dus ook al die saaiere...
Ik rijd 'just for fun' bewust niet op zoveel mogelijk vaste routes, omdat ik het merendeel niet zo fun ga vinden, omdat ik het buiten vaste routes meestal veel leuker en uitdagender vind. De vrije keuze hebben te rijden waar je wilt, echt technische stukken erin kunnen stoppen waar je wilt, dat vind ik heerlijk. Ik heb dan wel de mazzel te wonen in een gebied waar dat (nog?) kan, dat vrije rijden, en mooie technische stukken opzoeken. Grensstreek Zuid-L, Belgie.
Wat ik qua vaste routes wat verder weg erg leuk vind, UHR, Nijmegen... als je eens lekker wil flowen, bochtjes wil rijden. Dat gaat hier dan weer niet. Er zijn echt wel lange gave flowtrails te vinden in Zuid-L, maar je moet ze maar net weten te liggen, ze liggen niet op vaste routes oha.
Wij nemen tegenwoordig eigenlijk altijd als we ergens op bezoek gaan de fietsen mee en doen dan een lokaal rondje. Ook een saai rondje in mooi landschap wat je niet kent is lekker, net als een wandeling in een mooi bos ergens toch?
Hier vanuit Utrecht ook niet de luxe toffe dingen buiten de route om te kunnen doen.
Dat gaat volgens mij alleen rond Nijmegen en bij jou lekker.
MTBRanger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 9 oktober 2020, 13:43
Mijn mountainbike: Lapierre Edge 5.9 (2020)

Inmiddels een update:

- Alphen
- Amerongen
- Dorst
- Drunen
- Ede
- Giersbergen
- Groesbeek
- Hellendoorn
- Hoge Ginkel
- Holten
- Leersum
- Lemele
- Netersel
- Nijmegen
- Ommen
- Oosterbeek
- Oosterhout
- Rhenen
- Schoorl
- Teteringen
- Tilburg
- Wieringerwerf
- Zeddam
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ook maar weer eens up-date want er zijn er weer een paar bij gekomen (bovenste 4):

Gemonde
Gemert
Nuenen
Ysselsteyn
Horst
Deurne (Walsberg)
Deurne (Zandbos)
Helmond (kinderroute)
Helmond
Berlicum
Nijmegen
Groesbeek
Venray(Groen)
Venray(Blauw)
Overloon
Best
Dronten
Bant
Diever-Hoogersmilde
Appelscha(Bosberg)
Appelscha
Schijndel
Sint-Oedenrode
Loosbroek
Herpen
Reek
Uden
Zeeland
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Update:

Holten
Bergschenhoek
Vlaardingen
Posbank
Zeist
Austerlitz
Leersum
Amerongen
Rhenen
Kwintelooijen
Dorst
Cadettenkamp
Vrachelen
LDD
Nijmegen 1.0 (groen/rood)
Hoge Ginkel
Apeldoorn
Soest
Lage Vuursche
Bladel
Eersel
Rozenburg
Oostvoorne
Noordwijk
Hoge Vuursche
Hattem (west)
Giersbergen
Rijssen
Hellendoorn
Markelo
Bergen op Zoom
Zeddam
Schoorl
Lochem
Vorden
Texel
Nijmegen
Groesbeek
Malden
Tilburg
Otterlo
Lunteren
Ede (kinderroute)
Mook
Horst
Den Treek (Leusden & Woudenberg)
Kidsroute Austerlitz
Laatst gewijzigd door Giant-E op wo 21 juli 2021, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie